Tack LMS!

sandstream skrev:
Då kliver jag in som åskådare med ett par synpunkter som LMS kanske kan förbättra inför nästa tävling.

1. Skyltningen från E4:an var obefintlig.
- Borde väl inte vara omöjligt att skicka ut någon och hänga ut ett par skyltar?

2. Programmet
- Massor av förare saknades.
(De A4:sidor som låg med kanske kan tryckas senare nästa gång?)

3. Lunchbreaket var lååååångt.

4. Snickra ihop ett par läktare.

I övrigt var söndagen en mycket positiv upplevelse :tummenupp

Japp, håller med om att skyltningen var katastrofalt dålig. Lite mer skyltar längs med hela vägen & vips så hittar folk samt att det lär bli fler nyfikna som letar sig dit! bra sätt att sprida sporten vidare på!

För övrigt var det mesta ok, trist att man inte får sitta på vallen längre.
Likaså var det lite väl kort stubin på de funkisar som skötte grinden vid parkeringen, de hade verkligen noll tålamod med folk när ambulanserna hämtade folk efter 250-kraschen.

Kommentaren till mannen som körde in med bilen innanför avspärrningen "Flytta på bilen annars så lyfter vi bort både dig & bil fan" hördes nog över hela parkeringen & gav ett ganska så dåligt intryck.

Men på det hela taget, en toppendag!

Neutral skrev:
Inofficiellt svar till Sandstream:
1. Jättefin karta finns i alla fall på hemsidan: http://www.lms.se/images/map_big.gif
Jag har ingen dator i bilen :rolleyes: :hihi
Syss skrev:
1) Skyltningen är kass, men det tycker jag den är till alla motorbanor. Eller också kan jag bara inte läsa skyltar... Hade exv aldrig hittat Knudan förra året utan kartboken. Det tycker jag faktiskt borde ligga på kommun/VV:s ansvar. Det är väl de som sätter upp skyltarna? :va
Tyvärr så tycker väl de flesta kommuner att en motorbana är något nödvändigt ont och inget man "skyltar" med.
Ett litet tillägg till alla skyltar om SAAB med "Motorbana" hade fungerat utmärkt och då slipper alla som arrangerar att hänga ut egna skyltar.

Neutral skrev:
2. Tydligen dök många förare upp först till helgen och betalade m m. Inte lätt att ha aktuella program då. Sekretariatet har dock rätt listor för den intresserade.
Syss skrev:
2) Som Neutral sa, många förare kom sent och anmälde och betalade sig först på plats. Vi har annat att hinna, som är angelägnare än program, också... Det är en massa saker som ska göras... Synd för publiken, men den som vill får gärna ta på sig ansvaret. Prata med Ann-Sofie! :tummenupp
Förstår :tummenupp
Trodde kanske att det fanns en sista anmälningsdag och att man kunde trycka efter det men nu vet jag bättre!

Neutral skrev:
3. Var väl bara precis över en timme. För mig t ex som hade en del bärgningar blev det betydligt kortare än så. Det är väl kanske det som det är planerat för, inte främst publiken kanske. Kanske man kunnat ha lunchen mellan morgonträningarna och första tävlingen i stället så hade publiken sluppit lunchen om de kom till tävlingsstarten som många gör. Nu körde man R600 B-finalen före lunchen och de flesta dök väl upp till den och fick direkt paus.
Syss skrev:
3) Lunchbreaket är till stor del planerat för att vi funkisar ska hinna med det som ska göras. Exv plocka bort hojar, sanera banan (det har funnits tillfällen när vi ÖHT INTE fått lunch pga oljespill), ta oss in till depån (en bra bit från Torparn) äta och ta oss tillbaka.
Det gör inte saken lättare när cafépersonalen är färre än de skulle varit... :gnissla
Till nästa år lägger ni lunchen 30 minuter tidigare och kör alla racen i en följd så är problemet löst :tungan

Neutral skrev:
4. Det hade varit fint för att få ett bättre perspektiv på banan, som det är nu ser man ju aldrig mer än en tredjedel.
Det stör mig inte så mycket om man bara ser en del av banan.
Det som stör mig är att det inte finns någon stanns att sitta och att man ska behöva släpa med sig egna stolar.
Syss skrev:
4) Läktare håller jag och många andra med om och det har framförts många gånger, dock är det huvudklubbens ansvar att något händer... Vi kan bara tjata.
Eller greppa hammare och spik! :D
Närå, förstår att det inte bara är att slå upp en läktare, det krävs lite planering och pengar.
Men tjata på ni och hälsa från publiken, jag känner dem :lol

I övrigt är det bara att bocka och bugga för att ni funktionärer finns och ställer upp så att vi och de som kör får en trevlig helg :)

jP skrev:
Kommer från någon som inte stod 20 minuter i lunchkön bara för att få en hamburgare hör jag :)
Tro det eller ej det finns fördelar med att vara gift, man slipper tex stå i långa matköer :)
X-up skrev:
Likaså var det lite väl kort stubin på de funkisar som skötte grinden vid parkeringen, de hade verkligen noll tålamod med folk när ambulanserna hämtade folk efter 250-kraschen.
Kommentaren till mannen som körde in med bilen innanför avspärrningen "Flytta på bilen annars så lyfter vi bort både dig & bil fan" hördes nog över hela parkeringen & gav ett ganska så dåligt intryck.
Nu är jag ingen psykolog men olyckan skedde ju nästan där de stod och jag gissar att de vart ganska skärrade och med adrenalinet pumpande kan man säga många dumma saker.
Men jag håller med om att damen vid parkeringsgrinden var lite väl barsk ibland under dagen.

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back