Tacksam för hjälp! pris-reg.papper

750-R

En dag på banan-andligt lavemang
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
CBR1000rrRace-07+CBR1000-RR-05 för gata+Honda dax70-76 Annars är jag rätt vanlig av mig, jo just ja egna tänder har jag fortfarande de äju lite plus. Å en fru som står ut med alla perversiteter.
Hej! funderar på att sälja mina reg.papper till racehojen, vad är lämpligt pris? det är en svensksåld GSX-R-750-98:a. Tacksam för hjälp.

Skall du sälja regpapper till någon med stulen ram eller?

Verkar ju dumt att uppmuntra ett sådant beteende, och ännu mer korkat att fråga här i så fall.

750-R skrev:
Hej! funderar på att sälja mina reg.papper till racehojen, vad är lämpligt pris? det är en svensksåld GSX-R-750-98:a. Tacksam för hjälp.
Att sälja papper på en gammal Harley till någon som ska bygga sin egen chopper kan vara OK (men inte lagligt), men papper till en GSX-R -98 kan jag bara se en användning för, och det är ommärkning av stöldgods.

RedBaron skrev:
Att sälja papper på en gammal Harley till någon som ska bygga sin egen chopper kan vara OK (men inte lagligt), men papper till en GSX-R -98 kan jag bara se en användning för, och det är ommärkning av stöldgods.

Så du tror inte att det stjäls några harleys som kan behöva ny identitet. :confused:

RedBaron skrev:

Jo det ligger mycket i det som sägs här (tänkte nog inte så mycket på vad köparen skulle ha papperen till, ville nog bara ha fram en prislapp om jag ev. skulle sälja. killen erbjöd 3-4000kr vilket jag tycker är alldeles för lite. så det blir nog inget av. Men är det inte bara att köpa en lös ram från nån skrot om man är sugen att tvätta en snodd hoj vit? eller är jag ute å cyklar igen.

750-R skrev:
Jo det ligger mycket i det som sägs här (tänkte nog inte så mycket på vad köparen skulle ha papperen till, ville nog bara ha fram en prislapp om jag ev. skulle sälja. killen erbjöd 3-4000kr vilket jag tycker är alldeles för lite. så det blir nog inget av. Men är det inte bara att köpa en lös ram från nån skrot om man är sugen att tvätta en snodd hoj vit? eller är jag ute å cyklar igen.

En skrotad hoj har inga papper och om skroten säljer ramar med papper så begår dom ett brott efter som dom är skyldiga att skrota hojarna dom får in för skrotning.
Om du däremot säljer dina legala papper så behövs ingen annan ram utan endast lite alu svets och en bra uppsättning stansar så har den stulna hojen fått din hojs ID.

Att sälja lagliga papper underlättar bara för buset att tjäna snabba pengar!

GÖR INTE DET!

Last edited:
MrGreen skrev:
En skrotad hoj har inga papper och om skroten säljer ramar med papper så begår dom ett brott efter som dom är skyldiga att skrota hojarna dom får in för skrotning.
Om du däremot säljer dina legala papper så behövs ingen annan ram utan endast lite alu svets och en bra uppsättning stansar så har den stulna hojen fått din hojs ID.

Att sälja lagliga papper underlättar bara för buset att tjäna snabba pengar!

GÖR INTE DET!

glasklart! ingen affär blev det.

Redan då jag läste rubriken luktade det tvätt av smutsig byk.
Fy fan för de som snor bågar öht!
Och att sälja papper är just som MrGreen säger ett sätt för den organiserade brottsligheten att tvätta stulna identiteter.

Frågan är bara HUR kan man "bara ha" ett set papper över?

Ok att man bygger rejshoj, men vill man inte behålla papperen iaf om utifall.. En vacker dag kanske hojen ska tillbaka ut på vägen?
+ att man ju lättare kan bevisa vem som trots allt är ägare.

35 kr om året kostar registerhållningsavgift, det tycker jag det verkar värt att spara papperen.

10.000:- frågan: HUR kan papper på en HD bara "bli över" ..... :hihi

Martinus skrev:
Så du tror inte att det stjäls några harleys som kan behöva ny identitet. :confused:
Jag syftade på papper från en skogs-skrotad hoj till någon som lagligt knäcker till sin egen ram etc UTAN en enda stulen del.

Att registrera in en snodd nyare Harley på papper från t.ex 1938 lär inte vara gångbart. Papper på nyare Harleys är givetvis skumma.

RedBaron skrev:
Jag syftade på papper från en skogs-skrotad hoj till någon som lagligt knäcker till sin egen ram etc UTAN en enda stulen del.

Att registrera in en snodd nyare Harley på papper från t.ex 1938 lär inte vara gångbart. Papper på nyare Harleys är givetvis skumma.

HD är ju samma skit nu som förr. Funkar säkert utmärkt att smaska in nr från en -38 års modell i en hyffsat ny om man nu har lust till detta.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN