Talibanerna hotar Sverige...

Mavve skrev:
Vad hade det gjort om man använt alla vätebomber och atombomber som finns i de skitländerna?
Inget nä och sen hade de jävla packen inte funnits och det hade varit paradis på jorden utan massförstörelsevapen för de har man ju redan använt.

Sen om ca 40.000år så kan man använda marken igen och göra nåt vettigt av det istället för det satans skitet som pyser ut därifrån nu.

Precis ALLA normala håller med mig.
Tror nog DOM(tm) tänker likadant. :crash

Mögel skrev:
Kom igen bara Kul om dom hade attakerat sverige då skulle dom inte finnas kvar så länge till, För då skickar vi finska armen på dom!!!
:rofl

Markus skrev:
Men i Piteås tunnelbana är det väl inte så illa? Jag kuskade blå linje i något år eller så. Det är bra tålamodsträning om något. :hihi
Jahaja, så du åker med blåa linjen? Bor du i Rinkeby?

Va fan har vi gjort dem? Man har ju bara försökt förbättra världen lite. ingen ville ha Saddam nånstans mer än i en kista 25m under jorden och när man tog honom så bölade de ändån.

Spräng bort skiten och bygg ett utopia av resten. den som misssköter sig skickar man till "det glömda landet" :hihi

fÖRSöker dom någe sÅ får'oM smaKa kEttINGen!!! sÅ dä sÅ...

Eftersom de inte förstår att västländerna är där för att hjälpa dem så SKIT i dem!
Hade det inte varit för att de inte klarat att fixa ett demokratiskt land där alla hade någorlunda samma rättigheter hade aldrig vi i väst behövt skicka dit några soldater för få bort deras fuckade ledare :6surkart

Så skicka hem varenda soldat så kan Usama och hans crew sitta där i sanden och försöka lösa sina problem själva :fatta!

Fundera på varför det bara är i arabländerna det ALLTID är så förbannat oroligt. Kanske för att folket är :kocko ?

akerstrom skrev:
Eftersom de inte förstår att västländerna är där för att hjälpa dem så SKIT i dem!
Hade det inte varit för att de inte klarat att fixa ett demokratiskt land där alla hade någorlunda samma rättigheter hade aldrig vi i väst behövt skicka dit några soldater för få bort deras fuckade ledare :6surkart

Så skicka hem varenda soldat så kan Usama och hans crew sitta där i sanden och försöka lösa sina problem själva :fatta!

Ja, det måste vara fel på Dom(tm). Helt puckade som inte förstår att Vi(tm) bara vill dem väl....

Hrm.. lite intressant att det räcker med några dagars orkan för att en storstad i "världens mäktigaste, mest civiliserade, friaste och mest demokratiska land" ska börja falla samman med laglöshet, plundring och räddningspersonal som beskjuts....

akerstrom skrev:

Du är seriös eller?? :rofl
Ditt inlägg är så korkat att jag inte ens orkar ge dig ett vettigt svar, grattis du vann...typ :rofl

Chris Ash skrev:
Det är otroligt svårt att svara på. Men det hade nog blivit som i London. Svårt att stoppa den typen av dåd.

Vad gäller svenska polisens antiterroriststyrka, NI så är de nog lika bra som vilken annan liknande styrka som helst ex GSG-9 ,GIGN. Har svårt att se vad militären kan bidra med där som polisen inte redan har.

Går på din linje. NI har träningen men kanske inte antalet man som skulle behövts i ett sånt läge.

Backblade skrev:
Sverige nämndes ju aldrig. Det är ju en av Aftonbladets eminenta rubriker.

Precis, Talaren/Talibanen hotade länder de som sänder sina soldater men troligen nämnde han inte sverige i talet, en rubrik-kåt journalist har sedan funnit lösa kopplingar att skriva ihop en artikel med.
-Rent dravel med andra ord.

(Observanta trådläsare kan dock notera att artikeln står i Expressen, inte Aftonladet)

Hmm... Ganska intressant strategi det där med självmordsbombare egentligen... När man inte har tillräckliga militära resurser för att besegra sin fiende så rekryterar man några fanatiker som får gå in bakom fiendens linjer med ryggsäckar fulla av dynamit. Sedan spränger fanatikerna sig själva och ett gäng civilister från den fiendesidan i luften... Jag hajjar det inte riktigt... :va

Esquire skrev:
så rekryterar man några fanatiker som får gå in bakom fiendens linjer med ryggsäckar fulla av dynamit. Sedan spränger fanatikerna sig själva och ett gäng civilister från den fiendesidan i luften... Jag hajjar det inte riktigt... :va
I sverige behöver dom knappt rekrytera, dom har redan sina egna här bland oss .. finns mkt trhdghvcXXGFHXCG som "etablerat sig" som nysvenskar.. Och för en del av dessa, finns det i sin tur individer som skulle ställa sig först i kö, att "få äran" att vara delaktig i ett attentat. Det är en biljett till himlen, att få leva i lycka bland oskulder -som väntar, då du dött i "heligt krig".

Sjukt när man tänker efter, att folk fortfarande än idag, år 2005 kan vara minst lika primitiva som för många tusen år sedan. Fn m fl, borde gå ut hårt med att rensa bort alla sjuka grupper, även div sekter och annat patrask.

Ironiska i sammanhanget är att svenskar är så naiva och "välkomnande", det mångkulrurella samhället är ju så fint .. eventuella celler i sthlm, kan mao be till allah på söders höjder i mosken..

Vänder vi på det, skulle vi få bygga en kristen kyrka i Irak, som svenska ny-irakier?

Så jieffla trött på allt humanistiskt crap, alla borde få leva lyckligt med sin kultur i sitt egna land, mer eller mindre, allt som har med mångkultur i dagens läge är ju rena rama pannkakan, inget funkar som det ska någonstans.

Blir lite lack, tankarna rinner iväg. Hoppas ingen tolkar ovanstående som rasistiskt eller så, jag räknas själv som invandrare. Men min farsa flytta hit efter att ha fått anställning som narkosläkare innan han ens kom hit pga av brist på arbetskraft på 60-talet... Inte som ngn asylsökande mupp, med barn som vill ha samma rikedom som svenska rikingar över en natt, kommer på att det är jobbigt med utbildning a'la låt oss utnyttja bidrag istället..

:4skrika

Säger som Sören i nattbuss 807, tror jag det var, ska flytta till ett land som inte tar in "invandrare".

MadManAxel skrev:
Du är seriös eller?? :rofl
Ditt inlägg är så korkat att jag inte ens orkar ge dig ett vettigt svar, grattis du vann...typ :rofl
Då kan väl du som är så insatt i detta ämne förklara hur det ligger till då!

Förstår mig fan inte på hur en del ska ha det egentligen. Jobbar ihop med en Irakier som flydde Saddamregimen pga att han inte delade deras åsikter. Killen blev enligt han själv upptuktad i fängelset för sina "avvikande" åsikter. Han lyckades fly till Polen och där träffade han sin nuvarande fru. Nu bor de i Sverige sedan länge.

Han tycker/te inte om Saddam för hans barbariska dåd gentemot kurder osv, men när USA gick in i Irak så var inte det bra det heller. Civilbefolkningen blev ju drabbade, vilket tyvärr oftast alltid händer i krigssituationer. Civilbefolkningen var ju inte lidande när Saddam regerade då antar jag :rolleyes: Men killen säger att folket hade det bra, bara man inte "stack ut" från den stora massan. Saddam var generös nog att ha fri sjukvård för alla, sen även andra saker som jag dock inte kommer ihåg.

Så jag tolkar det som om det bästa vore om USA aldrig hade lagt sig i allt som de nu gör. Vissa länder vill tydligen inte ha "hjälp", då får de väl klara upp det själva så slipper en massa andra länder hot från terrorister o.s.v.

Att USA är världspolis har de fått betala ett högt pris för, även de länder som är bundsförvanter! Å andra sidan så kan man inte låta vissa människor/länder få göra som de vill heller. Svår ekvation det där :3freak

Den Irakiske killen hatar USA till den grad att han gärna såg att hela landet låg under 10 meter vatten. :skrämd ...tur man är svensk då ;)

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8