Tailraiser=svankhöjd?

E22 skrev:
MMm tack för tippset snyggingen. MEN att min stumpa "biter i kudden" hjälper inte riktigt mot mina pervärsa tankar, det är ju gumpan jag vill ha upp i rätt nivå.tack ändå för tippset, ska faktisk ha det i tankarna i kombinerat med de andra justeringrna.. :tummenupp

Jag har sänkt min hoj 5 cm i fram. Det gör ju att hojens :arsele ser ut att hamna högre...

Bifogat

• Mmc7liten.JPG
    Mmc7liten.JPG
    29.3 KB · Visningar: 73
Maria1980 skrev:
Visst ändras gaffelvinkeln, men det alternativ jag föreslog gör hojen mer trögstyrd. Hellre trögstyrd än hysterisk... :banana

Om du sänker i gaffelkronan blir hojen mer snabbstyrd..

Maria1980 skrev:
Visst ändras gaffelvinkeln, men det alternativ jag föreslog gör hojen mer trögstyrd. Hellre trögstyrd än hysterisk... :banana

Trögstyrd, hur tänker du då :va Du får i princip samma ändring av geometrierna om du sänker fram eller höjer bak d.v.s du får brantare gaffelvinkel=snabbare styrning :fakta , nackdelen med att bara sänka fram är att man tappar en del markfrigång.

Maria1980 skrev:
Jag har sänkt min hoj 5 cm i fram. Det gör ju att hojens :arsele ser ut att hamna högre...
Jag kan inte säga att det gjorde någon skillnad på utseendet på din HOOooonda, jag vet ju inte hur den såg ut innan "kudden blev blöt". :)
fick ju ett tipps här av grabbarna att ända justeringen till infästningen till bakdämparen, tror jag börgar med det..

(Allt snack om svankande "quinns" får mig att längta hem till garaget...)

Akesson skrev:
Trögstyrd, hur tänker du då :va Du får i princip samma ändring av geometrierna om du sänker fram eller höjer bak d.v.s du får brantare gaffelvinkel=snabbare styrning :fakta , nackdelen med att bara sänka fram är att man tappar en del markfrigång.

Jag jämför skillnaden före & efter sänkningen, min hoj blev mer trögstyrd.

Men jag förstår inte hur Du menar med att det är en nackdel för markfrigången genom att bara sänka i fram. Om Du sänker både bak & fram så blir väl inte markfrågången högre än att bara sänka fram... :va

Maria1980 skrev:
Jag jämför skillnaden före & efter sänkningen, min hoj blev mer trögstyrd.

Men jag förstår inte hur Du menar med att det är en nackdel för markfrigången genom att bara sänka i fram. Om Du sänker både bak & fram så blir väl inte markfrågången högre än att bara sänka fram... :va

Mycket underligt.... :confused: Om du tittar på t.ex ss600 hojarna sänker de fram för att få hojarna mer snabbstyrda.

Nej, men vem har snackat om att sänka bak????? Det som det handlade om här var att höja bak! Då får man bättre markfrigång, men vill man nå samma effekt kan man också sänka fram, fast då försämrar man markfrigången :fakta

edit:konstigt skrivet

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!