Tankar till nära och kära

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Fick för ca 30min sedan höra att det var en 14 årig tjej som tog livet av sig här i vårat bostadsområde... Hon hade tydligen hängt sig. Så jag vill bara skicka liten tanke till nära och kära.
Flickan var som sagt bara 14år, klasskompis med min sambos lilla syrra, man blir en aning tårögd.
När hennes morsa började leta henne i morse hade dom tydligen hittat henne i förådet, vet inget mer än så men det känns förjävligt att en så pass ung människa ska göra något sådant? Någonting måste ha blivit väldigt fel.
Morsan har varit lärare för denna flickan i 3 år och hon ska alltid ha varit glad och det verkar inte som någon hade kunnat förstå att det skulle bli så.

Så ja, tankar till alla som kännde denna tjej och speciellt till hennes familj. Har inte mer ord just nu...

Tråkigt. :(

Händer varje sommar att man åker över alnö-bron och det ligger ett ljus och lite blommor vid trottoarkanten. Oftast <18 år.

Att vara glad utåt är inte den svåra biten om man är deprimerad, tyvärr.
Been there, tried that.
Tankar till föräldrar och närstående...:(

Självmord är tyvärr vanligare än vad många tror.
För nära och kära omkring personen finns alltid stöd att få och det finna massor av folk som jobbar hårt för att förhindra självmorden och se dessa personer innan det är försent.
www.spes.nu

Mina tankar går till hennes familj, men också till henne. 14år är inte mycket, hon ska komma att missa mycket i livet hon skulle ha haft:(

Får verkligen hoppas att hon lämnade en lapp efter sig. Det är oftast bättre för föräldrar, så kanske dom inte klandrar sig själv lika mycket.
Har inte träffat sambons lillesyrra än, vi valde att inte säga något till henne igår utan att dom fick ta det på skolan idag tillsammans med kurator och kris grupper och sådant. Dom var väl ganska bra vänner som det lät.

Sånt här är så jävla trist :(
En vän till mig hängde sig dagen innan nyår, hans syster hittade honom. Ingen vet varför. Så, som någon nämnde här ovan, hoppas att hon lämnade en lapp eller något efter sig.

Tankar till alla anhöriga!!

det är jobbigt å hantera såntdär.. vet inte om jag ens har börjat hantera det jag va med om för snart ett år sedan, lätt att man bara stänger av å tänker på annat istället...
RIP

en kompis "låstas" farbror tog livet av sig i våras 2 veckor innan studenten :/
han bror hittade honom i badkaret med ett halgelgevär och huvudlös :död :(

Som Emmi skrev, det är inte svårt för någon som mår dåligt att visa en glad sida utåt.
Oftast är det inte så farligt när dom själva nämner självmord eller liknande, det farliga är när dom inte säger något och är positivta utåt och glada.
Har man människor i sin närhet som man vet mår dåligt, som helt plötsligt blir jätte glada och mår toppen, håll koll, det är oftast då tragiska saker händer.

Det är svårt att se varningstecknena, men dom finns oftast där.

Tyvärr är det allt för många unga som mår dåligt, både pojkar och flickor.
Dessutom är det svårt att få hjälp idagens läge om man inte gör något drastiskt.

Tyvärr ganska vanligt där uppe. Har haft flera nära vänner som tagit livet av sig.. De flesta av dem kunde man aldrig tro skulle göra något sådant..

En gång kom jag tom på en av mina bästa vänner sitta med geväret i munnen.. Jag lyckades tack och lov tala honom tillrätta.

En tanke till flickans familj..

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...