Taggade inför höst/vintersäsongen? Någon?

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Gjort några förberedelser redan? Preppat hojen? Rotat fram fordret till skinnstället? Balaclavan? Termofillingarna?

1662054579571.jpeg

Visst, jag älskar - precis som alla andra - sommaren: ju varmare, desto bättre! Men, det är något speciellt med mörkret och den svala, friska höstluften med. Ska inte hyckla med att jag gillar vintern, dock. Även om den sällan är särskilt, vare sig sååå bister eller långvarig här i Tokholm. Mellan tummen och pekfingret så är väl snittet för antalet otjänliga vinterdagar (nollgradigt eller lägre, alltså) här ungefär 30 dagar, november-mars? De ska dock överlevas, med eller utan två hjul.

Hoppas jag får nöjet att möta många tvåhjulsåkare på vägarna, off-season, även i år...

Sayonara!
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Gjort några förberedelser redan? Preppat hojen? Rotat fram fordret till skinnstället? Balaclavan? Termofillingarna?
Sayonara!
Jajamensan - preppad till tusen, inhandlat oljor o filter, diverse reservdelar för utbyte på S:en, förhört mig om service på Öhlinarna, planerat lite lackjobb o putsjobb.
Ut på hojen i vinter? Nä - fy sjutton, alldeles för kallt o halt. Brukar hålla mig på den utan motor, dvs mtb:n - evt. med dubbdäck - då håller man sig i alla fall varm
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
September är en sommarmånad i södra Skåne, oktober är väl första höstmånaden. Förra året fick vi aldrig meteorologisk vinter här. ? Men visst, jag är väl förberedd som vanligt. Och just september är grymt. Fint väder, inte dum-varmt, allt grus är borta (nåja), mindre trafik på govägarna.

Köpt såna hummerhandskar, hoppas på dom när det är kallt. I övrigt redo, har ju extraljus fram och bak, så jag blir garanterat sedd. ?

Bring it on!!!
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Är taggad på att komma igång med enduro träningen på allvar igen. Har varit så tort i skogen eftersom det inte regnat på hela sommaren så de flesta enduro spåren häromkring har varit tvungna att hålla stängt
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Nej.
Drog en repa ikväll, 1,5 timme kanske? Fick dra på bastun för att få upp värmen när jag kommit hem. ?
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Nog fan är man taggad inför höst och vinter! Sidewindern står rak i ryggen och är redo för tjänstgöring. Hoj åker man för att sommaren ska gå och man får nåt styre att hålla i väntan på skotersäsongen!
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
Kör aldrig i kyla eller regn. Offseason ägnar jag åt underhåll och ev. uppgraderingar.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Fick min SS950 utrustad med värmehandtag så nog ska det köras även i höst. Brukar gå bra att göra enstaka turer fram mot november om vädrets makter är vänligt inställda. Detta var för några år sen i början av november, iofs en exceptionellt fin höst då.

B951FD1D-DD38-4969-A93F-AA89D899F60E.jpeg
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Drar till Gåsen nästa vecka för de sista tre dagarna med SMC, tältar på gräsmattan som förra året.

Det avslutar hojresorna för i år, men pendlingen och småturer blir det ju så klart.

Brukar få till några fina turer i november, sen är det mörka december och januari, sen börjar det ju vända igen. ?
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
En vinterklassiker - genomsnittligt snödjup i februari i Stockholm?

1662236292414.jpeg

(Äh, skoja' ba'! Plåten är från mars)


Jo, man ska ha respekt för vintern, och de djävligheter vintervädret kan ställa till med. Man ska bara inte överdriva svårigheterna...



*Parantes* Sa jag förresten att jag mötte ett gäng H-D-gubbar idag? Jag hälsade. Alla hälsade tillbaka. Oslagbart. Hojlivet är bra skit... *Slut på parantes* PunGkt...
 

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha
En vinterklassiker - genomsnittligt snödjup i februari i Stockholm?

View attachment 475887

(Äh, skoja' ba'! Plåten är från mars)


Jo, man ska ha respekt för vintern, och de djävligheter vintervädret kan ställa till med. Man ska bara inte överdriva svårigheterna...



*Parantes* Sa jag förresten att jag mötte ett gäng H-D-gubbar idag? Jag hälsade. Alla hälsade tillbaka. Oslagbart. Hojlivet är bra skit... *Slut på parantes* PunGkt...

Höjda priser på allt. Galna politiker och därtil börjar den mer komfortabla sesången på hoj gå mot sitt slut.

Men mitt i allt elände råkar man titta upp från den permanenta fosterställningen, och får se detta.

En Damp postar bild på en Yamaha, sin Yamaha...

Det är nog inte så jävligt ändå. Finns hopp!
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv

Provade åka vinterhoj förra året. Inte min grej. Men någong gång inom det närmaste livet så ska jag flytta till skaunee och då kommer jag åka året om!
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Firebladen har fått michelin road 5 och jag har rotat fram windstopperunderstället, fodret till skinnjackan, softshellhoodyn och tjockhandskarna.
Så nu är jag redo för höstsäsongen åtminstone. ?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top