Tailguard till r6

Worm

Chlister Blygdeslapp..
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 Blå och nice
Är det någon som har köpt en tailguard till en r6 på s-racing?
Jag undrar om det är lätt att sätta dit... man har ju hört att passformen kan vara sådär.. från s-racing.
Det skulle vara gött att cleana upp röven lite

Nån som har vet någon annan stans man kan köpa det?

Last edited:
Min är köpt på s-racing

Min har suttit på ett år o det har alldrig vart några problem med den! Inte vid montering heller! min passa bra direkt.

Bifogat

• r6a.jpg
    r6a.jpg
    118.6 KB · Visningar: 227
behöver man modifera nåt på orginalet eller är de bara att ta bort??

eller behöver man dra fram sågen??

hur är de med axxestradings(stavning? länk?) tail behöver man modifiera nåt för den?

Re: Min är köpt på s-racing

Tomaser skrev:
Min har suttit på ett år o det har alldrig vart några problem med den! Inte vid montering heller! min passa bra direkt.

Ok det låter kanon! Finns det plats för blinkers på tailguarden? kan man fästa skylten på olika sätt eller är det bara under. Det är iofs snyggt :tummenupp

DuCCe skrev:
behöver man modifera nåt på orginalet eller är de bara att ta bort??

eller behöver man dra fram sågen??

hur är de med axxestradings(stavning? länk?) tail behöver man modifiera nåt för den?

När jag satte dit min så fick jag kapa originalen vid batteri lådan men det går att göra ganska snyggt så man kan sätta dit originalet igen om man nu vill det! Axxes......... grejor har jag inte en aning om hur man måste gå tillväga men jag skulle tro att var du en köper så måste du använda sågen lite grann!

Re: Re: Min är köpt på s-racing

Worm skrev:
Ok det låter kanon! Finns det plats för blinkers på tailguarden? kan man fästa skylten på olika sätt eller är det bara under. Det är iofs snyggt :tummenupp
Jag tog bort fotpinnarna bak och monterade blinkersena i hålen. Kolla på bilden! Jag tycker själv det vart ganska bra! Plåten kan man ju sätta hur/vart man vill.

Bifogat

• r6a.jpg
    r6a.jpg
    100 KB · Visningar: 172
Worm skrev:
Haha det var ju en idé. Coolt faktiskt. Får ta och tänka på´t

Jag besiktigade med blinkersena där men besiktningsgubben var lite grinig så jag fick en påpekan att högerblinkers ej syndes för ljudämparen (Original) Men jag sa till han att den skulle synas bättre när jag satt dit helsystemet då var han så sjysst att han gav mig ett blankt papper! He He. Det är fan så man tror på Gud i bland

:squid :tummenupp Hej worm ja köpte en tailgard på http://www.axesstrading.se/ passformen på den va helt klart godkänd men visst får du fixa lite med stick sågen men det blev kanon bra !!!! dom går ju köpa lackade & klara du vet !!!!!! har ingen bild på min hoj men det finns bilder på axess sida!!! :tummenupp

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7