Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
witte skrev:Finns en snygg på s-racing med LED lights till hornet 600 98-02. Men nu undrar jag, som aldrig sysslat med något sånt tidigare, hur svårt är det att montera?
witte skrev:Finns en snygg på s-racing med LED lights till hornet 600 98-02. Men nu undrar jag, som aldrig sysslat med något sånt tidigare, hur svårt är det att montera?
Snabbast skrev:Tjenis!
Har precis slängt på en sådan på min båge...
Man är tvungen att modifiera orginalskärmen = såga och kapa.
Sedan skruvar man tail-guarden från S-racing ovanpå orginalet. (eller undertill rättare sagt)![]()
Fördelar: 1.Man har kvar alla fack under sadeln, efterssom där sitter orginalet kvar. 2. Relativt lätt efterssom de gamla fästena används.
Nackdelar: Går inte att återställa till orginal.
Skall också finnas rena utbytes-tailguard har jag hört.
Jag kan skicka bilder på mitt bygge, och försöka förklara steg för steg...om jag kommer ihåg.![]()
// Snabbast
MYCKET snygg färg helt klartHornet_Fredde skrev:Har också monterat tailguard från S-racing, ville inte kapa sönder orginalet så det plockades bort helt istället. Passade klart över förväntan, fick bara fila bort lite plastrester på insidan vid bakljuset.
Kan ordna bilder på hojen ikväll
witte: snygg färg på hojen![]()
Hornet_Fredde skrev:Har också monterat tailguard från S-racing, ville inte kapa sönder orginalet så det plockades bort helt istället. Passade klart över förväntan, fick bara fila bort lite plastrester på insidan vid bakljuset.
Kan ordna bilder på hojen ikväll
witte: snygg färg på hojen![]()
Snabbast skrev:Så du menar att jag sågat i min orginalskärm i onödan....![]()
Ja, ja...såhär blev det i alla fall.![]()
witte skrev:Snygg....!
Är det verkligen godkända blinkers? Jag vill gärna slippa mina stora fula blinkers!
Förresten, vad är det för styre du har?
OK!Snabbast skrev:Enligt Ahlquist så är blinkersen godkända. Finns att köpa just där för 295:- paret... Styret heter Benelli. Om du frågar snällt på Ahlquist så kan dom nog ta hem ett sådant också.![]()
Körde 500m med mitt orginalstyre, så jag kan faktiskt inte svara på den frågan. Efterssom jag är van vid crosshoj, så känner jag mig mer bekant bakom det nya styret....smaksak antar jag.witte skrev:OK!
Blev det stor skillnad att byta styre, rent körmässigt? Jag har orginalstryret.
Snyggt! Ska nog våga mig på detta i sommar tror jag... Måste bara få till det med blinkers också. Min ljuddämpare är ju lite längre.Hornet_Fredde skrev:Så här ser min ut med S-racing's tailguard.
witte skrev:Snyggt! Ska nog våga mig på detta i sommar tror jag... Måste bara få till det med blinkers också. Min ljuddämpare är ju lite längre.
Hornet_Fredde skrev:Byt ljuddämparen så får blinkersen plats. Min högra blinkers har det iofs ganska varmt men det har funkat än så länge..
Det följer med ett fäste för blinkersarna i satsen, fick modifiera det lite så blev det bra.
Mest pyssel var det med kablarna till bakljusen och blinkersarna, inte alls samma anslutningar som till orginal bakljus och blinkers.
Snabbast skrev:Det stämmer. Här kommer en bild efter att jag modifierade blinkers-fästet.
Kablaget var en baggis, däremot hade jag problem att montera blinkersen rakt.
Hur fick du dina att sitta rakt Fredde ?
Hornet_Fredde skrev:Jag monterade fästet på utsidan av tailguarden och skylten ytterst. Kortade av fästet ca 10mm per sida för att inte blinkersarna skulle sticka ut så mycket.
Ska försöka ordna bild på fästet.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden