Tackar för 1a maj turen

smasseman skrev:
Riktigt jäkla skitbra tur tycker jag! :tummenupp
Allt blev lika eller bättre än förväntat.

"jag är bättre än dig"-mentaliteten lyckades jag missa men jag är å andra sidan extremt dålig på att märka sånt och det kanske var lite bättre i våran grupp. Hoppas att jag inte bidrog med något sådant, jag vill vara snäll.

Tack BB för guidningen från stockholm. Hade jag fattat att det var den macken i tungelsta vi skulle till så hade jag iofs hittat själv men det kändes tryggt med egen guide. :tummenupp

Tempot i grupp 2 (?) var helt helt perfekt för mig. Tackar Tom (?) för det bra tempot. Är faktiskt inte säker på om det var Tom som körde först i våran grupp men jag tror någon sa det. Det var iaf ett par gixxers längst fram och den där ludna hojen (förbannat ball). Men att säga att det var en gixxer framme i gruppen säger ju inte så mycket, 50% av alla hojar var ju gixxers, tur att jag har min så iaf jag kan vara lite orginell :rolleyes:

Jag drar iaf dit igen på onsdag och åker en liknade tur runt kl 18, dock inte lika långt pga mörker. Skulle vara kul om någon mer som inte håller raket-tempo dyker upp, jag kör nog vilse annars. Hör gärna av er om ni kommer dit på onsdag.

Det var min grupp du åkte i :) Kul att du gillade turen, förhoppningsvis så kan man hitta likasinnade att köra med om man brukar åka själv, det är alltid kul att vara några stycken. Finns mycket trevliga vägar i de krokarna vi var i så det är bara att utforska.

Bara nyfiken, hur snabbt kör ni när ni är ute så många? vad är lagom tempo? 90? 130? 150+?

//Magnus

OLJEKYLD GSXR skrev:
Det var min grupp du åkte i :) Kul att du gillade turen, förhoppningsvis så kan man hitta likasinnade att köra med om man brukar åka själv, det är alltid kul att vara några stycken. Finns mycket trevliga vägar i de krokarna vi var i så det är bara att utforska.

Ja, jag sa ju att jag åkte med en gixxer :tungan

Fan, det var ju helt omöjligt att hålla koll på folk. 50 pers där man inte har sett en enda förut. Precis när man tror att man vet vilken man åker med så kliver folk av sina hojar och tar av hjälmen och vips så har dom transformerats till ett helt annat utseende. Och inte blir det lättare när man pratar med folk och dom påstår att dom heter Kennet, Olle eller Per när man bara känner folk som Snutten, Fluppen eller Raketen. Nej, nästa gång ska det fan vara krav på namnlappar, precis som man hade på badmössorna i lågstadiet. :4skrika :D

Det enda som var lite kaotiskt var när alla plötsligt stack från macken och man blev ivägvinkad. Trodde att jag var sist men efter halva slingerbulten kom det ikapp 3 till som hade fastnat i trafiken. Men precis som utlovat så stannade gruppen vid varje korsning och väntade dom som hade halkat efter, kändes ju rätt tryggt faktiskt.

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Jarle skrev:
Bara nyfiken, hur snabbt kör ni när ni är ute så många? vad är lagom tempo? 90? 130? 150+?

//Magnus

Det är helt beroende på vägar, övrig trafik, hur många som är med men framförallt vilka som är med. Är det enbart de värsta och snabbaste rejsputtarna så vill de troligen köra så fort det bara går överallt. Som jag ser det så är det inte hållbart att köra dubbla hastighetsbegränsningen på tex Slingerbulten med 15 man bakom sig, risken för att något ska hända är stor. Man ska nog också försöka tänka på att hålla ner tempot på rakorna och inte ge järnet där, om någon kommer efter i kurvorna så vill denne troligen gasa ikapp när det blir rakt.Som sagt, man får känna lite från fall till fall, är man ett tajtare kompisgäng på 6-7 man som är ute så går det ju att köra rätt fort men ändå säkert, är det fler personer och folk som inte har åkt ihop så får man ta det lugnare.

Låter som ni haft en kanon tur. Jag hoppas ni tar en norrorts sväng under sommaren med. Har ju lite svårt att vara borta från min nyfödda dotter mer än 3 timmar (är ju mjölkmaskin åt henne) .

Men hänger gärna på om jag kan och om ni tar och kör på norr sidan. Vill nog åka grupp 2 eller långsamaste guppen. Vem är handledare för dessa?

/Liwa1

Bikerbitch skrev:
Var det du som fick den där jäkla bilen så tätt inpå ?
Det var Rutger här på forumet som fick bilen i baken :huvet

Tyckte det var en trevligt att träffa lite folk med ett gemensamt intresse, det vill jag göra om.

BB, tack för att du fick med mig och Woofers på en fika i Rosenhill :)

Hagbard skrev:
Det var Rutger här på forumet som fick bilen i baken :huvet

Tyckte det var en trevligt att träffa lite folk med ett gemensamt intresse, det vill jag göra om.

BB, tack för att du fick med mig och Woofers på en fika i Rosenhill :)

Får tacka dig Hagbard å ditt gäng för trevligt sällskap vid fikat! Hoppas turen hem gick lika bra!

(Var det på hemvägen som bilen härjade med Woofer? Jag såga dlrig någon bil på vägen dit..)

Som sagt, det var jag som fick bilen alldeles för nära mig. Han gav sig inte förrän han kunde köra om hela gänget i ett svep. Tyvärr känns det nästan mer som regel än undantag att bilar i Stockholmstrafiken beter sig så...

Annars var det kul att träffa lite nytt folk, inte varje dag jag åker på det här sättet, i grupp Riktig tur hade vi med vädret också!

Lite OT:
Bikerbitch; Jag tycker inte att du skall låta dig nedslås av dumma kommentarer. Det tar tid att lära sig köra hoj med riktigt flyt, den som hävdar motsatsen är en naturbegåvning, vet inte vad han/hon talar om, alternativt ljuger. Att du tagit A+B kort redan nu är klart imponerande, själv var jag (tyvärr) betydligt äldre när jag tog mitt A-kort.
En annan reflektion är att det bara blir roligare att köra med tiden, nöjet ökar i takt med skickligheten, lixom.

Jag får avsluta med att tacka arrangörerna för en lyckad tur :tummenupp

smasseman skrev:
Det var iaf ett par gixxers längst fram och den där ludna hojen (förbannat ball).

Tackar och bugar och bockar för berömmet!! Jag hade förövrigt "namnskylt" så mej lär ju ingen ha missat... :rolleyes:

Tack Per, Tom och Benke för en fin, fin tur! Hoppas på fler och efter några rundor med Per så kanske jag oxå kan ta mej runt slingerbulten utan att se Gud i "kalhyggeskurvan"... (Är grymt rädd för just den kurvan... :gnissla )

/FW

Jag får hänga med mina nya kombatanter Hagbard, Woofers och Jugge_c.
Djäkligt trevliga lirare! [Fanns fler trevliga människor, men dessa herrar fikade vi med en extra gång innan hemfärden]
Jugge_c skall ha stort tack återigen för provsittningen och den ödmjukhet han visade när han såg till att jag och Erika hängde med på Slingerbulten i alla dess kurvor som han själv kunde köra i galant :rock
Fram för mer trevliga och omtänksamma karlar! :Bugar

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back