Tack o adjö!

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Nu lägger jag mc åkandet på hyllan ett tag framöver, får se om lusten att äga en snabb hoj kommer över mig igen. Som några kanske vet så var jag inne på en gixxer 1000 K5. Eftersom leverans tiden tog så lång tid så har jag tänkt över för o nack delar med att äga hojen, hojen har fler nackdelar än fördelar helt enkelt, iaf. för mig, både ekonomiskt o känslomässigt, har tappat lusten. Nu byter jag bransch o kommer att köra vattenskoter/Jet-ski istället.
http://www.wildstuff.se/spec_RXT.asp?art=spec_RXT
En sån blir det :tungan

Kommer titta in på sporthoj då o då men inte allt för ofta längre eftersom jag inte har något gemensamt med sidan längre.

Ha de gott där ute o var rädda om er ute i trafiken, alltid trist att se i nyheterna när folk skadar sig när dom e ute o rastar sina hojar eller rentav dör i samband med olyckan.

gixxer_chrille skrev:
Ha de gott där ute o var rädda om er ute i trafiken, alltid trist att se i nyheterna när folk skadar sig när dom e ute o rastar sina hojar eller rentav dör i samband med olyckan.

Detsamma, ta det lugnt med båtmoppen. Olyckor händer även på sjön!

gixxer_chrille skrev:
Nu lägger jag mc åkandet på hyllan ett tag framöver, får se om lusten att äga en snabb hoj kommer över mig igen. Som några kanske vet så var jag inne på en gixxer 1000 K5. Eftersom leverans tiden tog så lång tid så har jag tänkt över för o nack delar med att äga hojen, hojen har fler nackdelar än fördelar helt enkelt, iaf. för mig, både ekonomiskt o känslomässigt, har tappat lusten. Nu byter jag bransch o kommer att köra vattenskoter/Jet-ski istället.
http://www.wildstuff.se/spec_RXT.asp?art=spec_RXT
En sån blir det :tungan

Kommer titta in på sporthoj då o då men inte allt för ofta längre eftersom jag inte har något gemensamt med sidan längre.

Den e sååååå coool, kör lungt bara. Du har väl nån form av förarintyg så du vet vem som ska väja? Jag kör båt i tjänsten ibland och det finns många som inte vet!!!! Det gör ont att krocka på sjön med....

Trist att du känner så! :(

Kommer sakna dig både här å på bike.se.

Ta hand om dig, och kom gärna tillbaka och meddela hur du mår emellanåt...

Lycka till på vattnet! / Linn.

men nu har du väll allt tagit dig vatten över huvet eller ? :D

Ha det så skoj i sommar på havet,

gixxer_chrille skrev:
...

....

Så bara för att du inte ägern en hoj så är du inte intresserad längre? Trist? Hoppas att du kommer på bättre tankar.

Lycka till. Jetski e kul!! Åkte själv en del för några år sen.
Då höll exet på med att köpa o sälja, under den tiden då det var "olagligt" i sverige....men nu kan jag tänka mig att det går bra för deras företag, hmm om de fortfarande säljer så att säga.

ska du köpa din helt ny eller??

Chrille skrev:
Så bara för att du inte ägern en hoj så är du inte intresserad längre? Trist? Hoppas att du kommer på bättre tankar.

Jo du Chrille, det är rätt svårt att hålla sig från denna sida, :)
Men jag har inte så mkt mer att diskutera, kan lägga nåt inlägg då o då, ska nog läsa mest, finns ju ändå en hel del intressant att läsa på SH.
Jag har inte tappat lusten så mkt ändå, Ska följa moto gp samt superbike, ja det mesta inom road racing som visas på dumburken samt se nåt lopp live, jag ska bara sluta köra sporthoj själv. Tyvärr kommer jag ej att uppfylla en stor dröm jag har, att få köra på Nürburg ring :(

snowwhite skrev:
Lycka till. Jetski e kul!! Åkte själv en del för några år sen.
Då höll exet på med att köpa o sälja, under den tiden då det var "olagligt" i sverige....men nu kan jag tänka mig att det går bra för deras företag, hmm om de fortfarande säljer så att säga.

ska du köpa din helt ny eller??

Japp, sproilans ny blir det, eftersom just den modellen är ny för iår så kan jag bara köpa den ny.
Det var bra längesen det var förbjudet att köra dessa, dock vet jag inte med säkerhet hur det ligger till med stå maskinerna i dagsläget men polaren som säljer dessa i GBG säger att det inte e några problem längre o han säljer som fan av dessa. Får se i framtiden, har en gammal stå maskin i Ungern som jag ska göra mig av med först o sen får jag se när jag kan/har råd med en ny sån. :)

Last edited:
Det låter som du skall till att dö?
Jag förstår inte det här med att alla ska ha allting omedelbart, vem säger att du inte kan skaffa en hoj om 10 år?

Livet är inte över, intressen varierar så är det ju bara.

Helt rätt gjort förutom att du skulle köpa det skitet :)

Hoj e överskattat.

Välkommen i klubben :tummenupp
Men du vet väl att det bara är kawasaki som får heta jetski(skyddat varumärke som jag fattat):fakta:

sEiKo skrev:
Välkommen i klubben :tummenupp
Men du vet väl att det bara är kawasaki som får heta jetski(skyddat varumärke som jag fattat):fakta:

Jo, jag e väl medveten om detta men eftersom Jet-ski är såpass välkänt så säger dom flesta det istället för vatten skoter. Mest för att vissa inte vet att det är ett varumärke men också pga att det låter häftigare.

Nu har jag kört ca 10 timmar och ja, den drar sjukt mkt soppa. ca 4 lit. milen har jag räknat på om man kör något så där halv fort. ca 70-80 km/h
Den maxar ca 113 med den impellern jag har på nu, efter bytet ca 120 km/h :)
Då drar den ca 6 liter milen o den stora tanken på 60 liter blir tom efter en timma :3freak
Men räknar man ihop det allt som allt så e det inte mkt dyrare med vattenskoter än en race hoj och då speciellt för er som tävlar, det är rätt dyrt det med. Men men, vad ska man annars leva för. detta e mitt nya intresse el. rättare sagt mitt nygamla, har ju haft vattenskoter av o till sedan
början på 90 talet.

Här e lite bilder att gotta er åt, när ni svettas i era skinnställ när det är som varmast har jag det svalkande o gott till sjöss :hihi

Bifogat

• RXT 1.jpg
    RXT 1.jpg
    119 KB · Visningar: 149
  • RXT 2.jpg
    RXT 2.jpg
    80.2 KB · Visningar: 143
  • RXT 3.jpg
    RXT 3.jpg
    100.6 KB · Visningar: 151
  • RXT 4.jpg
    RXT 4.jpg
    84.5 KB · Visningar: 143
  • RXT 5.jpg
    RXT 5.jpg
    89.3 KB · Visningar: 164
  • RXT 6.jpg
    RXT 6.jpg
    90.9 KB · Visningar: 127
hallå där!

det ser riktigt trevligt ut att plaska runt i vattnet.

men, kör man bara runt i cirklar och gasar?

Kan man vara 10-15 pers. som sätter fart ut mot nån härlig kobbe med en liten glasskiosk?

Kör man på "baken"?

stoppies?

skrapa pannan i vattnet?

ja, vad gör man med en sån där törstig leksak?

en vilsen badkruka

Mark skrev:
hallå där!

det ser riktigt trevligt ut att plaska runt i vattnet.

men, kör man bara runt i cirklar och gasar?

:hihi Ja du...
Man kan köra rakt fram också :)

Mark skrev:
Kan man vara 10-15 pers. som sätter fart ut mot nån härlig kobbe med en liten glasskiosk?

Man kan vara 10-15 pers som sätter fart mot nån kobbe ja, men om det finns nån glasskiosk på den vet jag inte. Annars så drar man mot Marstrand eller nån annan ö runt Gbg som har nån glass kiosk nära till vattnet så man lätt kan hoppa iland o ta sig en glass om man känner för det.

Mark skrev:
Kör man på "baken"?

Ja, men man kan stå om man vill också :)

Mark skrev:

Det är värre med stoppies, men man kan om man vill dra i backen men det vet jag inte om det är så bra för skopan där bak förstås, iaf så gräver fören ner sig i vattnet ordentligt.

Mark skrev:
skrapa pannan i vattnet?

Det går nog om man anstränger sig lite

Mark skrev:
ja, vad gör man med en sån där törstig leksak?

en vilsen badkruka

Förutom allt det jag har svarat på så kan man:
Hoppa på vågor, hur högt beror på vågen, ska komma med bilder på det när jag får med mig nån polare ut på en annan skoter som kan ta bilder.

Man kan dra en en/flera polare på vattenskidor/Wake board, gummi ring eller andra roliga saker man kan dra efter sig i vattnet. Man kan bli dragen själv om man vill det också om man vill variera sig lite. Wake board e jäkligt kul :)

Man kan lägga i några bojar o göra en bana så kan man tävla med varandra

Ska prova raggnings faktorn :tungan
Återkommer med detaljer senare.

/C.S

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!