Tankad dvd-film, hur spelar man upp den?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Har tankat en dvd-film (4,4 gig) men vet inte hur jag spelar upp den. Mappen jag tankade innehåller 31 rar-filer som i sin tur innehåller varsin .img-fil.
Det finns ett stort antal filer såsom denna "euro.ap2.dvdr.r92" och några andra enstaka filer. Hur ska jag göra? Antar att jag måste zippa upp alla rar-filer till att börja med? (Suck, det tar tid med min burk, 31x48mb) :)

cRoC skrev:
Har tankat en dvd-film (4,4 gig) men vet inte hur jag spelar upp den. Mappen jag tankade innehåller 31 rar-filer som i sin tur innehåller varsin .img-fil.
Det finns ett stort antal filer såsom denna "euro.ap2.dvdr.r92" och några andra enstaka filer. Hur ska jag göra? Antar att jag måste zippa upp alla rar-filer till att börja med? (Suck, det tar tid med min burk, 31x48mb) :)
Zippa upp första rar filen, sen använder du typ Power DVD/Win DVD eller nån annan DVD spelare för att spela upp. Alltså den rar fil du packade upp leta upp den med DVD spelaren & tryck typ OK så ska det starta

R1 Uffe skrev:
Zippa upp första rar filen, sen använder du typ Power DVD/Win DVD eller nån annan DVD spelare för att spela upp. Alltså den rar fil du packade upp leta upp den med DVD spelaren & tryck typ OK så ska det starta

Hm, jag använder PowerDVD, och img-filen som unzippades går inte att öppna i det programmet. När jag markerar filen och trycker på add händer inget :va

Eller spela .img-filen direkt med VLC http://www.videolan.org/vlc På något sätt så ska vlc kunna spela direkt ur rar-filerna också men jag har inte klurat ut hur, vet bara hur det funkar med mplayer.

Coola Ola skrev:
Eller spela .img-filen direkt med VLC http://www.videolan.org/vlc På något sätt så ska vlc kunna spela direkt ur rar-filerna också men jag har inte klurat ut hur, vet bara hur det funkar med mplayer.

Ofan, ska tanka det ;)

Så nu när jag har min IMG-fil. Hur gör jag för att få ner den på en DVD-skiva och kunna spela i dvd-spelaren? Bränna som vanligt?

cRoC skrev:
Ofan, ska tanka det ;)

Så nu när jag har min IMG-fil. Hur gör jag för att få ner den på en DVD-skiva och kunna spela i dvd-spelaren? Bränna som vanligt?

Har du en Cue och en Bin så ska det gå att bränna ut så du kan kolla på den i DVD om DVD´N klarar det.

Padde skrev:
Har du en Cue och en Bin så ska det gå att bränna ut så du kan kolla på den i DVD om DVD´N klarar det.

DVD-images är väl alltid i .img iofs? Jag har säkert fel men jag tror inte att jag nånsin sett en DVD i cue/binformat. Det ska ju iofs gå att bränna lika enkelt för det...

Coola Ola skrev:
DVD-images är väl alltid i .img iofs? Jag har säkert fel men jag tror inte att jag nånsin sett en DVD i cue/binformat. Det ska ju iofs gå att bränna lika enkelt för det...

De finns i *.ISO också. Bin/Cue har jag iofs inte sett.

AHHHHH DIN MASTURBERARE !!!!!!!!!!!!!

du kan kötta daemon tools som nårra nämde här,
men för mig brukar filmen hänga sig + att du måste se den på din dataskärm :P
ska du bränna .img filer använd dvddecrypter ( http://www.dvddecrypter.com/download.asp )
.iso filer kan du bränna med nero, ta bara "other formats" o välj filen :tummenupp

när de är dvd format används inte .cue filen
den innehåller information om .bin filen, de förekommer bara på cd-r

har du nårra frågor PM:a mig : P

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu