tank?? någon?? 636a

när jag hade min zx6a så letade jag och hittade ingen i sverige. Mitt tips är att söka på ebay.co.uk ebay.com eller ebay.de

Mr K skrev:
när jag hade min zx6a så letade jag och hittade ingen i sverige. Mitt tips är att söka på ebay.co.uk ebay.com eller ebay.de

Jag har fått ett bra pris på en helt ny.. men det e ändå fördyrt...
ajja de e bara att leta vidare..

Zxr_Green skrev:
va tror du frakten kan kosta?
säg såhär istället. Hur mycket får det kosta totalt? det är ju auktion.

om 2000kr är max för dig och frakten blir 500kr så bjuder man max 1500kr

Mr K skrev:
säg såhär istället. Hur mycket får det kosta totalt? det är ju auktion.

om 2000kr är max för dig och frakten blir 500kr så bjuder man max 1500kr

Det är väl "köp direkt pris" o ingen auktion på de båda tankarna, alltså $199??
I vilket fall som helst så blir det nog till att betala moms, tull o speditionsavgift på tanken.

@Zxr_Green
Jag e inte 100 men får du betala moms etc så räkna med ett totalpris på ca 2700 kr med alla avgifter o en frakt på 400 kr. Priset beror lite på vilken tullsats (0-20%) som gäller för tanken och en del andra variabler men räknar du med 2700 kr plus/minus några hundra så är du troligtvis rätt nära...

jag har sluppit tull på allt jag köpt från USA på ebay ....... tur kanske ......
Svane skrev:
Det är väl "köp direkt pris" o ingen auktion på de båda tankarna, alltså $199??
I vilket fall som helst så blir det nog till att betala moms, tull o speditionsavgift på tanken.

@Zxr_Green
Jag e inte 100 men får du betala moms etc så räkna med ett totalpris på ca 2700 kr med alla avgifter o en frakt på 400 kr. Priset beror lite på vilken tullsats (0-20%) som gäller för tanken och en del andra variabler men räknar du med 2700 kr plus/minus några hundra så är du troligtvis rätt nära...

Skickas saker i ett brunt paket från en privatperson så är det lite svårt för tullen att kolla av värdet på innehållet. Är det företag som skickar brukar det gå att deala med dom, så att dom skriver ned värdet på fraktsedeln, risken med detta är att om paketet kommer bort, så får man inte högre ersättning än som var skrivet... men den chansen är ofta värd att ta!

be bara han som skickar grejerna skriva gift eller sample på paketet så slipper du tulla

det har alla gjort som jag har handlat av

Svane skrev:

'Helt rätt momsen räknas även på frakten.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026