Tagen.se

Nypan83 skrev:
.... bryter mot några trafikregler i samband med din ev. fortkörning betalas inte dina böter ut för varken hastighetsöverträdelsen eller de andra brott du gjort dig skyldig till.
Då är jag rökt... miniskylten lär diskvalificera mig... :näsblod

Jocke W skrev:
Tycker att det skulle vara för 50 vägar också men annars tycker jag iden är bra. Som det står är det ju för de som ibland råka köra för fort, jag "råkar" alltid köra för fort, men för 300 spänn om året så kan det nog va värt.

Jag är med i Speeding.se istället, samma grej. Jag har redan sparat in 1200:- på det och jag faxade bara in boten till en av killarna och sen ringde han upp mig några timmar senare och sa att den var betald.
Det jag funderar på är om man kan vara med på flera ställen samtidigt :D Bra eftersom man bara får ha max 3st böter per år hos varje företag, men det kanske man kan kringgå på det viset. Jag håller mig nästan alltid inom 30-gränsen men kör gärna mer än 20km/h över på 90 och 110-vägar. Att det inte finns på 50-väg är en självklarhet för mig, där håller man sig till 50 om det inte är en extremt bra 50-väg utan faror då man kanske kör runt 60.

Jag vet att jag som representant för 7th heaven :tungan och moral i samhället var lite dryg tidigare i tråden... och eftersom jag tycker att det hela är väldigt intressant har jag till och med mailat Finansinspektionen och frågat om så kallade oetiska "försäkringar".

ett utdrag ur svaret

artikeln säger Bo Lundgren att: "Det må vara oetiskt, men det är inte olagligt. För att det ska vara en tillståndspliktig försäkringsrörelse måste det finnas ett allmängiltigt försäkringsintresse. Bisso:s försäkringar skyddar ett olagligt beteende vilket inte kan anses vara ett allmängiltigt intresse." Därför kan bolaget driva verksamheten utan att behöva tillstånd från Finansinspektionen.

Så det är lungt fram tills att någon bestämmer sig för att ändra om lite i lagarna.

Förtydligande bisso:s är ett företag som i grunden är samma som tagen.se och planka.nu plus div. andra företag.

*/ ?>
Nyheter
Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage