Tank utseende på R1 2003

Freppa skrev:
Lämna tillbaka, köp annan. Finns gott om exemplar till salu. Dock svårt att hitta någon som inte det stuntats med, mer eller mindre.

jag skiter fullständigt om hojjen är stuntad eller inte, hojjen är byggd för bus.. har själv haft 2 r1or innan... MEN 2 stora bulor i tanken är värre, för då blir det problem att sälja helt plötsligt..

personligen tycker jag nog att en slut låda om nämns i tråden kan vara nog så allvarligt.
Hojarna är inte byggda för den typen av övningar stuntning innebär i längden, det är sporthojar ev banhojar det är fråga om.
Sånt skulle iaf jag inte skitit i fullständigt.

Silwer skrev:
personligen tycker jag nog att en slut låda om nämns i tråden kan vara nog så allvarligt.
Hojarna är inte byggda för den typen av övningar stuntning innebär i längden, det är sporthojar ev banhojar det är fråga om.
Sånt skulle iaf jag inte skitit i fullständigt.

finns många låder som räknas som "slut" men som sagt, en 03a som gått 800.. en yama tål mer än så, och saksamma det är fabriksgaranti ett år till..

Håller med Freppa, lämna tillbaka!
Och var det hos en handlare så är det inga problem.
Är ju ett par veckor kvar till våren så hinner garanterat hitta någon ny.

garpenrud skrev:
finns många låder som räknas som "slut" men som sagt, en 03a som gått 800.. en yama tål mer än så, och saksamma det är fabriksgaranti ett år till..

självklart, men det var nån i tråden som visste hur hojen körts, det var det jag menade.
Räcker med några klantväxlingar så rasar ingreppen på 2an.
Hoppas de fixar tanken åt dig iaf.

Söder skrev:
Håller med Freppa, lämna tillbaka!
Och var det hos en handlare så är det inga problem.
Är ju ett par veckor kvar till våren så hinner garanterat hitta någon ny.

Om det är så att handlaren bara förmedlade köpet så ligger det juridiska ansvaret väl inte hos handlaren?

Säg att du behåller den, och lådan rasar mitt i säsongen. Du blir utan hojen i 2 månader och vips så är allt skit.

Säg nu att du lämnar tillbaka den. Du hittar ingen ny hoj förens i slutet av mars. No big deal.

Bara en vänlig rekommendation.

Silwer skrev:
självklart, men det var nån i tråden som visste hur hojen körts, det var det jag menade.
Räcker med några klantväxlingar så rasar ingreppen på 2an.
Hoppas de fixar tanken åt dig iaf.

Lådan klarar mkt mer än några klantväxlingar. Har bommat massor med gånger mellan ettan o tvåan och har även fått "frilägen" mellan tvåan o trean, märks ingenting på lådan. Men om nåt år kanske man får renovera den.

JohanR1 skrev:
Lådan klarar mkt mer än några klantväxlingar. Har bommat massor med gånger mellan ettan o tvåan och har även fått "frilägen" mellan tvåan o trean, märks ingenting på lådan. Men om nåt år kanske man får renovera den.

känner till folk som knäckt den rätt snart, om du drar upp hojen på ettan o krossväxlar i 2an så skadar du ingreppen, det går inet att snacka bort.
Varför tror du så många fått riva sina R1lådor? (o på andra hojar med förstås)
Stuntning sliter dessutom stenhårt på andra delar.

Men det är väl upp till var och en att ha sin egna uppfattning, givetvis, jag har inet kört hojen, men nu kom det ju fram att den var hårdkörd om du läser tråden.

Men det är väl upp till var och en att ha sin egna uppfattning, givetvis, jag har inet kört hojen, men nu kom det ju fram att den var hårdkörd om du läser tråden.[/QUOTE]

Självklart.

Silwer skrev:
känner till folk som knäckt den rätt snart, om du drar upp hojen på ettan o krossväxlar i 2an så skadar du ingreppen, det går inet att snacka bort.

Klart de skadar lådan, o definitivt om man crossväxlar men bara för man leker crossväxlar man inte. Ja gör de aldrig, inte då iaf.

JohanR1 skrev:

Johan vet du vad jag håller på att byta ut på min cykel :D

Söder skrev:
Exakt!!!
Lämna tillbaka, omgående :fakta

Å var ska han hitta en R1:a som endast är försiktigt körd som touringcykel då? (din eller? )finns det sånna? finns det nån sorts garanti för att en begagnad cykel har gått snällt? Det är väl bara genom att titta och lyssna på grejerna man kan bilda sig en uppfattning om skicket. Den där cykeln har ju tex aldrig vart omkull och är i övrigt i kanonskick.

Här pratar vi om 03:a som har garanti kvar. Cykeln kostade förra våren 150 000 kr inkl allt godis och Killen har alltså betalat 80 000 kr nu. Även om marknaden är tuff för säljarna nu så tycker jag att det är jävligt billigt och cykeln är helt klart värd det även med de där små bulorna i tanken. Om du klarar att köra hela säsongen på hojen utan att det blir nån annan liten blesyr och du absolut vill sälja den i nyskick sen så får du väl kosta på 6-7 tusen på en ny tank sen går det säkert att sälja den där buliga för 2-3 tusen, går kanske till å med att blåsa ut bulorna utan att det syns.

Bilhandlarn visste inte om det och har därför inte lurat nån utan har möjligtvis lärt sig att han nog ska hålla sig till bilar. Jag tycker inte att köparen ska känna sig lurad heller, är fortfarande en bra cykel till ett bra pris.

:rofl
#11 skrev:
Johan vet du vad jag håller på att byta ut på min cykel :D

:D Jo ja kan tänka mig de o som ja skrev kommer ja få göra liknande men förhoppningsvis tidigast om ett år. Fast man vet ju aldrig :yoparty

Last edited:
JohanR1 skrev:
:rofl

:D Jo ja kan tänka mig de o som ja skrev kommer ja få göra liknande men förhoppningsvis tidigast om ett år. Fast man vet ju aldrig :yoparty

Nej det tror jag knappast, du kör o växlar sååå föriktigt så det är nog inga problem.

Du har PM.

Hälsn. #11

#11 skrev:
Nej det tror jag knappast, du kör o växlar sååå föriktigt så det är nog inga problem.

Du har PM.

Hälsn. #11

för alla som är så engagerade i tråden nu så avslutar jag den genom att säga.. jag behåller den och ska köra sönder den ÄNNU mer i sommar ;) :yoparty

Kreuger skrev:
Å var ska han hitta en R1:a som endast är försiktigt körd som touringcykel då? (din eller? )finns det sånna? finns det nån sorts garanti för att en begagnad cykel har gått snällt? Det är väl bara genom att titta och lyssna på grejerna man kan bilda sig en uppfattning om skicket. Den där cykeln har ju tex aldrig vart omkull och är i övrigt i kanonskick.

Här pratar vi om 03:a som har garanti kvar. Cykeln kostade förra våren 150 000 kr inkl allt godis och Killen har alltså betalat 80 000 kr nu. Även om marknaden är tuff för säljarna nu så tycker jag att det är jävligt billigt och cykeln är helt klart värd det även med de där små bulorna i tanken. Om du klarar att köra hela säsongen på hojen utan att det blir nån annan liten blesyr och du absolut vill sälja den i nyskick sen så får du väl kosta på 6-7 tusen på en ny tank sen går det säkert att sälja den där buliga för 2-3 tusen, går kanske till å med att blåsa ut bulorna utan att det syns.

Bilhandlarn visste inte om det och har därför inte lurat nån utan har möjligtvis lärt sig att han nog ska hålla sig till bilar. Jag tycker inte att köparen ska känna sig lurad heller, är fortfarande en bra cykel till ett bra pris.

Det var inte poängen. oängen var att nu VET han att den enligt utsago misshandlats. Att hojarna går hårt är en självklarhet. Att det är bucklor på tanken tyder på att den kanske gått hårdare än andra, och framförallt som stunthoj.

Nåja, grattis till hojen. Du behåller den och den kommer du säkert ha kanonskoj med! :tummenupp

Jag tyckte det var coolt.
Perfekt om man tröttnat på den dussinhoj som R1:an faktiskt är :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey