Tack LMS!

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Tack LMS för en bra helg! Tycker ni gjorde ett strålande jobb under hela helgen. Det är inte helt smärtfritt att anordna en tävlingshelg.
Tack till alla funkisar som gjorde helgen möjlig! Utan er blir det inget alls.

Tack till Benny Mårtensson (tävlingsledare) som tog på sig att försöka fixa så att 110% regeln slopades i 250SP. Startfält med 14-15 personer är lite trist annars :)

Tack för att ni beställde bra väder under lördagen och söndagen också! :tummenupp

// Jannica

Kan bara stämma in. Tack för en lysande insats trots att jag vet att ni haft det jobbigt bet ni ihop och gjorde en strålande insats. Det kommer säkert gnällas på att strömmen var borta, men tänker man till hur många ekipage där fanns och att alla skulle ha igång en 3kw fläkt i tältet/bussen så inser man rätt snart att det skulle krävas ett kärnkraftverk att värma depån. Det viktiga är ju att det funkar på dagen.

En eloge till LMS för att göra sitt bästa av situationen, även fast den stundvis var jobbig på grund av bristande el vid flertalet tillfällen (på natten). Vid fråga om varför det hände, så blev man rekommenderad att åka att köpa ett elverk? jahå tack då för svar.

Jag tog mig en halvtimma att sanera vad som glömts/missats saneras från rookie 600 hojen som tappade ur oljan genom sviestadböjen och i idealspår ut ur den. Varsegod. Kunde gått riktigt riktigt illa...

att 110% regeln går tumma på genom att tjata? :rolleyes: regler är till för att hållas, av säkerhetskäl!

I övrigt var det en rolig helg trots allt. Funktionärer m.fl skötte sig bra och allt övrigt rullade på.

Bikerbitch skrev:
2197303 Tack LMS för en bra helg! Tycker ni gjorde ett strålande jobb under hela helgen. Det är inte helt smärtfritt att anordna en tävlingshelg.
Tack till alla funkisar som gjorde helgen möjlig! Utan er blir det inget alls.

Tack till Benny Mårtensson (tävlingsledare) som tog på sig att försöka fixa så att 110% regeln slopades i 250SP. Startfält med 14-15 personer är lite trist annars :)

Tack för att ni beställde bra väder under lördagen och söndagen också! :tummenupp

// Jannica

Jag lyfter på hatten. Hannes får ligga sked med mig när som helst. Eller kanske inte....

Swedie skrev:
2197385 En eloge till LMS för att göra sitt bästa av situationen, även fast den stundvis var jobbig på grund av bristande el vid flertalet tillfällen (på natten). Vid fråga om varför det hände, så blev man rekommenderad att åka att köpa ett elverk? jahå tack då för svar.
Jag tog mig en halvtimma att sanera vad som glömts/missats saneras från rookie 600 hojen som tappade ur oljan genom sviestadböjen och i idealspår ut ur den. Varsegod. Kunde gått riktigt riktigt illa...
att 110% regeln går tumma på genom att tjata? :rolleyes: regler är till för att hållas, av säkerhetskäl!
I övrigt var det en rolig helg trots allt. Funktionärer m.fl skötte sig bra och allt övrigt rullade på.

Bristen på el berodde också lite på att en del kopplar in allt möjligt som drar för mycket.
Det gick illa, Kobbe vurpade pga av oljan :(

På lördagskvällen var det beslutat att bara Rookie 1000 skulle anamma denna regel. Men då blev det protest och så fick alla de också köra.
Vi gick ut med en förfrågan till alla i våran klass och frågade om de tyckte det var ok att vi 9 förare skulle få köra på söndagen och alla sa ja. Sen överlät vi pappret till juryn att bedöma.

Bikerbitch skrev:
2197411 Bristen på el berodde också lite på att en del kopplar in allt möjligt som drar för mycket.
Det gick illa, Kobbe vurpade pga av oljan :(

På lördagskvällen var det beslutat att bara Rookie 1000 skulle anamma denna regel. Men då blev det protest och så fick alla de också köra.
Vi gick ut med en förfrågan till alla i våran klass och frågade om de tyckte det var ok att vi 9 förare skulle få köra på söndagen och alla sa ja. Sen överlät vi pappret till juryn att bedöma.

Jag vurpade ju innan oljan sanerades och oljeflaggen var ute så det är ju inte mycket att gnälla över.
Sen att säga att det gick illa är väl att ta i, jag var ju uppe på fötterna och hoppade omkring och svor direkt :D

Kobbe skrev:
2197427 Jag vurpade ju innan oljan sanerades och oljeflaggen var ute så det är ju inte mycket att gnälla över.
Sen att säga att det gick illa är väl att ta i, jag var ju uppe på fötterna och hoppade omkring och svor direkt :D

Det såg vi minsann. Kobbe --> :4skrika
Men det är ju alltid trist att vurpa.

Swedie skrev:
2197385 Vid fråga om varför det hände, så blev man rekommenderad att åka att köpa ett elverk? jahå tack då för svar.
Vissa tyckte sig ju ha "rätt" till 3-fas... de kablarna fick smaka på kniiifen :tummenupp

En del av matarkablarna var svåra att få isär igårkväll... det var liksom ihopsmällt...

En hel del av strömproblemen låg hos förarna själva som inte hade jordfelsbrytare och då orsakar strömavbrott för alla som sitter i det skåpet, inte direkt arrangörens fel...

Tacka Björn.e och hans arbetsplats för att LMS fick tag på nya 350A säkringar (det var visst ont om sånna i Linköping med omnejd) efter att de brann upp (som också orsakades av en förare/team som tyckte sig ha rätt till 3-fas och INTE anmält det innan, som det stod i TR att man kan göra)

//håkan

Jag gillade bara inte attityden jag fick tillbaka från en där. Fick inte ens svar på varför elen gått, utan "köp elverk" var de första orden jag fick av en kille bakom bänken... var nära o dra igång något då. För sådant gillar jag inte. Sen ställde jag frågan igen, då fick jag ett veligt svar om att en kabel gått av i marken. Allt jag ville veta var varför, och när elen beräknas vara tillbaka. Fick till slut svar efter att jag repetera en gång till så killen bakom förstod att han inte var tilltalad. Wheeliegirl o en annan svarade sen istället. tack!

Tråkigt att många ska ta sig rätten utan att fråga först...
Så förstår era problem med att arrangera något så här stort.

håkan skrev:
2197444 Vissa tyckte sig ju ha "rätt" till 3-fas... de kablarna fick smaka på kniiifen :tummenupp

En del av matarkablarna var svåra att få isär igårkväll... det var liksom ihopsmällt...

En hel del av strömproblemen låg hos förarna själva som inte hade jordfelsbrytare och då orsakar strömavbrott för alla som sitter i det skåpet, inte direkt arrangörens fel...

Tacka Björn.e och hans arbetsplats för att LMS fick tag på nya 350A säkringar (det var visst ont om sånna i Linköping med omnejd) efter att de brann upp (som också orsakades av en förare/team som tyckte sig ha rätt till 3-fas och INTE anmält det innan, som det stod i TR att man kan göra)

//håkan

...och sen kom alla till sekretariatet och skällde ut oss tjejer för att det var vårt fel... :rolleyes:
Vi gjorde verkligen vårt bästa hela tiden för att lösa alla problem och allt man får tillbaka är skit! Just nu vill vi aldrig mera göra detta igen, men det går väl över.... :(
Man undrar ju varför man utsätter sig för detta, helt utan betalning..

En RR-förare kom in och skrek att det "minsann måste vara Supermoto-förarnas fel att det inte fanns el så det räckte, då det nu är så "många fler förare"... Han blev rätt tyst när vi berättade vad det berodde på.... :rolleyes:
En annan RR-förare skällde ut oss i sekretariatet, också för att det inte fanns el, vände på klacken och gick. En del inne hos oss blev riktigt ledsna över denna behandling. Då rann mitt tålamod över och jag ropade tillbaka honom. Jag förklarade att vi inte tänkte sitta här och ta hans skit, att han fick visa lite respekt så kanske vi kunde göra vårt bästa för att hjälpa honom.
Han insåg då faktum.... :rolleyes:

En eloge till den förare (samt även Bikerbitch!) som kom in efter tävlingen och talade om för oss vilket otroligt bra jobb vi gjorde med allt.
Det värmer verkligen och får oss att kanske att överväga att gå igenom detta igen..

/Sara-hemma sjuk efter helgens slit...

Tack för en bra genomförd tävling, och alla ni som jobbar och sliter med detta ska ha en eloge för en bra insats!

Men, riktigt tråkigt var det att 110%-regeln togs bort så sent (efter R1000 träningen t o m på söndagen?). Var kvar i depån för att titta på Söndagens tävlingar, men blev inte informerad om detta. T o m texten om 110%-regeln satt kvar på anslagstavlan när racet gick. Stod som åskådare inför starten och insåg då att jag skulle varit med i racet, då var man besviken kan jag lova.

Annars, tack till alla som bemötte mig sakligt och trevligt när jag infrågasatte detta.

håkan skrev:
2197444 ...
...

Det där kommer jag ALDRIG förstå. Varför i helvete ska det vara så svårt att sätta en jordfelsbrytare på sladden ut från elskåpet?

Hade jag varit arrangör hade jag tvångs-sålt jordfelsbrytare. "Sätt"dit den annars får du ingen ström på hela helgen. Har du ingen? Det kan du få köpa av mig för 150 spänn...."

Alla som har kört en säsong eller mer VET ju att det är känsligt ibland.

Chrille skrev:
Hade jag varit arrangör hade jag tvångs-sålt jordfelsbrytare. "Sätt"dit den annars får du ingen ström på hela helgen. Har du ingen? Det kan du få köpa av mig för 150 spänn...."

Det där är ju en bra ide. En arrangör borde ha en låda med sådana. Tror många känner till jordfelsbrytare, men helt enkelt inte lyckas komma ihåg att fixa det. Så kan de köpa på plats är det ju bara skitbra. Skulle jag gjort, för jag har lyckats glömma köpa just jordfelsbrytare varje gång jag varit o handlat... hmm. :)

Wheeliegirl skrev:
2197471
En eloge till den förare (samt även Bikerbitch!) som kom in efter tävlingen och talade om för oss vilket otroligt bra jobb vi gjorde med allt.
Det värmer verkligen och får oss att kanske att överväga att gå igenom detta igen..

När man lägger ner så mycket jobb skall man ha beröm, ni var helt klart värda det. :Bugar

Sen får ni nog försöka att inte dra för stora växlar på de som kommer in och gnäller över strömmen, en del blir fort irriterade när det är lite tävlingsnerver och då blir det väl lättast att komma och gnälla på er.

Tack än en gång för att ni lägger ner så mycket tid för att vi ska få leka tafatt!

Wheeliegirl skrev:
2197471 ...och sen kom alla till sekretariatet och skällde ut oss tjejer för att det var vårt fel... :rolleyes:
Vi gjorde verkligen vårt bästa hela tiden för att lösa alla problem och allt man får tillbaka är skit! Just nu vill vi aldrig mera göra detta igen, men det går väl över.... :(
Man undrar ju varför man utsätter sig för detta, helt utan betalning..

En RR-förare kom in och skrek att det "minsann måste vara Supermoto-förarnas fel att det inte fanns el så det räckte, då det nu är så "många fler förare"... Han blev rätt tyst när vi berättade vad det berodde på.... :rolleyes:
En annan RR-förare skällde ut oss i sekretariatet, också för att det inte fanns el, vände på klacken och gick. En del inne hos oss blev riktigt ledsna över denna behandling. Då rann mitt tålamod över och jag ropade tillbaka honom. Jag förklarade att vi inte tänkte sitta här och ta hans skit, att han fick visa lite respekt så kanske vi kunde göra vårt bästa för att hjälpa honom.
Han insåg då faktum.... :rolleyes:

Stor kram :)
Tack för allt. Och jag hoppas tavlan betyder mer än all skit ni fått! :pannkyss

Arthur Dent skrev:
2197615 Stor kram :)
Tack för allt. Och jag hoppas tavlan betyder mer än all skit ni fått! :pannkyss

Ärligt talat blev jag så glad att jag vart tvungen att gå ut och vara för mig själv en stund just då. Den kom precis när det var som jobbigast. (trodde jag då i alla fall, sen blev det värre)

/HW

Chrille skrev:
2197545 Det där kommer jag ALDRIG förstå. Varför i helvete ska det vara så svårt att sätta en jordfelsbrytare på sladden ut från elskåpet?

På exakt precis vartenda 1-fas-uttag sitter det fast monterad jordfelsbrytare men inte på alla 3-fas. Det är för det mesta inte överbelastning som släcker lyset utan dom förba....idio... som kopplar in sig på 3-fas. Det hjälper inte att dom har en jordfelsbrytare i andra änden när dom har en lång kabel, kontakter som ligger i vattenpölar osv. Det blir skit i alla fall och allt slocknar.

/HW

HW skrev:
2197805 På exakt precis vartenda 1-fas-uttag sitter det fast monterad jordfelsbrytare men inte på alla 3-fas. Det är för det mesta inte överbelastning som släcker lyset utan dom förba....idio... som kopplar in sig på 3-fas. Det hjälper inte att dom har en jordfelsbrytare i andra änden när dom har en lång kabel, kontakter som ligger i vattenpölar osv. Det blir skit i alla fall och allt slocknar.

/HW

Men hur var det nu. Skulle man inte för en kostnad på 500kr vara garanterad ström ifrån 3-fas-uttagen? (Det var iallafall vad du sa när vi ankom på torsdagen). Fungerade det? Och kom inte med bortförklaringar som att för många använde 3-fas illegalt. Då kan man ju inte sälja den tjänsten från första början.

Och till Håkan som tycker det är fräckt att ni klippte av kabeln till de som inte fick använda 3-fas. Fråga funktionären som fick koppla ihop den nyss avklippta kabeln, efter att ägaren bett om nummer till tävlingsledaren, hur tufft det var. (och ja, jag vet namnen på de inblandade..)

LMS är klubben för inbördes beundran.

Jag bugar och bockar för 99% av funktionärerna som sliter på banan och tar skit helt obefogat. Men 1% sabbade helt min inställning till LMS. Man kan inte bemöta folk på det sättet som gjordes när jag och Oscar anlände.

/Joakim

Det var samma funktionär (jag) som klippte av och lagade kabeln. Det kom faktiskt något gott ur det hela för under tiden som jag lagade den kom nästa superförbannade besökare och idiotförklarade mig. Detta fick kabelägaren att inse hur korkat han uppträdde någon timme tidigare och vips var i alla fall han förstående och tillmötesgående.

Edit: Superförbannad besökare nummer 2 har även han tagit i hand och bett om ursäkt för sitt uppträdande så inga skuggor faller över någon i detta inlägg.

Ert bemötande när ni kom till banan försvarar jag inte på något sätt. Däremot förklarar jag gärna bakgrunden till det någon gång, mellan 4 ögon eller 2 tangentbord. Jag kan trösta dig med att det drabbade även mig några timmar senare.

Dom som absolut skulle ha 3-fas och betalade för det hade det större delen av tiden. (hoppas jag)

Endast 2 team hade föranmält behovet och när man väl är där är det lite väl sent att börja planera in extrema strömförbrukare.

/HW

Back