Shai Hulud
Kalabalik
Jag står inför valet med försäkringen, förutsättningarna är inte bra men det är bara att välja pest eller kolera.
Hojen jag är ute efter är en hoj med maxpris på 40.000:-
Jag är 24 år, haft kort i nästan 1 år, bor i centrala Malmö och har garage.
Har redan kört och kraschat med min förra hoj, singelolycka, var helförsäkrad vid det tillfället.
Hojen då gav jag 36.000:-. (sen säkert 15.000:- på bara reparationer)
Försäkringsbolaget köpte in hojen istället för att laga den, så för hjälmen och motorcykeln så fick jag 35.000:- minus 8.000:- i självrisken = 27.000:-
Hittat en Honda cbr900, årsmodell 1998, och ringde runt bland försäkringsbolagen för att kolla upp försäkring.
Fick oftast kommentaren "Oj, sitter du ner?".
Då visste man ju direkt att man hade vunnit högsta vinsten!!!!
Fick allt ifrån 60.000 för hel/hel, 40.000 för halv/hel till att vissa bara ville ge mig trafikförsäkring.
Jag bara skrattade dom i ansiktet och la på, finns inget annat att göra när man får såna svar.
Dock så fick jag via insplanet betydligt bättre svar.
Antingen Hel/Hel för 16.636:- eller för Halv/Hel 7.278:-
Och då kommer dilemmat.
Ska jag välja hel/hel och vara så in i helvete försäkrad och äta grus resten av året.
Eller ska jag välja halv/hel och ha råd med bensin, men inte vara så försäkrad?
Hur tänkte ni när valde era försäkringar, eller ska välja.?
Någon som har någon bra tankegång över sina val eller tips att tänka på när jag ska välja?
Hojen jag är ute efter är en hoj med maxpris på 40.000:-
Jag är 24 år, haft kort i nästan 1 år, bor i centrala Malmö och har garage.
Har redan kört och kraschat med min förra hoj, singelolycka, var helförsäkrad vid det tillfället.
Hojen då gav jag 36.000:-. (sen säkert 15.000:- på bara reparationer)
Försäkringsbolaget köpte in hojen istället för att laga den, så för hjälmen och motorcykeln så fick jag 35.000:- minus 8.000:- i självrisken = 27.000:-
Hittat en Honda cbr900, årsmodell 1998, och ringde runt bland försäkringsbolagen för att kolla upp försäkring.
Fick oftast kommentaren "Oj, sitter du ner?".
Då visste man ju direkt att man hade vunnit högsta vinsten!!!!

Fick allt ifrån 60.000 för hel/hel, 40.000 för halv/hel till att vissa bara ville ge mig trafikförsäkring.

Jag bara skrattade dom i ansiktet och la på, finns inget annat att göra när man får såna svar.

Dock så fick jag via insplanet betydligt bättre svar.
Antingen Hel/Hel för 16.636:- eller för Halv/Hel 7.278:-
Och då kommer dilemmat.
Ska jag välja hel/hel och vara så in i helvete försäkrad och äta grus resten av året.
Eller ska jag välja halv/hel och ha råd med bensin, men inte vara så försäkrad?
Hur tänkte ni när valde era försäkringar, eller ska välja.?
Någon som har någon bra tankegång över sina val eller tips att tänka på när jag ska välja?