Dominator-Rocks
Guest
Tja, tänkte dela med mig av ett lite knep som jag räddade ett tangentbord med igår då min dotter lyckas spilla ut ett glas saft i det.
1. Spola igenom hela tangentbordet grundligt med hett vatten, passa på att diska av det ordentligt också en gnutta Yes på borsten och skrubba ordentligt.
2. Skaka ur och torka bort allt vatten du kan.
3. Lägg tangentbordet på en stor tidning, och nu till hemligheten
häll 3-4 dl ris över tangenterna så det täcker ordentligt skaka lite så riset åker ner i mellan tangenterna.
4. Vik ihop tidningen om t-bordet och tejpa ihop till ett paket.
5. Lägg paketet på ett varmt ställe på vatten/oljeelement eller ovanför ett elektriskt.
6. Sätt dig ner och vänta i 24H
7. Öppna ditt paket och knäpp den några tangenter lite försiktigt och skaka ur riset, knäpp tillbaka tangenterna!
Grattis du har nu ett nytvättat fräscht helt fungerande tangentbord!!!!
Kan ju gå åt skogen också men vad har man att välja på kasta eller prova.

1. Spola igenom hela tangentbordet grundligt med hett vatten, passa på att diska av det ordentligt också en gnutta Yes på borsten och skrubba ordentligt.
2. Skaka ur och torka bort allt vatten du kan.
3. Lägg tangentbordet på en stor tidning, och nu till hemligheten
häll 3-4 dl ris över tangenterna så det täcker ordentligt skaka lite så riset åker ner i mellan tangenterna.4. Vik ihop tidningen om t-bordet och tejpa ihop till ett paket.
5. Lägg paketet på ett varmt ställe på vatten/oljeelement eller ovanför ett elektriskt.
6. Sätt dig ner och vänta i 24H
7. Öppna ditt paket och knäpp den några tangenter lite försiktigt och skaka ur riset, knäpp tillbaka tangenterna!
Grattis du har nu ett nytvättat fräscht helt fungerande tangentbord!!!!
Kan ju gå åt skogen också men vad har man att välja på kasta eller prova.
Last edited: