Tank Grips transparenta?

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Söker efter transparenta tankgrips till min Street Triple Moto2.
Vill inte ha Stomp Grips då de sliter för mycket på skinnstället.
Var hittar jag detta? Snake skins hade varit super men hittar inga transparenta och vill ej ha svarta.
 

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
MT-09 2020
Söker efter transparenta tankgrips till min Street Triple Moto2.
Vill inte ha Stomp Grips då de sliter för mycket på skinnstället.
Var hittar jag detta? Snake skins hade varit super men hittar inga transparenta och vill ej ha svarta.
Typ såna här?

Dom är rätt knepiga att montera (kan bli lite bubblor), men är rätt diskreta när de väl sitter på plats.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Typ såna här?

Dom är rätt knepiga att montera (kan bli lite bubblor), men är rätt diskreta när de väl sitter på plats.
Ja precis. Men de där påminner mycket om stormp grips och misstänker att de sliter mycket på skinnstället.
 

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Ort
Smålandsskogen (i Värnamotrakten)
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
Typ såna här?

Dom är rätt knepiga att montera (kan bli lite bubblor), men är rätt diskreta när de väl sitter på plats.
Just de där köpte jag i våras, men exakt den modellen var för liten och med lite halvkasst grepp, jag fick i stort sett inget grepp alls med dem. Det var inte nån nämnvärd skillnad att ha dessa mot att inte ha nåt alls. Den lilla storleken gjorde såklart att placeringen blir viktigare, och kanske misslyckades jag lite där med, men greppet i dem kändes dåligt och kändes även som nåt som fort kommer avta och bara bli en hal plastbit.

Jag ryckte bort dem och köpte ett par stomp grips som jag monterade istället och nu sitter låren fint mot tanken. Kört med Stomp grips och samma skinnställ i kankse7-8 år utan att det blivit några större slitskador i stället. Nu kör jag ju i stort sett uteslutande gata och hyfsat lugnt. Tycker lätt att greppet är värt det lilla slitage jag upplever.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Du vill alltså ha något med bra grepp, som inte greppar tag i skinnstället, för då riskerar det att slitas? :va Har du däck med supergrepp, och som är helt outslitliga också?
Behöver dina däck spetsiga nabbar eller greppar gummit ändå?
Jag kör med TankTredz som är nästan helt släta men med en mjuk yta som greppar bra utan att kvadda stället som Stomp gör speciellt om man har textilpaneler på "fel" ställe. Tyvärr tillverkas de inte längre.

https://www.eazi-grip.com/ kanske kunde vara något?
Har inte testat greppet men de lär vara snälla mot stället.
 

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Ort
Smålandsskogen (i Värnamotrakten)
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
Behöver dina däck spetsiga nabbar eller greppar gummit ändå?
Jag kör med TankTredz som är nästan helt släta men med en mjuk yta som greppar bra utan att kvadda stället som Stomp gör speciellt om man har textilpaneler på "fel" ställe. Tyvärr tillverkas de inte längre.

https://www.eazi-grip.com/ kanske kunde vara något?
Har inte testat greppet men de lär vara snälla mot stället.
Är det nabbarna eller friktionen som sliter på stället? Skulle misstänka att nabbarna ger större friktion och därmed sliter mer på stället, men å andra sidan ger bättre grepp. Har dock inte testat TankTredz, mycket möjligt att den friktion de ger är alldeles utomordenligt tillräckligt. :)
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Har kört med snake skin i drygt 10 år och är väldigt nöjd. Det sliter inte så hårt på stället, och det ser sjukt mycket snyggare ut än badrumsgolv-halkskydden Stompgrip gör. Det ger inte ett perfekt och oklanderligt grepp, men det är en klar förbättring och det ser proffsigt ut.

Snake skin.jpg
 

Raderad medlem 51742

Guest
En skillnad mellan t ex stompgrips med nabbar och snakeskin är ju även att den senare är betydligt mjukare. Så även om man får friktion med snakeskin så kommer slitaget ske på greppen snarare än skinnstället. Är själv väldigt nöjd med snakeskin, men uppfyller förstås inte kravet på att de skall vara genomskinliga.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Slå en kik på PartsEurope, där hittade jag genomskinliga till min hoj:

 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Är det nabbarna eller friktionen som sliter på stället? Skulle misstänka att nabbarna ger större friktion och därmed sliter mer på stället, men å andra sidan ger bättre grepp. Har dock inte testat TankTredz, mycket möjligt att den friktion de ger är alldeles utomordenligt tillräckligt. :)
Min upplevelse är att TankTredz sliter 10% jämfört med Stomp och ger 70% av greppet. Snake skins är hårdare och har sämre grepp.
Treadz slits dock och behöver bytas ut lite då och då men de var billiga så det gör inte så mycket.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Du vill alltså ha något med bra grepp, som inte greppar tag i skinnstället, för då riskerar det att slitas? :va Har du däck med supergrepp, och som är helt outslitliga också?
Hyfsat onödig kommentar!
Om jag i första inlägget skriver att jag inte vill ha stomp grips så kanske det beror på att jag haft negativ erfarenhet av att de sliter onödigt på skinnstället. De ger grymt bra grepp men inet ett alternativ.

Hade gärna haft Snake Skins som jag hade på min Daytona. Men kan inte hitta transparenta Snake Skins.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Behöver dina däck spetsiga nabbar eller greppar gummit ändå?
Jag kör med TankTredz som är nästan helt släta men med en mjuk yta som greppar bra utan att kvadda stället som Stomp gör speciellt om man har textilpaneler på "fel" ställe. Tyvärr tillverkas de inte längre.

https://www.eazi-grip.com/ kanske kunde vara något?
Har inte testat greppet men de lär vara snälla mot stället.
Kan vara ett alternativ.
Helst hade jag önskat att PPF ger bra grepp men gissar att det enbart är en skyddsfilm.
Så kanske testa PRO modellen.

Tack. :)
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Är det nabbarna eller friktionen som sliter på stället? Skulle misstänka att nabbarna ger större friktion och därmed sliter mer på stället, men å andra sidan ger bättre grepp. Har dock inte testat TankTredz, mycket möjligt att den friktion de ger är alldeles utomordenligt tillräckligt. :)
Skulle säga att nabbarna på stom grips är för hårda och därför sliter mer på stället.
Dock grymt bra grepp.
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
ProGrip. Ett genomskinligt 3-pack som man klipper till själv genom att först klippa en mall av papper.
Dom sliter inte sönder kläderna.....
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top