Tack Peter Karlsson! Portimao

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Stort Tack till Peter Karlsson för en väl fungerande resa till Portimao!
Du gav allt o fixade och trixade så alla skulle komma på plats :Bugar
Du till och med hoppade över att köra ( trots att du var den som brann högst av alla för denna banan) för att alla skulle komma igång och köra!

Kan nog påstå att det nu är fler som avgudar denna underbara bana :)

Hoppas nu att du får ett dygn sömn så du kommer ikapp lite!!!

TACK SOM ... ATT DU ÖVERTYGADE MIG :krama

Ps finns säkert en massa coola bilder, lägg gärna ut några, Portimaoåkare!!!

Inloggad som fel gubbe:confused::confused: Det är Arnaryd som lag upp åvansående!!!

IMG_3146.JPGDepåbox!
IMG_3136 - Kopia.JPGLilla läktaren rymmer 16000 pers IMG_3143 - Kopia.JPG Kurva 1 300KMH BROMSA I NERFÖRSLUT!!!IMG_3141 - Kopia.JPG Kurva 2-3

Har inga fler vettiga bilder tyvärr Batterislut...

Last edited:
Tack själv Peter
All vänlighet och tacksamhet jag fått under o efter trippen gör att jag
är oerhört tacksam och glad att jag bestämde mig för att försöka mig på
denna tripp till "mitt paradis"

Det kommer nog både bilder och historier framöver ska du se.

Jag kommer med lite info inom kort ;-)

Mvh Peter

Ett stort tack till peter som fixade 4 st bandagar i samband med superbike VM och mat o dryck i vip tornet mitt i banan, där vi satt och tittade på tävlingarna och man visste att här ska man köra på måndagen.Det var många som var med på resan som vanliga turister och dom jag har talat med tyckte att det var en kanon resa.Hur du lyckades få ihop den här paketet är helt otroligt.Jag hoppas det blir en ny resa.

hej alla!
Jag bara instämmer med de som skrivt förut, ett stort tack till Peter som förberett och fått oss att genomföra den här resan! Både nya och gamla vänner dök upp, och trots min tidigare kullkörning, gick bandagarna att genomföra trots allt. Stora behållningen var förutom VM tävlingarna, att se alla andra utvecklas i sin körning. Allt från de som kom på oprövade hojar, till Jesper som dånade runt på 600 Suzukin. En känd SM vinnare och VW åkare i bekantskapskretsen, sa de va få som höll i så och styrde med sånn känsla som Jesper. Håll ögonen på den här killen, som troligen är vår nästa stora stjärna internationellt.

P1011078.jpgP1011083.jpgP1011088.jpgStranden i portimao.Svnskgänget äter mat i tornet.Utsikten från tornet.Jag hoppas att man får komma ner och köra igen

Kanon med bilderna Göran,jag väntar på bilderna från Frippe som jag tänkte lägga ut några av.
Måste finnas massor av bilder då jag tyckte det kryllade av kameror under veckan.

Du får hålla utkik här i tråden ,för jag tror att jag när som helst kan komma med glada besked till er som vill tillbaks till racing ,sol o bad o bankörning på mitt favoritplejs !!

2012-09-22 13.13.01.jpg2012-09-27 18.09.58.jpgIMG_3667.jpgTvå svenska fans Lappen talar om hur viktigt att man har komplett utrustning?Jesper på pappas 600.Det låter bra peter . att det går framåt med nya resan

jaha, då får man visa upp sina fotbollstrumpor i Grevens sällskap. Till Lappens försvar, ska jag säga att även jag tog gruppbilden i skinnställ och sandaler. Nude feet, nya MC modet. En eftermiddag visade Jesper mig sitt skinsställ, och det var ett skrapmärke på armbågsskyddet. De måste vara i den kurvan som visas på bilden, kör hårt Jesper, vi tror på dig!!

Portimao-12JennyK 449.jpg
Den här bilden ställer Jesper upp på under protest
Han tycker vi gubbar snackar för mycket 80 tal !!
Vi får hålla oss till efter -98 om han ska vara med oss säger han ( ungen är född då..)
Pojken till höger känner nog många igen som en mkt snabb sm vinnare och toppkille i
Superbike , VM Endurance mm mm på framförallt 80 talet Pelle Jansson heter han
och det var riktigt kul att han följde med oss på denna resa.
Han trivdes som fisken i vatten och syntes körandes på allt från rd 350 till BMW s1000rr

Han ser stor potential i Jesper och kommer bli med oss gubbar i våra försök att hjälpa Jesper
framöver.
Han är även klar för ytterliggare resor till Portimao då han blev lika förtjust i banan som jag.
(Kanske även alla trevliga damer i vårt sällskap och i Portimao bidrog lite åxå !!)

Tack för allt!

Äntligen har jag ett konto här på sporthoj så det första jag vill göra är att tacka alla ni som var med och hjälpte mig nere i Portimao samt under säsongen här hemma i Sverige! Utan er hade jag inte uppnått hälften av resultaten som vart :Bugar
Ett extra tack till min jättefina sponsorgrupp uppe i Örebro som Peter och Benka håller uppe :squid

/ Jesper#11

glassigt!

IMAG0036.jpgIMAG0058.jpg
Då är det bevisat, stora mängder glass är hemligheten bakom Jespers framgång i Portimao. Peter och Benka poserar bakom den flitigt använda Yamaha RD350 Ypvs. Den hade rätt slitna Heidenau däck efter flera dagars nötande, men en tillputsning med hjälp av rakblad gjorde däcken användbara några dagar till. det är ett gammalt trick från 80 talet.

De bilderna är nog de bästa hittills som visar vilka höjdskillnader det är.
Banan är byggd i princip efter eget huvud av mannen som bestämde sig för länge sen att
han skulle bygga en riktig anläggning uppe i bergen där de sladdat runt i alla år.
En enkel trevlig kille i jeans o t-shirt som jag fick nöjet att träffa för en pratstund.

Det som är riktigt synd är att banan blev klar ungefär när krisen tog sin början i sydeuropa
och den har därmed inte riktigt fått chansen att etablera sig som den anläggning den är värd.

Bara gokart anläggningen med depå,boxar,restaurang mm är ngt i hästväg, inte ngn av våra anläggningar
i Sverige kommer i närheten faktiskt.

ca 50 personer jobbar på anläggningen kontinuerligt och ökas på till hundratals när det är större
evenemang.

Att den sen ligger på Algarvekusten med bara 2 mil till Portimao med dess stränder gör det bara
bättre. Jag har fått ett jättebra bemötande och bra respons på mina ideér så det kommer
en hel del roliga aktiviteter framöver.

"Farfar" Åkerlund har ju redan bokat in sig på alla resor jag hittar på framöver säger han, så han kommer
ha fullt upp !!

Back