Tack

Otee

Medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
CBR1000RR -04 Movistar Edition *Stulen*
för hjälpen idag grabbar. Lite plast skador, en nya kåpa över framdrevet, en ny kopplingsstav och ett nytt kjedelås. Samt att det blir motering av mini blinkers nu.

Tummen upp till er som sagt.

Otee skrev:
för hjälpen idag grabbar. Lite plast skador, en nya kåpa över framdrevet, en ny kopplingsstav och ett nytt kjedelås. Samt att det blir motering av mini blinkers nu.

Tummen upp till er som sagt.

Så lite så...... :tummenupp

Otee vad har du nu lyckats med? Hoppas att det inte tog någon skada på dig :näsblod

Ett kejdelås som inte ville vara med längre. Jävla tur att kedjan inte träffade någon som låg bakom.

Heh...en klassiker. Lossnade kedjelås har varit orsaken till många sönderslagna motorblock.

Nita kedjan!!

Det har nog inte varit själva låset som har gett eftersom låset var fast med silikon. Utan det är något annat som har hänt typ axlen till låset har gett med sig.

Vad vinner man då med att nita kedjan istället för att sätta en klick silikon över låset????

Alltid när det är lossnade kedjor så är kedjelås inblandade. Silikon, najning osv är en viss trygghet, men inte tillräckligt om du frågar mig. Du är ett bevis för detta
Niten lossnar inte helt enkelt....nita nästa gång om du inte byter drev stup i kvarten.

Snacka om otur, och vi som snackade om kedjan i fredags.

Ja jevlar. Tur att det inte blev några personskador. Helt enormtvad sugen jag var på körning i dag, vädret har ju varit kanon. MEN jag har i stället suttit på ett lager med en tvåtonstruck mellan benen 14:30-23:40. HATAR KVÄLLSSKIFT!!!

Otee Otee Otee.. nu drar du ner o ber babbis nita skiten åt dig!! kostar ju inte mycket så varför inte?

Tur att det inte blev värre!
Sorry att jag inte kom o filma, hade fullt upp :(

SVERIGE :yoparty

Nog skall vi nita den alltid...men vill bara meddela att efter 10 års racing har det enda lås jag fått släpp på varit ett original nitat på en ktm...i just det här fallet har det nog varit något annat inblandat,har trots allt rullat 260 mil inkl 4 bandagar utan worries....

Flåklypa skrev:
Alltid när det är lossnade kedjor så är kedjelås inblandade. Silikon, najning osv är en viss trygghet, men inte tillräckligt om du frågar mig. Du är ett bevis för detta
Niten lossnar inte helt enkelt....nita nästa gång om du inte byter drev stup i kvarten.

Det är inte helt lätt att nita rätt, så bara för att kjedjan är nitad så behöver inte det vara högre säkerhet.

En helt rätt nitad kjedja är bäst, men en slarvigt nitad kjedja är sämre än ett slilikonerat kjedjelås.

PutteLiten skrev:
Det är inte helt lätt att nita rätt, så bara för att kjedjan är nitad så behöver inte det vara högre säkerhet.

En helt rätt nitad kjedja är bäst, men en slarvigt nitad kjedja är sämre än ett slilikonerat kjedjelås.

Helt rätt!

Nyheter
Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Back