tailrasers ?

Ford Prefect

Silver Hornet
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hornet900 Devil Slip On, Crosstyre
funderar på att sätta på tailraisers på hojen hur ändras hojens köregenskaper? nån som vet?
 
Ford Prefect skrev:
funderar på att sätta på tailraisers på hojen hur ändras hojens köregenskaper? nån som vet?
Tror det stod något på s-racings hemsida om hur köregenskaperna ändrades
 
Ford Prefect skrev:
funderar på att sätta på tailraisers på hojen hur ändras hojens köregenskaper? nån som vet?
På din hoj blir det nog förbättring.
Jag monterade på min bandit 600 och det vart djävulskt mycket bättre kan jag säga. Värre om det redan från start är en väldigt brant vinkel på framgafflarna. Men på din tror jag det blir en positiv överraskning. Höj inte för mycket bara för då blir den djävligt nervös. Min ökade 5 cm längst bak.

//Fredda
 
Re: Re: tailrasers ?

Fredda66 skrev:
På din hoj blir det nog förbättring.
Jag monterade på min bandit 600 och det vart djävulskt mycket bättre kan jag säga. Värre om det redan från start är en väldigt brant vinkel på framgafflarna. Men på din tror jag det blir en positiv överraskning. Höj inte för mycket bara för då blir den djävligt nervös. Min ökade 5 cm längst bak.

//Fredda


Vad tror du om en montering på min då?? Vore ju snyggt iaf att få upp baken lite....
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top