Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Beror helt på vad personen ifråga gillar. En dyr flaska av något en person inte uppskattar är ju mindre värd än en billig flaska som personen tycker om..
Precis, vissa hade nog föredragit:
![]()
Haha, tack för alla tips, seriösa som oseriösa!
Såhär ligger det till:
jag har fått hjälp motsvarande en kostnad på 2-3000kr och tanken var från början att jag skulle betala för mig i cash, men nu vägrar han som hjälpt mig att ta emot mina pengar. Istället tycker han att jag ska bjuda på en öl och så är vi kvitt.
Jag har försökt få han att ta mina pengar, men utan lycka, så nu är planen att köpa något åt honom som han inte skulle unna sig i vanliga fall. Killen är hur go som helst och förtjänar det verkligen.
Så, eftersom han uppskattar starka drycker men inte är insnöad på vare sig skotsk singelmalt eller konstig absinth så frågar jag sporthojskollektivet om det finns någon med ett bra tips!
Men fortsätt gärna med allt det roliga![]()
Allt är ju helt upp till personen och vad han gillar..
Gillar han inte vin så är vin kanske inte det rätta valet, likaså om han inte gillar sprit då kanske något annat är mer uppskattat..
men en grej som kan vara lite kul är om man nu vill köpa lite dyrare är att man köper något från samma år som grabben är född.
ett annat kan vara att man köper en radda av produkter som man kan "provsmaka" för att se olika smaker av olika produkter.
det finns ju massor med olika för tex vin, whiskey, rom, tokajer osv..
Det är ju perfa. Parkera en pall öl på hans uppfart.
Han lär ju få svårt att lämna tillbaka den till dig![]()
En pall öl skulle faktiskt va en väldigt rolig gestSkulle bli bra förvånad om jag kom ut å såg en pall öl utanför dörren (tummenupp)
Nu hade han ju sagt det själv, att det gick bra att betal i den valutan, men tänk på att en tackflaska inte alltid är rätt.
Jag jobbade ett tag med en alkis, världens trevligaste människa när han var nykter, duktig på att jobba och helt osjälvisk.
Han hade hjälpt någon kund på jobbet lite extra och dessutom utan att ta betalt för det, ett tag senare kom kunden in med en "tackflaska".
Lyckligtvis hade han en av sina torrperioder då, så han sålde flaskan till mig och köpte något annat för pengarna.
"Bestickning är i svensk rätt ett brott som innebär givande eller utlovande av muta till person med tjänsteutövning hos företag, organisation eller myndighet, för att tillskansa sig ekonomiska eller andra fördelar."
Är han inte extremt insnöad på skotska singlemalts så är det inte säkert att han uppskattar en flaska för 3000kr mer än valfri flaska för 500kr som man inte kan uttala namnet på.![]()
Nej (utrymningsväg).Kan man ställa den i trappuppgången utan att den försvinner? (han bor i lgh)![]()
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |