Tackkort till sponsorer??

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Tjena!! detta hör inte till er sida egentligen men skulle ha lite tips och råd.. ska göra tack kort till min tjejs lillebrors sponsorer, han tävlar i gocart vilket gör att de inte hör hemma på sporthoj.com men vafan..

tänkte höra med er hur era tackkort ser ut till era sponsorer?? släng upp bilder ni som har, gamla som nya, behöver lite ideer...

Om ni har dvs, men de hoppas jag.. Tacktack:tuttar

Har ingen bild att lägga upp men...

Använd gärna en bild som är tagen under tävling där din sponsors logo har bra exponering.

Har du sedan någon bild från prispallen, så är det bra om du kan få med den också på ett hörn.

Hitta ett par bilder och jobba lite med dem i photoshop :)

Det är inte heller helt fel att ta nya bilder på en hel och ren cart/förare/sponsordekaler, dock bör alla prispallsbilder vara "äkta"

Har det gått riktigt bra så kan man inkludera resultaten i dom olika loppen.

Så här gjorde vi i fjol.
Skrev ut den på en bra skrivare och köpte ramar till.

Bifogat

• tackkort 2oo7.JPG
    tackkort 2oo7.JPG
    134.4 KB · Visningar: 330
typ såhär kanske? utskrivet på fotopapper hos en fotoaffär så de ser seriöst ut i fall de plockar isär ramen eller nåt!

Bifogat

• Kopia av A08_348-SST+600-r.jpg
    Kopia av A08_348-SST+600-r.jpg
    109.2 KB · Visningar: 337
Last edited:
Så här ser årets ut.....

Bifogat

• macke_tackkort08_small.jpg
    macke_tackkort08_small.jpg
    136.7 KB · Visningar: 320
Gillar sunkans, många bra action bilder och sponsorer syns väl, den funkar till alla sponsorerna så han slipper göra olika till var och en. Funkar även till bekanta som hjälpt till under året.

Dom andra är snygga men sponsorerna är inte framhävda så det räcker tycker jag..

Att fibbla med bilder eller fuska fram missvisande är ju löjligt. Man kan snygga till men absolut inte fejka, det håller jag helt med om.

Se också till att bara använda bilder som du har tillåtelse av fotografen att använda. Finns många som skiter i vilket och använder andras bilder vilket är ganska fult. Vissa fotografer vill ha betalt fantasiesummor men det finns många som låter dig ha dom gratis mot att deras namn kommer med på ett hörn. En bra deal att ha med en fotograf i framtiden om ni kan komma överens.

Gillar sunkans, många bra action bilder och sponsorer syns väl, den funkar till alla sponsorerna så han slipper göra olika till var och en. Funkar även till bekanta som hjälpt till under året.

Dom andra är snygga men sponsorerna är inte framhävda så det räcker tycker jag..

Att fibbla med bilder eller fuska fram missvisande är ju löjligt. Man kan snygga till men absolut inte fejka, det håller jag helt med om.

Se också till att bara använda bilder som du har tillåtelse av fotografen att använda. Finns många som skiter i vilket och använder andras bilder vilket är ganska fult. Vissa fotografer vill ha betalt fantasiesummor men det finns många som låter dig ha dom gratis mot att deras namn kommer med på ett hörn. En bra deal att ha med en fotograf i framtiden om ni kan komma överens.

ok, bra tips.. snygga bilder, gilla sunkans me.. fotografen e' inga problem, de e' nämligen jag,.. tack för tipsen, ska börja leka idag me de...

det är 2 bröder som kör å har samma sponsorer, å de andra årens tackbilder (har inte jag gjort) har bägge två haft samma tackkort, bägge på samma bild alltså men ja tycker de känns stelt.. fräckare att göra vars ett med lite actionbilder som ni säger... tror ja ska lyckas få till ett schysst nu, tack för inspirationen.. :pannkyss

mackes var me skitsnygg, men håller med om att sponsorerna kunde varit med.. men annars sjukt snygg....

Last edited:
Så här såg min ut ifjor...

Bifogat

• kspracingtack2007b-mail.jpg
    kspracingtack2007b-mail.jpg
    97 KB · Visningar: 261
Man kan ju skoja till det hela åxå... Me den snygg bild funkar juh allt! Tack Anki!:tummenupp :tummenupp

Bifogat

• IMG_9873red3.jpg
    IMG_9873red3.jpg
    177.3 KB · Visningar: 193

Vi har gjort ett medvetet val att inte ha med alla sponsorloggor.
Vi har provat det på tidigare tack-kort, men det blir alldeles för rörigt och svårt att få det snyggt om man ska klämma in 15-20 loggor på ett litet tack-kort i typ A4 format.

Vi utgår helt enkelt från att dom som får tack-korten vet hur deras egna logga ser ut, och att själva tack-kortet i sig är en tillräcklig bekräftelse på att dom varit med och sponsrat.

Dessutom ser vi till att välja bild/bilder där man ser sponsorloggorna på cykeln istället...

Men det är ju alltid en smaksak. Vi har valt att hålla det cleant och snyggt på tack-korten, och sen publicera loggor och sånt på ställen där det syns mera och gör mera nytta...

Mackes solklart snyggast. :tummenupp
Less is more gäller nästan alltid i designhänseende, speciellt om man har så månag sponsorer som Macke. :D
Själv hade jag klarat mig med ett kort - till mig själv. :lol

GE08_227-R600-r.jpg

inte klar men en idé

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...