Tank grip!!!

Köp TechSpecs "snake skin" istället. Förhållandevis billiga, aldrig behövt tulla när jag beställt direkt via deras hemsida.

Har köpt sådana precis, ska bli intressant o se hur kvaliteten är. Jag har dem främst för att slippa få tanken matt på sidorna

:fakta

Diskreta, vettigt prissatta, lätta att klippa till, funkar och sliter inte på stället. Ytan nöts ner efter ett tag men hellre byta ibland än att slita på stället som Stomp eller att dom är för hala som Snakes.

Det enda som är bättre är att gummera valda delar av stället, på så sätt greppar det överallt oavsett hoj. Däremot är det inte lika snällt mot lacken förstås.

Josef!
Det enda som är bättre är att gummera valda delar av stället, på så sätt greppar det överallt oavsett hoj

Gummera på stället? Hurdå och med vaddå? Funkar bara på skinnställ lr på annat också?

Har kollat olika varje alternativ även de som länkas i tråden men valde till slut att köra på "säkra kort" så det blev techspecs c3. Får hem om ett par veckor och kan ge lite feedback. Dyra är dom om man jämför med kinagrejor.
Ett tips kan vara att kolla R&G's alternativ (vet dock inte om de är bra eller inte samt att det varierar i varianter på bayen), de jag tänkte på verkar vara tunna och inte med mycket mönster, ligger på runt 29 dollars om någon känner sig manad. :7peta

Exempellänk R&G: http://www.ebay.co.uk/itm/R-G-RACIN...10?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item258ad956de

Ajajdå!
Jag har köpt sådana (http://www.ebay.com/itm/Tank-Tractio...81af41&vxp=mtr) på Ebay och monterat dem på mitt gamla banvrak. Har dock endast hunnit med en timmes inspirerad körning på Gröndalsbanan i Eskilstuna, så jag kan inte uttala mig om slitstyrkan. Än så länge ser de dock fräscha ut och skinnstället har inte slitits i strimlor heller...

Jag har dock svårt att tänka mig att gripsen kommer att slitas ut så särdeles snabbt, men i så fall är det väl bara att sätta dit något annat.
En stor fördel är att de är svarta, mycket snyggare än de transparenta (hojen är numera spraylackad med halvmatt fälgfärg, vilken inte har optimal slitstyrka och därför behövs gripsen på tanken).

Josef!
Gummera på stället? Hurdå och med vaddå? Funkar bara på skinnställ lr på annat också?

Det BÖR funka oavsett material, mitt raceställ har stretch från insida knä upp mot skrevet så det är där jag har applicerat det. Problemet med textilställ är att dom i regel inte sitter särskilt tight och därmed glider stället mot benet. Men visst blir det ändå mycket bättre.

Jag använder ett tjockt lager Casco Liquisole lagt i två eller tre omgångar, vått i vått. Det är lättflytande som ett tunnt kontaktlim så det flyter ut jämnt och bra utan större klumpar, sitter som berget, genomskinligt och greppar bra nog. Lämnar inga garantier för jag har bara gjort det på ett ställ men det har funkat perfekt i flera år på alla hojar jag testat.

Edit: nu med mobilkamerabild.

image.jpg

Last edited:
Tanktredz är sjukt bra.. sliter inte på stället. Billiga, och det känns nästan som att man sugs fast i dom.

Håller åtminstone en säsong med en hel del bankörning och dessutom tvättar.. På nån tidigare hoj funkade dom klockrent i 2 hela säsonger.

Htmoto/hydroturf funkar bra i min tank, bra grepp i sliter inte på byxorna

Jag var med och tyckte till när Lindstrand tog fram nytt sportställ för några år sedan. Bad dem att sätta fäste på insidan av knäna och efter en del tester tog de fram http://www.jofama.se/mcsm/product_details.php?id=256&s=MC då. Mitt ställ är en prototyp, skitsnyggt (om jag får säga det själv) men med alldeles för "oklistrig" silicon, men den riktiga varan har mycket klibbigare siliconpluttar.
Nån som testat? Det borde vara kanonbra :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT