Tank!!

allebaric

Medlem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
SPÅNGA
Hoj
Yamaha yzf r6 -03
Tjena!!!!

Jag har en kort fråga det är så att jag har en r6:a 03:a och jag vill kolla på luftfiltern, frågan är hur skall jag ta bort tanken??? På manualen så visar det att det sitter en switch men jag har kollat det finns inte nåt utan finns bara två slangar som går mot tanken, är det bara ta bort dem slangarna eller???

Kan nån hjälpa mig skulle jag bli tacksam.

//Alle
 
Är inte helt hundra hur det är på just din hoj men de borde bara vara att stänga av soppakranen å plocka bort slangarna!
 
Jag vet inte hur det är på din hoj,

har du en kran där du byter mellan reserv och på?
då stänger du av på den

har du ingen sån kran utan en lampa som lyser när soppan är låg,
då har du nog en vacuumkram och då är det bara att ta loss slangarna
utan att det rinner, skadar inte att prova, var beredd att täppa igen.
(aa så var det på moppen iallafall :tungan )
 
Last edited:
se om du kan ställa upp tanken och lossa alla slangar och sladdar innan du lyfter av tanken.
det är ärtt jobbigt och stå med en tank som är full med soppa och komma på att shit. här är ju en massa slangar och sladdar.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top