tank-kamera motard?

Mikey2000

???
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
ingen för stunden..
En liten och säkert dum fråga :) .. men har nu införskaffat en DV-kamera för lite motardfilmning.
Tyvärr så fick man med ett par sjyssta sulor på KTM:n när jag köpte den ny som tog slut redan efter 170-180 mil :huvet så eftersom jag åker på att byta däck så har jag inte råd med hjälmkamera :(
Hur pass bra går det att montera kameran på styre/tank och filma.. vill ju börja filma nu och inte om en månad eller 2!
Antar att vibrationer spela en stor roll, men går det att montera så eller kommer filmen se ut som en taskigt filmad ravefest :va

Och ytterligare en fundering, vad är det för dimension på skruven som ska passa i hålet under kameran för att kunna skruva fast den på ett fäste ??

Mikey2000 skrev:
En liten och säkert dum fråga :) .. men har nu införskaffat en DV-kamera för lite motardfilmning.
Tyvärr så fick man med ett par sjyssta sulor på KTM:n när jag köpte den ny som tog slut redan efter 170-180 mil :huvet så eftersom jag åker på att byta däck så har jag inte råd med hjälmkamera :(
Hur pass bra går det att montera kameran på styre/tank och filma.. vill ju börja filma nu och inte om en månad eller 2!
Antar att vibrationer spela en stor roll, men går det att montera så eller kommer filmen se ut som en taskigt filmad ravefest :va

Och ytterligare en fundering, vad är det för dimension på skruven som ska passa i hålet under kameran för att kunna skruva fast den på ett fäste ??

Tejpa fast kameran ovanpå hjälmen med silvertejp, funkar ganska bra...lite trixigt att få rätt vinkel bara...
Jag satte min DV på svingen en gång så man såg kanten på däcket i bild, jäkligt fräckt..men kameran tyckte inte om det...

Hampe #66 skrev:
Tejpa fast kameran ovanpå hjälmen med silvertejp, funkar ganska bra...lite trixigt att få rätt vinkel bara...
Jag satte min DV på svingen en gång så man såg kanten på däcket i bild, jäkligt fräckt..men kameran tyckte inte om det...

tejpa?..med silvertejp då? kan inte det skada hjälmen på nåt sätt? att man typ sliter bort lacken efter man e klar...fast det ser nog väldigt roligt ut med en Filmkamera på huvudet! :D

Nja, tror jag skippar att sätta den på hjälmen.. skulle helst vilja ha den vid tank/styre.
Nån som provat kameran som teknikmagasinet säljer för 599.- ???
ifall det är nåt fram tills man har råd med en riktig hjälmkamera ??

Japp silvertejp, tja min hjälm har klarat sig iaf...det känns ju att man har 0,5kg xtra på knoppen...folk glor, brudarna flashar :tuttar det är sånt man får räkna med..

Jocke W skrev:
tejpa?..med silvertejp då? kan inte det skada hjälmen på nåt sätt? att man typ sliter bort lacken efter man e klar...fast det ser nog väldigt roligt ut med en Filmkamera på huvudet! :D

Mikey2000 skrev:
Nja, tror jag skippar att sätta den på hjälmen.. skulle helst vilja ha den vid tank/styre.
Nån som provat kameran som teknikmagasinet säljer för 599.- ???
ifall det är nåt fram tills man har råd med en riktig hjälmkamera ??

Jag monterade min DV-kamera på styret i vintras och skulle filma några varv på isen..........det vart bara kattskitt! Fixade inte vibrationerna och farten, det bara hackade! trotts att jag använde en tvättsvamp som "Vibreshons dempere" :hihi

Kanske går att få till men det funkade inte för mig!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT