Tankcam på en rs125/Östergötland

Denna vägen är det!
Är även grymt fint mellan Borensberg och Tjällmo.

Bifogat

• finspang.jpg
    finspang.jpg
    115 KB · Visningar: 117
Mmmm precis de e inte ja som kör! Utan min polare. Och som sakt längtar mycket till näösta film med hans Triumph Daytona!.. Full mundering hade han men om ni kollar noga så e den klippt. Han har kört hela sträckan först o sen har han kört om några bitar i filmen för att få ett annat perspektiv! Så så bra va den gjord att ni inte märkte de =)

En annan skulle inte kunna göra så med sin gammla NSR tyvärr. Inga pcukar och skit däck.. plus att den inte är lika racing som aprilian.

Men glad är man för att man har en hoj i alla fall.

Fräckt, fast grymt störande den där skiten till vänster o där nere

ballt. men jag tycker att det såg så långsamt ut. men det gör det också på film. för att det ska se ut som 150 på film måste man ju åka i minst 250 i realtime

jag tycker att den här 125'a filmen var helt underbart. han smiskar ju hojen sönder och samman. jag känner samma känsla när jag kollar på den här filmen som när jag satt och körde en mazda 323 för några år sedan. jag körde alltid fullt med den hela tiden. man gjorde det bästa av situationen liksom. precis som killen i filmen.

det var verkligen rejäla nedlägg också. det var många gånger jag trodde att han skulle bromsa men så la han bara ner den som fan istället.

på flera ställen i filmen släpper han gasen mitt i kurvor. är det normalt att man kan göra så med sporthojar? med min gixxer måste jag ha högre fart ut ur kurvan än jag har in i kurvan. om jag inte kör på det sättet så vobblar den och ålar sig så att man får hjärtat i halsgropen. om jag skulle släppa gasen i kurvan när jag kör fort skulle jag med ganska stor säkerhet ligga i skogen.

Silwer skrev:
bmwjohan om du tänker efter så är det en 2t, vad händer när du släpper av på gasen med en sån?

jo det är klart att den inte motorbromsar för fem öre jämfört med min. men om vi säger så här då. jag kan inte ta en kurva i konstant fart med min hoj när jag kör fort. jag måste ha en acceleration genom kurvan. så länge man inte motorbromsar så spelar det ju inte någon roll om man kör 2-takt eller 4-takt. killen tar massor med kurvor på jämn gas utan att öka farten. jag måste alltid ha högre utgångsfart än ingångsfart för att undvika vobbel. fast det finns också lite misstankar om att bakdämparen är slut på min hoj så jag ska kolla upp den nu.

Last edited:
När är filmen inspelad?
Bra film, kul att man fick se hojen lite närmare i slutet av filmen.

funkar bra att köra med jämn gas igenom en kurva, du kan tom köra med lite motorbroms! ...låter som din däpare/däck e slut :p

Jao o Rs125 e ju racing bestyckad typ. Kommer inte ihåg när den är filmad tyvärr.. Lite skillnad på min nsr. Den vobblar som fan när ja åker fort o lägger ner.. motor går inte så jämnt heller. Vet ej varför..

kajlyl skrev:
funkar bra att köra med jämn gas igenom en kurva, du kan tom köra med lite motorbroms! ...låter som din däpare/däck e slut :p

däcken är i topptrim med fullt mönster. jag ska ta och undersöka dämparen lite när som helst nu.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph