Tagen utan mckort!!

Guido skrev:
Hej har en liten historia att berätta.

Igår runt 23 tiden så blev min kompis tagen av polisen, Han blev stoppad av en mcpolis det roliga med detta är att han inte har mckort utan bara till bil...

Om han kommer helt undan med har han en jävla tur.. Polisen han mötte måste ha haft en hel del annat i skallen :tungan Hoppas allt går bra iaf! :)
 
twinner skrev:
Utan att moralisera vidare säger jag...Synd att idioten/tokfan inte åkte fast,finns ju dom som kämpar som fan för den där lappen.


undra vem som e tok fan... man kör väl inte bättre för man har körkort.. :arsele
 
street_R1_guran skrev:
undra vem som e tok fan... man kör väl inte bättre för man har körkort.. :arsele
Om man nu kör minst lika bra som dem som har körkort, så är det ju bara att åka iväg o köra upp!
 
Jazz skrev:
Om jag kunde posta PDF-filer här skulle jag skicka över polisens föreskrifter.

Vid lasermätning så begär att få se platsprotokoll. Där ska framgå att de kontrollmätt lasern samma dag och att de kontrollmätt avståndet (mist 20m) med ett stålmåttband.

Jag tror att det ibland slarvas.. vi skriver snällt på böterna och då är det kört.


Hur har du fått tag i det där? *nyfiken*
 
Det är ju väldigt vanligt med folk som kör hoj utan A behörighet, som man kan se i denna tråden så tycker många att det är som att cykla eller så lätt så man inte behöver nån övning alls.
Sen har vi 10 tråar i veckan om missde uppkörningar, det får en att undra om det verkligen är så ofarligt och plättlätt.

Personligen tycker jag inte att B-kort är nåt som är svårare att ta på nåt sätt men men.
 
Länsstyrelsen missar nog inte vad som hänt när dom får det på sitt bord, vilket dom garanterat kommer att få.
 
Mang0 skrev:
Länsstyrelsen missar nog inte vad som hänt när dom får det på sitt bord, vilket dom garanterat kommer att få.

När jag blev av med lappen förra året skrev konstaplen ner mina behörigheter på pappret för omhändertagande av körkort. I det fallet var det bara ett B han skrev dit för hand. Polisen kanske bara var lite tankspridd i det här fallet tråden handlar om.
 
Jag har fått böter och blivit av med mellankort när jag kört tungbåge.
De har(hade iaf) taskiga datasystem som inte hittar dessa fel.
 
Borde finns lite mer vett i huvudet på folk :kocko

"Har man inget körkort så har man inget att göra ute på vägarna heller!!! :mad:
 
street_R1_guran skrev:
undra vem som e tok fan... man kör väl inte bättre för man har körkort.. :arsele
Utan tvekan kör man bättre om man iaf har den grundläggande kompetens som krävs för att klara proven.

Men det är klart, sen finns det ju vissa som kör som sopor TROTS att dom har kort.. Är det månne delvis därför det är så populärt med streetfighters? :rolleyes:

Btw, skulle man jämföra den genomsnittliga körskickligheten hos den del av svenska folket som har behörighet med den del som saknar den skulle man nog se en viss skillnad..
 
street_R1_guran skrev:
undra vem som e tok fan... man kör väl inte bättre för man har körkort.. :arsele


Nä! men man har genom bevis/uppkörning om att man kan behärska fordonet fått tillåtelse att framföra fordonet på våra svenska vägar.Inte i helvete skulle jag vilja ha en massa folk i flygplan med bristande kompitens ovanför mitt huvud iaf.Antar att du kan ställa dig till den skara människor som inte har kompitensen att klara vägverkets körprov,du skenförsäkrar säkert också :rolleyes:
 
Undrar vad som är en smart strategi, att bara betala in bötern och låtsas som att det regnar eller överklaga och riskera att det uppdagas att man inte har kort... Bara att ta bötern IMHO.

Vill dock minnas att det fanns en rätt stor del av antalet olyckor per år som sker med hojförare utan kk, alltså klart överrepresenterade jmfrt med hur mycket det körs utan kk. Självklart får alla hojförare pynta delar av det här via vår försäkring, så jag sitter ju inte här och skriker hurra för att någon kom undan med att köra utan kk.

/J
 
Varför i H-vete låna ut en hoj till en som inte har körkort för det,,,,,,, tänk om det händer en olycka ????????? gick ju bra denna gång men på grund av att polisen sov mer eller mindre,,.
 
500m Ni har rätt...

Jag snurrade till det:

Utdrag ur föreskrifter - mätning med instrument/pilot:

4 § Genomsnittshastighetsmätaren skall kontrolleras och justeras innan den
tas i bruk för hastighetsövervakning. Kontrollsträckan skall vara belägen på
en rak vägsträcka och vara 1000 meter lång. Den skall vara uppmätt med ett
stålmåttband som uppfyller kraven enligt svensk standard SS 64 11 12:II.
Båda punkterna på kontrollsträckan skall vara tydligt och varaktigt
markerade på ett sådant sätt att kontrollen kan utföras med mätfordonet i
rörelse.

4 kap. Yttre förhållanden
1 § Den vägsträcka på vilken hastighetskontrollen utförs (kontrollsträckan)
skall vara minst 500 meter lång.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top