Tankade v-power, vad har hänt??

Har försökt med sånt där förut men aldrig lyckats.. men jag får väl prova igen :) Men det finns ingen slang under tanken som man kan dra bort lite lätt och låta bensinen rinna ut?

Dominator-Rocks skrev:
2492824 Tja

Öppna tanklocket stoppa i en slang i tanken till botten (innerdiameter som en tumme ungefär :va ) håll andra änden av slangen rätt upp, sätt tummen för änden på slangen gör nu en snabb svepande rörelse ner mot bensin dunken eller annat kärl släpp tummen:tummenupp

Om det inte skulle funka så håller du slangen i ett U fyll upp hela slangen med bensin sätt tummen för ena änden stoppa den andra i tanken släpp tummen över kärlet! :tummenupp Funkar GARANTI!

Lycka Till

Nog inget fel på såsen, tror mer på nåt skräp lr avlagringar som kanske följt med, jag testade v-power (shell) 99 oktan o märkte knappt nån skillnad mer än att hojen blev något mer villig på låga varv, toppfart o acc var samma!!
Tilläggas ska väl att jag gick från 95 okt till 99.

shoei skrev:
2492866 Har försökt med sånt där förut men aldrig lyckats.. men jag får väl prova igen :) Men det finns ingen slang under tanken som man kan dra bort lite lätt och låta bensinen rinna ut?

Det lär det ju göra! Men jag tror nog att mitt sätt är enklast:tummenupp

Seså iväg med dig till macken och köp ett par meter slang!

Om du mot förmodan inte skulle lyckats så sticker du till macken/biltema och köper en sån här http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=90535

Lyckas du inte då så kommer jag Å hjälper dig!

Last edited:
Etanol (e85) har inte bara högre oktantal utan bättre kylegenskaper! måste vara perfekt för er överladdare!

PeterR1, det var ju tydligen vatten i bensinen så det är väl möjligt att jag haft det i tanken och att det blev problem först när jag tankade v-power för det binder vatten extra lätt.

Heh.. motala, en bit bort ; ) Får ut o prova här någon dag iaf! thnx

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back