Tajt skinnställ, hur länge?

euromange

Veckans smak är....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RD350 avstannat projekt och VFR400R för söndagsturerna
Har kompletterat garderoben med ett helställ. Köpte samma storlek som jag har delbart sen tidigare, dock ett annat märke. När jag nu fick hem det så är det mer än rimligt tajt. Man kan ju glömma att ta på det och verkligen inte ta av det själv. Men så har man lyckats klämma in 176/80 i stl 48 :)
När man väl har lyckats åla sig in i det så funkar det, men bekvämt är det inte.
Hur lång tid tar det innan det töjer sig? :rolleyes:

ett ställ gjort av nötskinn töjer sig endast 0,5strl. Låter som det är mer än 48.5 du borde ha.

euromange skrev:
50 blir för sladdrigt!

ungefär lika lång men väger runt 10kg mindre.

Men jag köpte ett helställ för en månad sen och nu börjar det bli lättare att ta av sig den. I affären kunde jag knappt ta på mig det själv..

Så det töjer sig! var lugn..

Kör i ösregn (borde inte vara så svårt nu) och ha stället på en bra stund efteråt så formas det och sitter sen som "handsken".

Duscha med stället på, sen är det bara att gå o lägga sig o vakna utvilad med ett passande ställ :)

Själv fick jag köra utan ryggskydd i 2v för att dragkedjan knappt kunde dras ihop. Men nu är det perfa! som sagt ta det lugnt...

G-MAN skrev:
Duscha med stället på, sen är det bara att gå o lägga sig o vakna utvilad med ett passande ställ :)

Ska man sova med stället på?? :hihi

Man ska absolut inte DUSCHA eller åka i ösregn med ett skinnställ!!!
Varför finns det annars regnställ man ska ha när det regnar. Skinnet förstörs när det blir för blött och om man sedan ramlar har man inte alls samma skydd som man tror. Skinnet töjer sig efter ett tag så du får kämpa lite i början med ett för tajt ställ men det blir bättre sen.

Fattar inte hur små ställ alla har? Jag har strl 50 och är 175 väger ca 75.

euromange skrev:
Har kompletterat garderoben med ett helställ. Köpte samma storlek som jag har delbart sen tidigare, dock ett annat märke. När jag nu fick hem det så är det mer än rimligt tajt. Man kan ju glömma att ta på det och verkligen inte ta av det själv. Men så har man lyckats klämma in 176/80 i stl 48 :)
När man väl har lyckats åla sig in i det så funkar det, men bekvämt är det inte.
Hur lång tid tar det innan det töjer sig? :rolleyes:

Jag har storlek 48 i delat skinställ och 50 i helställ.... Jag är 177cm och 73kg.

Jag köpte mig ett Spyke 4-race ställ i storlek 50. Det var tight som fan!! Fick knappt på mig det själv.. Nu har det tänjt ut sig lite så nu är det bekvämt! Jag har dock bytt från ett ganska utstickande UFO ryggskydd till ett plattare Halvarssons.. (den där mjuka testvinnaren...) Så nu sitter stället ännu bättre..

:fakta

Jag kämpar vidare! Utan dusch...
:)

Lär ju slippa häng där bak iallafall.. :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden