Tanken!!

Jonke

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Honda
Tjena!

Kom på att jag glömde fylla tanken till hojen nu inför vinterförvaringen. Det är nog en fem liter i den bara. Köra tom förgasarna kom jag ihåg dock.

Nått problem som kan uppstå om jag inte fyller på till fullt i tanken till våren då man ska ta ut hojen????

Tacksam för svar...

Jonke skrev:
Tjena!

Kom på att jag glömde fylla tanken till hojen nu inför vinterförvaringen. Det är nog en fem liter i den bara. Köra tom förgasarna kom jag ihåg dock.

Nått problem som kan uppstå om jag inte fyller på till fullt i tanken till våren då man ska ta ut hojen????

Tacksam för svar...

Vad ja hört (kan) det bildas kondens vilket kan leda till att den rostar inuti. Nu är jag dock ny med allt det här (kort i slutet av sommaren o hoj först då) så vet inte hur allvarligt det är. Står den i kall- eller varmgarage? I varm ska det väl inte va mkt problem väl!?

Det som kann hända är att det bildas kondensvtten som rostar sönder tanken och lägger sig som ett stopp för bensinen vilket leder till att hojen ej kommer att starta.

Finns bara två sätt.
1. Töm den, lufta ur den (tills den är torr) och försegla den.
2. Tanka upp den tills det rinner över.

Beror lite på värmeväxlingar också. Står den i varmgarage med konstant temperatur tror jag inte problemet är så stort, men om den däremot står i kallgarage som växlar temperatur med utomhustemperaturen kan det vara värre.

Orca69 skrev:
Beror lite på värmeväxlingar också. Står den i varmgarage med konstant temperatur tror jag inte problemet är så stort, men om den däremot står i kallgarage som växlar temperatur med utomhustemperaturen kan det vara värre.
därför ska man ha i lite 2takts olja å k-sprit.
kör den var 8e vecka

Back