lahi
Gixxerpilot
- Gick med
- 6 Aug 2003
- Ort
- Halmstad
- Hoj
- Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Jag ska montera en cylinderfotsspacer i 2 mm alu från Marklund i min motor (GSXR1100 -86, turbobygge) och jag misstänker att jag måste tajma om kammarna efter detta. Stämmer detta? Jag kör med originalkammar. Vad jag vet så har de originalinställningarna på 104 in och 103 ut (lobcenter). Hur mycket ändras detta när jag monterar spacern? Vad ska jag ha för kaminställningar när jag kör med turbo? Originalkammar, gatmotor och ca. 1 bar laddtryck... ska väl vara så lite överlapp som möjligt?
Kan man fräsa upp skruvspåren i originalkamdreven så att de blir ställbara? Jag har hört det någonstans...
Hur mycket behöver jag fräsa ungefär?
Tack på förhand!
Kan man fräsa upp skruvspåren i originalkamdreven så att de blir ställbara? Jag har hört det någonstans...

Tack på förhand!
Last edited: