Tankar ni halvtank?

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

Tankar du "halvtank"?

• Antal röstningar
    0
Min gamla hoj var en jävla skillnad på tom resp. nästan tom resp. fulltank...

Mycket skojigare precis innan man körde på reserven...

Fast jag tankade fullt varje gång jag hade pengar till det ändå....

Jag är så tung ändå att några kilo soppa hit eller dit inte känns som hela världen. Klart att det märks om det fattas 15 kg soppa, men jag har nog inte kört någon hoj där jag upplevt det som något stort problem.

Mattias skrev:
Skillnaden mellan GSXR1100 och moderna hojar är att i GSXR1100 ligger soppan "ovanpå" ramen. Moderna cyklar har bensinen mer centralt och lägre placerad.
Det kan nog ligga nåt i det... tanken är ju konstruerad så att den mesta volymen finns uppe vid ytan.

Har man en tank på 17 liter så hinner man inte tanka halvfullt. Och eftersom bränslelampan inte funkar så vågar man inte heller...

Skillnaden på lite soppa o fulltank märker jag iallafall enbart av på bankörningar.. Och bara när det är typ 2-3 liter kvar kontra full tank.

Jag tankade halvtank på RDn ibland, och där märktes skillnaden kan jag lova. Hela 20 liters tank, och med en torrvikt på strax över 140 kg gjorde stor viktskillnad mellan full och mindre full tank, i % räknat.
Dessutom har RD 350 notoriskt mjuk framgaffel, och jag tyckte den jobbade bättre med mindre soppa i tanken.

Tankar i stort sett alltid fullt, skulle jag tanka halvfullt så beror det inte på att jag tycker hojen uppför sig annorlunda. Har aldrig märkt någon skillnad faktiskt :va Nu väger ju min hoj bara 161 kg torr så det är ju inte så värst mycket.

Tanka halvtank var ju det dummaste jag hört.. :va

Tanka fullt, räjsa lite på din favorit väg och vipps så har du halvtank och kan sedan wheela hur mycket du vill...om det nu var det som var grejjen :) (1+1=2) :kocko

Tankar fullt när jag ska på längre resor, ska jag bara ut o busa så är de under halv tank som gäller. Tycker de är ganska stor skillnad på hur cykeln beter sej när man ska busa o köra aktivt.

pa banan ar deet en javla skillnad mellan full och halv tank...
kanns som de e lattare att hantera och lagga ner infor kurvor o sant!!

Med en tank på 16 liter och en törstig v-twin så är svaret givet, fulltank.
( + att som jag kör så känner jag inte heller någon skillnad ).

På min Fazer märks det stor skillnad mellan full eller tom tank. Den går upp på bakhjulet mycket snabbare med tom. Inget problem iofs, det tar lång tid för tanken att bli tom så man hinner vänja sig.

Däremot har jag märkt att hojen (och den förra hojen också) svajar lite när soppan sloshar runt vid kurvtagning när tanken inte är helt full eller helt tom. Tänker lösa detta problem med att froffa i tankfoam i tanken.

Full tank, stor packning med tält och alla tillbehör, skjuts och fotpinnarna i backen.
Det är förstås lite lägre fart när pinnarna tar i men det är lika roligt ändå.
:banana
Vem f-n har bråttom?!!

tankar alltid fullt, annars får man tanka så himla ofta känns det som. Och dessutom hindrar full tank att det bildas rost i tanken.....och det kan ju kanseke behövas på min gammla 89....

bsajanne skrev:
Full tank, stor packning med tält och alla tillbehör, skjuts och fotpinnarna i backen.
Det är förstås lite lägre fart när pinnarna tar i men det är lika roligt ändå.
:banana
Vem f-n har bråttom?!!

du kör möjligtvis inte med släpvagn också?? :hihi

I ärlighetens namn tankar jag alltid fullt själv också av bekvämlighetsskäl, men jag har börjat irritera mig på att den känns för tung nytankad.

Fullt!

Vill ha mkt soppa om farbror blå får för sig att följa efter.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul