Tack

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tack alla ni som engagerat sig i mina datorbekymmer senaste veckan!Speciellt tack till Mr K, R1 Uffe och The-Patrix. Nu snurrar burken hjälpligt, det återstår bara "småproblem".

/K

små problem är alltid roligt. Men om du har små problem så skulle det nog vaar stora problem för oss om man ser hur otur du har haft :gnissla :hihi

R1 Uffe skrev:
små problem är alltid roligt. Men om du har små problem så skulle det nog vaar stora problem för oss om man ser hur otur du har haft :gnissla :hihi

Muahaha. Jag hade min storhetstid (datakunnande) för sisådär en 14 år sen när jag jobbade som tekniker på Victor och var inne och lödde och donade i datorer. Nu är jag mer eller mindre lost. Man kan/hinner inte hålla sig uppdaterad på all ny teknik. Tråkigt nog. Har dock lärt mig en hel massa nya saker under den här veckan (har läst och läst överallt på internet om vad som kan vara problemet). Så något fick jag iaf ut av det! Är fortfarande helt lost inom nätverk etc, men jag blir väl tvnugen att lära mig det också när jag pluggar i LAN-kabeln i datorn och konstaterar att inte det heller funkar :) Måste läsa på lite mer om SATA/RAID och såna saker också, måste fan öka min allmänbildning inom hårdvaruvärlden lite känner jag.

Dagens problem är hur jag ska få min CD att snurra på controllerkortet jag pluggat i. Controllerkortet är hittat, drivrutin installerad, CD hittas.... Men tyvärr läser den inte skivorna (det står att skivan inte är formatterad)..... Jaja, det här betecknar jag som ett "litet" problem :) Skulle ni få en snilleblixt om vad det beror på så hör gärna av er. Min gissning är att det är drivern till controllerkortet som inte är riktigt bra. Eller så är det så att kontrollerkortet helt enkelt inte riktigt stöder CD (?)

Nyheter
Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!