Talon kopplingskorgar - bra eller anus?

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Har fått bra pris på en, och jag behöver verkligen en ny.

Har hört båda bra och dåligt. Var ute efter en Hinson men de verkar inte finnas i Sverige, så då är det import från USA eller tyskland som gäller med moms, frakt o skit. Nu har jag fått pris på en talon HÄR i Karlstad för 2090:- , ska jag slå till?

Hojen är en CRF 450 02

Bifogar en bild på min gamla, fina, håller den en säsong till kanske? :D

Bifogat

• DSCN3858_mini.jpg
    DSCN3858_mini.jpg
    97.8 KB · Visningar: 385
Hagster skrev:
Har fått bra pris på en, och jag behöver verkligen en ny.

Har hört båda bra och dåligt. Var ute efter en Hinson men de verkar inte finnas i Sverige, så då är det import från USA eller tyskland som gäller med moms, frakt o skit. Nu har jag fått pris på en talon HÄR i Karlstad för 2090:- , ska jag slå till?

Hojen är en CRF 450 02

Bifogar en bild på min gamla, fina, håller den en säsong till kanske? :D

Den där var hackig, fram med filen. Talon funkar. Den är ju garanterat inte sämre än den gamla :hihi

höh köpa en ny för dom där små hacken skulle aldrig falla mej in, bara fila bort dom. Annars är talon skitbra, men du kommer att få nita om baksidan på korgen då ingen baksida med kickdrev följer med, till min kawa fick jag en ny original korg för en 500:- mer än Talon, den är komplett med allting, bara sätta dit! men nu vet jag inte om den är lika billig till honda, men inte mkt dyrare, hör med forsellmotor.se!

Last edited:
Farmer skrev:
höh köpa en ny för dom där små hacken skulle aldrig falla mej in, bara fila bort dom. Annars är talon skitbra, men du kommer att få nita om baksidan på korgen då ingen baksida med kickdrev följer med, till min kawa fick jag en ny korg för en 500kr :- mer och det var original komplett med allting, bara sätta dit!
Ta å spana in botten på korgen ;)

Handla talon korgen du ! Jag körde med den i min Förra cross RMZ250.
Filade till orginalkorgen först, men det höll inte många timmar....Man borrar loss nitarna från orginalkorgen, som sedan ersätts med skruvar som följer med talon korgen. nemas problemas :tummenupp

Farmer skrev:
de kan väl knappast vara sprickor? :pannkyss för då är det väll ett kopplingscentrum han också är ute efter..
Japp det har du rätt i! Det är nog bara centrum han är ute efter.

På tal om det, spana in min älskling :banana

Bifogat

• PICT3929 (Medium).JPG
    PICT3929 (Medium).JPG
    92.5 KB · Visningar: 169
Olof Eriksson skrev:

Ser bögigt ut.

På tal om centrum, jag trodde hela skiten kallades korg men så var det tydligen inte. Vilka kopplingscentrum rekomenderas då? Har hittat prox-centrum endast, är det nåt att ha?

Hagster skrev:
Ser bögigt ut.

På tal om centrum, jag trodde hela skiten kallades korg men så var det tydligen inte. Vilka kopplingscentrum rekomenderas då? Har hittat prox-centrum endast, är det nåt att ha?

Varför ska du byta kopplingscentrum för?
Ser inte speciellt dåligt ut. Kopplingskorgen ser däremot lite sliten ut.
Annars får du väl åka ner till Gjuterigatan och visa upp skrotet och få en bedömning.

Olof Eriksson skrev:

Nu är du nog ute och cyklar.
Han är nog bara ute efter kopplingskorgen. "Sprickorna" är bara ojämnheter efter gjutningen som man inte gör något åt eftersom det inte behövs.

Annars får väl någon göra hembesök hos Hagster och kolla på liket.

Jag heter Lasse skrev:
Nu är du nog ute och cyklar.
Han är nog bara ute efter kopplingskorgen. "Sprickorna" är bara ojämnheter efter gjutningen som man inte gör något åt eftersom det inte behövs.

Annars får väl någon göra hembesök hos Hagster och kolla på liket.
Japp det är jag nog. Har inte så tokmycke erfarenhet men alla "centrum" jag tittat i inklusive min egen så har det inte varit sprucket något på det där sättet. Man borde väl iofs se när man öppnar upp och kollar baksidan.

Olof Eriksson skrev:
Japp det är jag nog. Har inte så tokmycke erfarenhet men alla "centrum" jag tittat i inklusive min egen så har det inte varit sprucket något på det där sättet. Man borde väl iofs se när man öppnar upp och kollar baksidan.

Det är bara en foto-illusion.
Ser inte ut som sprickor i verkligheten, utan bara som gjutojämnheter. :tummenupp

Har precis insett att det förmodligen är "gjutskägg", ojämnheter. Men det ser nästan ut som om det är små sprickor. Ska se om jag orkar ta loss den och kolla på baksidan.

Jobbar i Karlstad i veckorna. Finns det några bra ställen(=sjöar,tjärnar, pölar) att åka is på i närheten av Lamberget?

Jag heter Lasse skrev:
Jobbar i Karlstad i veckorna. Finns det några bra ställen(=sjöar,tjärnar, pölar) att åka is på i närheten av Lamberget?

Örsholmstjärn plogar dom på med tror jag. Vart jobbar du?

Jag heter Lasse skrev:
Som Hagge skrev, kör på Örsholmstjärn :tummenupp
Har hunnit med 10 mil på 2 dar där redan :gnissla :yoparty

Blir som en ungtjur på grönbete :hihi

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...