Tackar för 1a maj turen

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
En kalas tur som var precis i rätt tempo för mej. Kul att träffa lite folk.

Tack ni som arrangerade denna.

Han precis hem så ringde en polare som hade biljetter över till Speedway GP så dagen fortsatte inne på stadion för att se Speedway GP.

Det var kul att träffa så mycket nytt folk. Tyvärr fick man uppleva "jag är bättre än dig"-mentaliteten vilket iallafall påverkade mig negativt.
Det är synd att sånt förekommer i ett gäng där det är trevligare om man pushar och stöttar varann. Men det finns människor till allt...

Tack Jugge_c för att jag fick provsitta din Duke, det förgyllde dagen, ännu bättre blev det när jag fick starta upp den o gasa lite :rock

Okey det va ju synd att du upplevde det så. Sånt märkte inte jag, fast jag kanske inte lyssnade tillräckligt.

Men jag hade i vilket fall kul och ja jag vet folk brukar försöka hävda sig när jag och Hondan är ute och sladdar, tror det har något med mindervärdighetskomplex. 260Kg är alltid tyngst :tungan
Kanske samma sak gäller för dej BB när du är ute och kör. Folk är helt enkelt avundsjuka på oss som vågar åka på riktiga cyklar, vi som får gå en brottnings match i varje kurva för att tygla våra bestar. :)

Ja det måste vara så. Alla vill ha en FWS med R1-delar. så ÄR det :tuttar

Qwerty skrev:
Kanske samma sak gäller för dej BB när du är ute och kör. Folk är helt enkelt avundsjuka på oss som vågar åka på riktiga cyklar, vi som får gå en brottnings match i varje kurva för att tygla våra bestar. :)

Qwerty skrev:
En kalas tur som var precis i rätt tempo för mej. Kul att träffa lite folk.

Tack ni som arrangerade denna.

Han precis hem så ringde en polare som hade biljetter över till Speedway GP så dagen fortsatte inne på stadion för att se Speedway GP.

Tack! Kul med sån stor uppslutning med folk som inte åker med på andra turer. Tror vi var 45 hojar, Skalmacken sålde nog för hela veckan i lördags. Hoppas att tempo och vägar var till belåtenhet för de flesta.

Qwerty skrev:
Folk är helt enkelt avundsjuka på oss som vågar åka på riktiga cyklar. Vi som får gå en brottningsmatch i varje kurva för att tygla våra bestar.
För att hålla dom på hjulen menar du?
Knappast :hihi

Bikerbitch skrev:
Det var kul att träffa så mycket nytt folk. Tyvärr fick man uppleva "jag är bättre än dig"-mentaliteten vilket iallafall påverkade mig negativt.
Det är synd att sånt förekommer i ett gäng där det är trevligare om man pushar och stöttar varann. Men det finns människor till allt...

Tack Jugge_c för att jag fick provsitta din Duke, det förgyllde dagen, ännu bättre blev det när jag fick starta upp den o gasa lite :rock

Bara osäkra killar som försöker hävda sig när de ser en tjej...!

Jag trivdes finfint där bak i sista ledet med dig och de andra. Alldeless lagom för mig. Första turen med en massa folk och kringelikrokiga vägar.

Bikerbitch skrev:

Riktigt jäkla skitbra tur tycker jag! :tummenupp
Allt blev lika eller bättre än förväntat.

"jag är bättre än dig"-mentaliteten lyckades jag missa men jag är å andra sidan extremt dålig på att märka sånt och det kanske var lite bättre i våran grupp. Hoppas att jag inte bidrog med något sådant, jag vill vara snäll.

Tack BB för guidningen från stockholm. Hade jag fattat att det var den macken i tungelsta vi skulle till så hade jag iofs hittat själv men det kändes tryggt med egen guide. :tummenupp

Tempot i grupp 2 (?) var helt helt perfekt för mig. Tackar Tom (?) för det bra tempot. Är faktiskt inte säker på om det var Tom som körde först i våran grupp men jag tror någon sa det. Det var iaf ett par gixxers längst fram och den där ludna hojen (förbannat ball). Men att säga att det var en gixxer framme i gruppen säger ju inte så mycket, 50% av alla hojar var ju gixxers, tur att jag har min så iaf jag kan vara lite orginell :rolleyes:

Jag drar iaf dit igen på onsdag och åker en liknade tur runt kl 18, dock inte lika långt pga mörker. Skulle vara kul om någon mer som inte håller raket-tempo dyker upp, jag kör nog vilse annars. Hör gärna av er om ni kommer dit på onsdag.

Var det du som fick den där jäkla bilen så tätt inpå ?

Osäkra människor som försöker hävda sig. Tyvärr sabbar dom självförtroendet något fruktansvärt. Men jag ger mig för i helvete inte, dags o börja köra bana istället.

korvgubbe skrev:
Bara osäkra killar som försöker hävda sig när de ser en tjej...!
Jag trivdes finfint där bak i sista ledet med dig och de andra. Alldeless lagom för mig. Första turen med en massa folk och kringelikrokiga vägar.

Smasseman: Det var Per som vi åkte me.
Tempot var lite långsamt för min del men jag hade trevligt iaf. Man kanske inte ska begära så mycket när man åker med "gubbar" som snart har 4 barn och Goldwing. :rolleyes: :tungan

Bikerbitch skrev:
Tyvärr fick man uppleva "jag är bättre än dig"-mentaliteten vilket iallafall påverkade mig negativt.

Så blir det hos hormon-speedade 25-åringar på raketer. Du borde söka dig till rulatorfolket istället. Där skryts det med hur kass man är. Inte bara på hoj utan även på livet i allmänhet. Mycket lättare och platsa i gänget liksom. Fast 25-åringarna är nog mycket sexigare i o f s :gnissla

Bikerbitch skrev:
Var det du som fick den där jäkla bilen så tätt inpå ?

Osäkra människor som försöker hävda sig. Tyvärr sabbar dom självförtroendet något fruktansvärt. Men jag ger mig för i helvete inte, dags o börja köra bana istället.

Du är tyvärr ett lätt byte för de som vill förbättra självförtroende på andras bekostnad. tjej, inte kört hoj i tio år och dessutom ingen sproilans ny plastraket med 150hk... Jag gissar att de som fällde kommentarerna är de samma typ av person som dansar vid hörnflaggan när de gjort mål på den femton år yngre lillebrorsans fotbollsträning! *s*

Nej, jag klarade mig bra från både bilar å annat.. Enda obehagliga var tjejen på hästen som började gå upp på bakbenen å så då vi smög förbi.. Var rädd att hon skulle trilla av och att hästen skulle skena.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back