Taco Bell blev Pizza Hut?

Lundbeck

Mycket mera mogen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GL1000 -75
Satt och slötittade på Demolition Man igår på ZTV när det slog mig. :fatta!

Förra gången jag såg den sa snubben att dom skulle käka på Taco bell, :ätapiller men denna gången var det Pizza Hut, :zpy fast man såg att det var överdubbat, då Sylvester & c:o rörde läpparna helt fel när han sa Pizza hut. :zpy

Fan vet om inte textningen även där stod Taco Bell. :va

Kommer bli tosig :galen om jag inte får en förklaring till varför!

Taco Bell ingår i samma kedja (Yum! Inc.) som Pizza Hut, tillsammans med A&W, KFC och Long John Silvers.

Men varför de bytt vet jag inte..

Du såg Demolition man The Pizza Hut edition :wiggle

Slötittade även jag, och gick och lade mig innan den var slut, men det var en rätt kul episod när dom skulle till "The Presidential Arnold Schwartzenegger Library" (eller liknande). Där hon nämner att dom fick ändra konstitutionen för att Arnold skulle få bli president, vilket ju varit på tal nu i verkligheten. :D

Men det var klart udda att det stod Taco Bell på textningen när dom står vid en Pizza Hut skylt, och dom säger Pizza Hut i filmen. Eftersom det är sån brutal produktplacering nämner dom ju "Pizza Hut" (texten = Taco Bell) ungefär 4-5 gånger på en minut.

Alternate Versions for
Demolition Man :

For the European Release, references to Taco Bell were changed to Pizza Hut. This includes dubbing, plus changing the logos during post-production. Taco Bell remains in the closing credits.(Me living in Germany, one of the pizza hut-countries, my explanation is this: no-one here has ever heard of taco bell, whereas pizza hut is widely known. I don t know this, but assume that the two are connected and they saw more sense in doing ads for pizza hut...

The UK released version still refers to Taco Bell and not Pizza Hut

In the TV version aired on TNT, all references to Taco Bell are removed, even from the middle of sentences, leaving some very jagged cuts in the dialog and rapid cuts from one shot to another.

Trivia:

In the strange attempt to entirely replace the Taco Bell name with Pizza Hut (the name was dubbed over and computer generated images of the logo were pasted over), the editors missed a spot. At the start of the battle outside the restaurant, when everyone is flocking to the window, one pane still holds the logo for Taco Bell.

:mattias

Det där har jag reagerat på, har alltid trott att det var mig det var fel på :3freak

SFB skrev:
Det där har jag reagerat på, har alltid trott att det var mig det var fel på :3freak

Visst fan ser det kul ut när Sylvester krokar till munnen, :rolleyes: formar den till "Taco Bell", men säger "Pizza Hut", samtidigt som texten säger :tungan "Taco Bell". Speciellt kul att bli idiotförklarad av resten av sällskapet som ser samma film när man påpekar det.. :kocko

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt