Tanka

Tackar! Faan här fick man snabba svar :tummenupp

Edit: En fråga till.. Vilket är det bästa "nedladdnings program" som man kan använda? Använder själv Bittornado vilket ifs. funkar ok!

Last edited:
Bittornado eller azareus eller hur fan det stavas är de vanligaste och därför troligen de bästa. Det jag har märkt med bittornado är att den suger cpu som fan när man får bra speed. Tankade precis bourne supremacy i 1MB/s och BT:n snodde 50% cpu lol.

Skalman skrev:
Bittornado eller azareus eller hur fan det stavas är de vanligaste och därför troligen de bästa. Det jag har märkt med bittornado är att den suger cpu som fan när man får bra speed. Tankade precis bourne supremacy i 1MB/s och BT:n snodde 50% cpu lol.

Jag är lika ny på detta som tråden är gammal.

Fördelar och nackdelar med detta mot dc ?

Och hur får man så bra speed ?
Jag suger samma film och ligger på 7kbs :arsele

tjockisbulle skrev:

Jag är ingen expert och brukar inte heller ha nån grym speed men man behöver inte vara lika orolig att nån skall koppla ur en. Om du använder router eller brandvägg så kan väl det dra ner på speeden? :confused:

tjockisbulle skrev:

Fördelar är väl att man tankar från så många att man inte märker om en lägger av.. För att få bra speed ska du försöka tanka något som många har(seeds), men få tankar :)
Nackdel: Suger mkt kraft från datorn

tjockisbulle skrev:

Jag drog ner min från Torrentbits. Man behöver inte många seeds, många leechers går oftast bra också, fast då är hastigheten normalt sämre i början och bättre efterhand.

Hastigheten på BT brukar vara låg i början men ökar efterhand. Detta beror på att man även tankar från andra leechers. I de fallen får man bättre hastighet om man själv har något att skicka i "utbyte". I början har man ju inget att skicka och blir därför mer eller mindre ignorerad. Men ju mer man har att skicka, desto mer "uppmärksamhet" får man och därigenom högre hastighet.
Det är inte ovanligt att börja på 3-4kB för att efter 10 miinuter ligga på ett par hundra kB.
I fallet med Bourne Supremacy fick jag rätt omgående 1MB/s, beroende på det höga antalet leechers, trots endast 2 seeders. Just nu seedar jag själv i 400kB. Varför jag inte får seeda i full hastighet (ca 1MB/s) är lite märkligt dock, men antagligen är den redan mättad.

Edit: den stora fördelen med BT är att torrenten är uppdelad i små paket (ofta 2MB) och att man på så sätt tankar hela kitet från massa olika användare samtidigt. Ska du dra ner en stor avi-fil från DC kan du ju bara göra det från en användare åt gången, och då är du beroende av att just denna användare har bra u/l-hastighet.

Last edited:
tnx

känns som att detta kan vara något...

:tummenupp

Hur är säkerheten då ?
Jag menar, på dc ser du ju vem som tankar och sitter du i hemliga hubbar där det är invited only och känner dom flesta är ju säkerheten nästan 100%.

Känns ju säkert efterssom man inte är ensam om att tanka upp,
är det olagligt att ladda upp en 1/8dels film tex ?

/nojjig

tjockisbulle skrev:
Hur är säkerheten då ?

Känns ju säkert efterssom man inte är ensam om att tanka upp,
är det olagligt att ladda upp en 1/8dels film tex ?

/nojjig

Säkerhet? Vilken säkerhet? Man kan alltid se IP:na på de som seedar och de du leechar från. Noll säkerhet m.a.o. om du syftar på copyrightinfringement och sånt.
Däremot kan du vara rätt säker på att filerna är virusfria och att det är kvalitetsreleaser, åtminstone på torrentbits.org. Om inte NFO:n finns på www.nforce.nl så lär den inte finnas på torrentbits, det är alltså autentiska grupprellar som du hittar där.

Pirate Bay berkar ligga nere för tillfället :( Letade efter DVDr-en av The Bourne Supremacy.

Skalman skrev:
Säkerhet? Vilken säkerhet? Man kan alltid se IP:na på de som seedar och de du leechar från. Noll säkerhet m.a.o. om du syftar på copyrightinfringement och sånt.
Å andra sidan kan ju inte ev "spioner" se de 1000+ copyrightade mp3-låtar och filmer du delar ut. De kan bara "se" den fil du för tillfället tankar. Så det borde ju sticka mindre i ögonen. Dvs mindre risk för hembesök.

Skalman skrev:
Hastigheten på BT brukar vara låg i början men ökar efterhand. Detta beror på att man även tankar från andra leechers. I de fallen får man bättre hastighet om man själv har något att skicka i "utbyte". I början har man ju inget att skicka och blir därför mer eller mindre ignorerad. Men ju mer man har att skicka, desto mer "uppmärksamhet" får man och därigenom högre hastighet.
Det är inte ovanligt att börja på 3-4kB för att efter 10 miinuter ligga på ett par hundra kB.
Sedan mot slutet kan det börja gå långsammare igen och det beror nog på att det blir färre och färre som har sista delen av filen.

www.torrentbits.org är det ju skitsvårt att få ett konto!
Har fått upp detta hur länge som helst!
"The current user account limit (100,000) has been reached. Inactive accounts are deleted all the time, please check back again later..."
Grrrr :mad:
//Gumpa

Gumpa skrev:
www.torrentbits.org är det ju skitsvårt att få ett konto!
Har fått upp detta hur länge som helst!
"The current user account limit (100,000) has been reached. Inactive accounts are deleted all the time, please check back again later..."
Grrrr :mad:
//Gumpa
Det är bara att fortsätta försöka, det raderas inaktiva konton hela tiden, så bara för att det inte fanns konton för en timme sedan behöver det inte betyda att det inte finns ett ledigt konto nu.

Torrentbits är för övrigt helt överlägset alla andra trackers jag testat när det gäller a) kvalitetsreleaser (som skalman sa, enbart autentiska gruppreleaser) och b) hastighet (folk seedar som fan för att få bra ratio, populära torrents har ofta hundratals seeders efter något dygn).

Ja, det där med ratio på torrentbits, och att för låg ratio innebär att man måste vänta upp till 48 timmar innan man får tanka de senaste rellarna, är faktiskt inte så dumt. Det får effekten att fler seedar (delar ut) för att få bra ratio, vilket får effekten att man kan tanka ner skitsnabbt, vilket gör att ens ratio på just den här releasen blir dålig, vilket gör att man måste seeda för att få upp ration osv...Det blir en god cirkel så att säga.
Seedar just nu Bourne Supremacy DVDr i 500kB/s (deletade XviD direkt när DVDr-en kom :-) )

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti