Von Vettet
Ny medlem
Igår kväll när vi lämnade bialitt så kom vi in i marieholm. Där såg vi att man hade sprayat ner ett hus med texten pedofil på typ 10 ställen. På gatan stod tillika sheriffen med en V70. När jag och Ida hade passerat så gick det väl 1 km då hon började vinka med handen.jag fattade nada(har inga speglar på hojen). Så när jag tittar över axeln så var blåljusen på. Pust....in till kanten. polismannen kom fram till oss och började omedelbart med förmaningstal om otillåtna reg plåtar etc. Han ville dessutom att vi skulle blåsa och sen skulle han se våra körkort. Jag bläddrade runt i min hårddisk mellan öronen och hoppades på att den inte var som vanligt...d.v.s. formaterad. Fann dock standardförsvarstal1.doc där jag tryckte på att de var minsann godkända i sjöbo,och nu var det olagligt??
Å här kör vi i god tro om att vara lagliga,och så visar det sig att vi är helt ute och hojar...
Det hela slutade med något tveksamma poliser som först ville bötfälla,för att därefter önska en säker resa och noll i böter....än en gång gick man loss...

Å här kör vi i god tro om att vara lagliga,och så visar det sig att vi är helt ute och hojar...

Det hela slutade med något tveksamma poliser som först ville bötfälla,för att därefter önska en säker resa och noll i böter....än en gång gick man loss...

Last edited: