Tandtråden!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Ja, som ämnet lyder, klartext när den är som bäst.

Har fått mången påtryckning att använda tandtråd oftare, allt för att hålla tandtrollen långt borta. Jag använder "vanlig" tandtråd då det väl beger sig. Det finns i dagsläget många "substituprodukter" eller iallafall förenklingsprodukter, såsom tandtrådshållare och dylikt.

Min fråga är då, vilkan av dessa hjälpredor är bäst och enklast att bruka? Jag gillar inte att köra in en massa fingrar i käften med "vanlig" tandtråd.

Hjälp, tips och funderingar mottages med största tacksamhet.

En ren mun är en glad mun. :D

Vanlig tandtråd knyter man lämpligast till en sluten snara som man sedan pillar in lite varstans där det känns gött. Det har min tandläkarstuderande flourtantsflickvän lärt mig.

Jag kör på plackers + sköljning med något grönt medel från appåtecket efteråt, meget bra. Borde göra sånt oftare, har precis skaffat mig ett hål=dyrt.

Fast bästa tandvården är ju att snusa, hade aldrig hål när jag snusade men nu har jag ofta små hål och krejer.

Last edited:
chrilla skrev:
2060371 Vanlig tandtråd knyter man lämpligast till en sluten snara som man sedan pillar in lite varstans där det känns gött. Det har min tandläkarstuderande flourtantsflickvän lärt mig.

Räcker det med att pilla in snaran? Vad gör man sen liksom, snurrar runt snaran lr?

General E skrev:
2060502 Räcker det med att pilla in snaran? Vad gör man sen liksom, snurrar runt snaran lr?

Man juckar runt så att det känns så där som det kan kännas ibland liksom, drar den fram och tillbaka... Det känns när man är färdig!

Förstår inte vad det är som är så jäkla svårt med att använda tandtråd?
Bara att linda tråden runt dina pekfingrar och köra.
Men visst, har du fobi mot dina egna fingrar så är det ju bra med sånna dära hållare... :rolleyes:

Var nog med att köra ner tråden ordentligt i tandköttet bara, så du inte bara tar ovanför tandköttet. Det samlas mycket skräp i hålrummen mellan tanden och tandköttet!
Kan blöda lite i början om du inte är van vid det, men om du kör regelbundet så försvinner inflammationerna och det slutar blöda...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg