Tanka eller inte??

Tanka eller ej?

• Antal röstningar
    0

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
Blir det någon nöjeskörning med bilen och hojen nu när bensinpriset är :skrämd högt? 12,03-12,31:- / liter ligger det på här nere i Malmö. Otroligt! Man tjänar bara mindre och mindre på milersättningen ju... :kocko

nja själv har jag börjat tänka mycket mer än vad jag gjorde förrut innan jag plockar ut hojen.

Nu blir det tunnelbana till skolan :(

På den senaste tiden har hojen fått stå

Fattar mig inte på de som bestämmer att allt ska vara så jäkla dyrt
Skattter, bensinpriser, biltullar mm :huvet

Kör lika mycket med bilen som förut. Dock har jag börja tänka på förbrukningen och kör snålare nu, 3an på 30vägar och annars jämt 5an typ.
Förbrukningen åkte ner till 0,89 nu mot tidigare 1,03 bara genom det.

Betalar man soppan själv så suger det rätt rejält nu.

Jag har börjat tanka i e85 i min gamla japsbil. 30% som mest, ska testa 50% om någon vecka. Tänk om spriten kunde kosta 8kr litern på systemet också. :D

Så länge som bensinen inte kostar över 20kr/litern så kommer jag fortsätta köra
som vanligt.

Den dagen den kostar 20kr/litern(tro mig, det kommer hända) så säljer jag hojen :huvet

coolrob skrev:
nja själv har jag börjat tänka mycket mer än vad jag gjorde förrut innan jag plockar ut hojen.

Nu blir det tunnelbana till skolan :(

Fattar mig inte på de som bestämmer att allt ska vara så jäkla dyrt
Skattter, bensinpriser, biltullar mm :huvet

Det är ju precis vad de gör. Och i ditt fall lyckas de ju precis så bra som tänkas kan.
"Mål:
- Få folk att åka mer kommunalt och tänka efter innan de använder bilen för att minska utsläppen city
Medel:
- Bensinskatt och trängselavgifter"

Uppnådd effekt:
- Iaf Coolrob åker mer kommunalt och tänker efter före!

:tummenupp

hehe okej men det finns en annan anledning också att jag låter hojen stå och det är för att mina pengar går åt till annat hehe har inget jobb eller så

busskort får man ju av skolan och så ska hojen säljas för tyngre hoj ska inhandlas :banana

men när jag väl kör tänker jag inte mkt :tungan

M.G.F skrev:
Blir det någon nöjeskörning med bilen och hojen nu när bensinpriset är :skrämd högt? 12,03-12,31:- / liter ligger det på här nere i Malmö. Otroligt! Man tjänar bara mindre och mindre på milersättningen ju... :kocko

Varje dag blir nöjeskörning med hojen.. Men så gråter plånboken oxå!!!!

Hoj kör jag som vanligt, har dock blivit mindre nu när jag har flyttat min hoj till polarens garage och inte har nån egen nyckel, krånligt.

Försöker köra så lite bil som möjligt.

454an får stå mest hela tiden, har man en v8 på 7,4 liter som drar 2 liter milen landsväg går det inte att tanka för 12kr/litern... :huvet

Surt som faan när soppan är så dyr. :kocko
Men vad gör man när man inte kan ta sig till jobbet med buss.
Bara att pröjsa och försöka se glad ut.

Jag kör lika mycket som tidigare men försöker spy ur mig så mycket avgaser som möjligt i närheten av alla politiska kontor etc här i staden. Lämnar gärna bilen på när jag går ärenden på stan, låser med larmdosan som man enkelt knäpper av :rolleyes:
Däremot gråter jag över att dieseln aldrig kommer sjunka till normala nivåer så man kan köpa sig en fet dieselbil :(

Jag kör fortare nu än tidigare och har tyngre gasfot/gashand än någonsin. Nått jävla nöje ska man väl få ha för den ohemula kostnaden det innebär att köra (det mesta är pendling till arbetet, där jag sparar in ett par timmar jämfört med t.ex. buss). Har fortfarande kvar någon kubik i farmartanken med "billig" diesel...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg