Tack

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Satt och lipa på jobbet förut, speciellt när jag läste Michaels text. Hemskt måste jag säga. Våren 2012 krockade jag med en stillastående bil på Älvsborgsbron här i Göteborg, minns inget innan kl 17 den dagen (olyckan skedde kl 7). Jag kom dock lindrigt undan med en 2 veckors hjärnskakning men det är ju en baggis med vad du har varit med om!

Hur gick det med trike-föraren?

Min gamla farmor blev av med benet på äldre dar men hon repa sig aldrig, förlorade både benet och förståndet. :( Du verkar dock ha en mindre fusionsreaktor inom dig, det är snabba puckar att lära sig gå på protes så snabbt! Lycka till i fortsättningen, kanske skulle satsa på bankörning, är nog inte så många trike's att frontalkrocka med där!

Du förresten, du behöver ladda ibland såg jag, är du en sån där Hubot då? :brinnerup
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag såg något på en Video om att benet är adaptivt över tiden.
Det borde ju mena med att ju längre du har det desto bättre kommer det anpassa sig efter just dig. :yoparty
 

Nickeman

Ny medlem
Gick med
21 May 2011
Ort
Nyköping
Hoj
Nada
Satt och lipa på jobbet förut, speciellt när jag läste Michaels text. Hemskt måste jag säga. Våren 2012 krockade jag med en stillastående bil på Älvsborgsbron här i Göteborg, minns inget innan kl 17 den dagen (olyckan skedde kl 7). Jag kom dock lindrigt undan med en 2 veckors hjärnskakning men det är ju en baggis med vad du har varit med om!

Hur gick det med trike-föraren?

Min gamla farmor blev av med benet på äldre dar men hon repa sig aldrig, förlorade både benet och förståndet. :( Du verkar dock ha en mindre fusionsreaktor inom dig, det är snabba puckar att lära sig gå på protes så snabbt! Lycka till i fortsättningen, kanske skulle satsa på bankörning, är nog inte så många trike's att frontalkrocka med där!

Du förresten, du behöver ladda ibland såg jag, är du en sån där Hubot då? :brinnerup
Alla skador är svinjobbiga även lång varig hjärnskakning:huvet
Vet inte så mycket om den andra föraren.
Va är Hubot?
 

Nickeman

Ny medlem
Gick med
21 May 2011
Ort
Nyköping
Hoj
Nada
Jag såg något på en Video om att benet är adaptivt över tiden.
Det borde ju mena med att ju längre du har det desto bättre kommer det anpassa sig efter just dig. :yoparty
Va ...du menar att jag kommer få hår på benet igen ,eller jag blir väl inte en android eller...hihi
Skämt å sido ok det har jag missat ,ska träffa Otto bock killen från Norrköping på fredag
Jag har lite frågor att ta upp ,det var en till:tummenupp
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Va ...du menar att jag kommer få hår på benet igen ,eller jag blir väl inte en android eller...hihi
Skämt å sido ok det har jag missat ,ska träffa Otto bock killen från Norrköping på fredag
Jag har lite frågor att ta upp ,det var en till:tummenupp

Hmm.
Nu när jag läste lite mera så verkar det som om dom menar att det anpassar sig efter situation och inte "lär" sig efterhand.

Undrar om det går att få benet att göra det :va
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Alla skador är svinjobbiga även lång varig hjärnskakning:huvet
Vet inte så mycket om den andra föraren.
Va är Hubot?
Har ni inte sett Äkta Människor? Jaja iaf det är robotar som är väldigt människolika men som behöver ladda batterierna över natten. :glömdet
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Va ...du menar att jag kommer få hår på benet igen ,eller jag blir väl inte en android eller...hihi
Skämt å sido ok det har jag missat ,ska träffa Otto bock killen från Norrköping på fredag
Jag har lite frågor att ta upp ,det var en till:tummenupp
Nej, nån android blir du inte, men väl en cyborg. :hihi

Hmm.
Nu när jag läste lite mera så verkar det som om dom menar att det anpassar sig efter situation och inte "lär" sig efterhand.

Undrar om det går att få benet att göra det :va

Tja, just det här benet vet jag väl inte om det går på, men finns det en CPU och någon form av datainsamling och betygsättning kan man göra ett system självinlärande.
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Btw.
Hur känns det att ha ett robotben?
Du har inga "påhittade" känslor i det?
 

Nickeman

Ny medlem
Gick med
21 May 2011
Ort
Nyköping
Hoj
Nada
Btw.
Hur känns det att ha ett robotben?
Du har inga "påhittade" känslor i det?
Ja det känns som ett ben som somnat ,fast utan känsel .Cyborgbenet:yoparty fungerar as bra det har ett visst motstånd när man går jag behöver inte vara rädd att det viker sig,har en liten dosa jag kan ställa i benet på(blåtand)om jag ska golfa cykla ..ja jag har inte kommit så långt än,,svårast har varit att gå över hinder man ska dra foten lite bakåt sen snabbt upp o fram ....teknik :3freak man blir nog svettigast av hjärn gympan .
Lite fantomsmärtor ibland typ nått som klämmer o lite brännande ovanpå foten ,jobbigt när man inte kan ta på smärtan:( ....men vilket robot ben jag fått:)
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Ja det känns som ett ben som somnat ,fast utan känsel .Cyborgbenet:yoparty fungerar as bra det har ett visst motstånd när man går jag behöver inte vara rädd att det viker sig,har en liten dosa jag kan ställa i benet på(blåtand)om jag ska golfa cykla ..ja jag har inte kommit så långt än,,svårast har varit att gå över hinder man ska dra foten lite bakåt sen snabbt upp o fram ....teknik :3freak man blir nog svettigast av hjärn gympan .
Lite fantomsmärtor ibland typ nått som klämmer o lite brännande ovanpå foten ,jobbigt när man inte kan ta på smärtan:( ....men vilket robot ben jag fått:)

Aha.

Jag har sett lite på Youtube och funderat lite på just gå över saker rörelsen.


Nu bara spånar jag iväg lite men den "borde" ju gå att göra automatisk med någon typ av Lidar* i benet så att det själv "ser" när en trappa eller hinder kommer på ett sådant avstånd att det måste göra rörelsen.
Otto kanske inte tänkt på det ännu.


Jag har gått och tänkt på robotbenet idag på jobbet haha.
Bra knäpp man blir :D



*Lidar technology is being used in robotics for the perception of the environment as well as object classification. The ability of lidar technology to provide three-dimensional elevation maps of the terrain, high precision distance to the ground, and approach velocity can enable safe landing of robotic and manned vehicles with a high degree of precision.



Edit:

Jag skickade iväg ett mail till Research @ Development och frågade om inte detta borde gå att lösa.
 
Last edited:

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Ja det känns som ett ben som somnat ,fast utan känsel .Cyborgbenet:yoparty fungerar as bra det har ett visst motstånd när man går jag behöver inte vara rädd att det viker sig,har en liten dosa jag kan ställa i benet på(blåtand)om jag ska golfa cykla ..ja jag har inte kommit så långt än,,svårast har varit att gå över hinder man ska dra foten lite bakåt sen snabbt upp o fram ....teknik :3freak man blir nog svettigast av hjärn gympan .
Lite fantomsmärtor ibland typ nått som klämmer o lite brännande ovanpå foten ,jobbigt när man inte kan ta på smärtan:( ....men vilket robot ben jag fått:)
Du får änna ge oss lite videouppdateringar så småningom, måste vara en sån jävla kick för självförtroendet :yoparty
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top