Tankar o frågor angående min husa.

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
Tjenixen alla!
Jo jag har 2 funderingar/frågor som jag gått o grubblat lite på.

1 grej är om det kommer ut olja ur luftfiltret e det ngt allvarlig? (den ryker inte eller ngt dyk)

och nr 2
Hur krångligt om ens möjligt e det att "dra om" vart olje pumpen suger in oljan Dvs om man vill att den skall ta den lite längre bak.

Tack på förhand

Joakim

Att oljan kommer ut genom luftfiltret beror troligen på att du skjuter ut mängder genom vevhusventen tex pga bakhjulsåka, lösningen är att leda vevhusventen till en burk för att slippa olja i förgasaren...

Det är lite pilligt att dra om oljepickupen så att den fungerar bättre vid höga vinklar men visst är allt möjligt.

Like he said.....

Klart det är farligt om du har 50% av motorns olja liggandes i ramen/luftfiltret/insugsgummit_före_förgasaren plus den kan vägra starta eller gå dåligt om du börjar sätta igen kanaler i förgasaren med olja.
Dra om ventilationen som Boris säger och var jäkligt noga med oljenivån om du nu måste köra så mkt på bakhjulet.

Oki tackar skall börja med att fixa vevhus venten ialla fall så jag slipper få olja i förgasaren den e lite små tjurig o starta ibland efter man slangat lite.. skall alltså ta väck den stora "delade" slangen på ovansidan o dra dom till en separat burk men då måste jag väll plugga "hålet" i ramen så det inte kommer in skit där o så måste jag välll fixa en backventil på behållaren annars blir det väll övertryck i den?...
Angående pickupen så misstänker jag att det e lite lurigt för det lär ju inte vara så mycket utrymme under Grov filtret direkt men funderar på om man borra upp hålet lite o gängar det o pillar i en nippel o drar bak det via den en bit..

Mvh Joakim

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...