Mac
Ny medlem
Coola Ola skrev:Blev det några pengar till dig förresten? Om alla la samma summa som jag borde du ha råd med minst 8-9 minimotos.....![]()
Jag fick min mini gratis! Tackar alla för bidragen

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Coola Ola skrev:Blev det några pengar till dig förresten? Om alla la samma summa som jag borde du ha råd med minst 8-9 minimotos.....![]()
Mac skrev:Jag fick min mini gratis! Tackar alla för bidragen![]()
LiCrO skrev:Min vill inte funka som den ska..
Stog och drog en halvtimme eller längre igår och fick den tillslut att starta. Men det fanns ingen kraft i den och den döda sig själv när man gav för mycket gas.
Såg sedan att det forsade bensin i från förgasaren. Så i dag plocakde jag isär den för att kolla så det inte var täppt någonstans.
Tvättade ur den och satte tillbaks den.
Men nu startar den inte igen. Men läckan är borta![]()
Någon som har ett tips på vad jag ska göra näst?
Slynix skrev:Tack sam!
Fan vi måste mötas upp ett gäng minis o dra lite längs avenyn.
Solan skrev:Jag vill se bilder på CIG 12.... Är det någon som har fått en sån än?
Nån som vet någonstans man kan köpa luftfilter i skånetrakterna? och varför funkar inte det vanliga filtret bra? det kan väl inte vara skadligt för motorn med org?
Dvdmaster skrev:Fick mina två igår, men tyvärr så lämnade jag digitalkameran på service i förrgår. Så inga bilder men det kommer. Har en röd och en svart ifall någon undrar.
bebbe skrev:Tror nog att hojarna kommer att ha högre toppfart efter inkörningen. Min axade som sjutton men det kändes inte som om den gick så fort. Förresten är det någon som vet hur spänd kedjan skall vara på en sådan här hojFinns ju ingen fjädringsväg. Men min kedja varierar helatiden mellan spänd och slapp
Kan det ha att göra med den där slirkopplingen kanske
![]()
Då måste du lossa på kåpan som går över tanken, även sadeln, samma del. 3 st. skruv.Dvdmaster skrev:Kom på en sak till
Hur lossar man tanken så man kan schölja (Stav mera fel) ur den ordentligt ? man vill inte slite loss fanskapet, och ser ej vart den sitter fast mer än på ovansidan! HJÄLP tack
Mark skrev:Då måste du lossa på kåpan som går över tanken, även sadeln, samma del. 3 st. skruv.
sen klämmer du ihop dom två piggarna som sticker ut på slangklämman på bensinkranan. voiala - tanken är loss!
Dvdmaster skrev:Det är det som är problemet, har lossat den översta skruven till tanken men sen ser jag inga fler skruvar till tankkåpan. Försökt även leta efter skruvar till sadeln men nix ser inget iallafall som man kommer åt.
Har du också en CIG-12?
Ska väl gå till köket och skruva igen.
Tjet skrev:Det han beskrev var till en 14E...![]()
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |