Tack Linköpingsbor, Åtvidv Statoil!

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Mitt olösliga laddningsproblem är fortfarande irritationsmomentet nr1 :mad:

Efter en tur ner till Kalmar var batteriet torsk, och jag fick dra igång bettan. Det är ett halft underverk med skinnställ, 2 packväskor och rygga.

Efter en laddning och en veckas slappande åkte jag vidare till Halmstad, köpte en ny laddare då den gett upp (biltema :tungan )

Brummade hemåt idag, tog en tankning 4 mil hemmifrån (linkan) och skulle puttra iväg, whiiwhiiwhiiiwhhiiiwhiiii-chewung!, fan den gick igång på sista andningen kände jag och la i 1an, kärringstopp!
:mad:

Nu var batteriet tvärslut, milmätarn boota om varje tändningsförsök, började löpa med den och full packning, efter 10talet försök och svetten lackandes i pannan, dök 2 bikers upp med 2 katanas(?, dålig på 80talare) och erbjöd sin hjälp med puttning, fanskapet gick igång och jag kom hem!

Tack för att det finns hjälpsamma människor! :) :banana :Bugar :tummenupp

Ungefär samma sak hända mig i söndags.
Stannade till i Ätran påväg hem från Nässjö och när jag skulle starta så va batteriet stendött.
Försökte rulla igång hojen men inte lätt med en nästan 250kg blackbird :huvet

Men som tur va så stod det två danska mc-åkare en bit bort som såg mina löjliga försök och kom fram å hjälpte mig knuffa igång hojen :)

Detta skulle aldrig ha hänt om man kört bil, man hade aldrig fått hjälp på de viset om bilen vägrat starta, man hade fått fråga om de.
Jag ska ta för vana att hjälpa mc folk om dem behöver det, känns rätt på något sätt :)

Mitt batteri på min GSXR750 -99 la av på väg ner till västkusten. Jag hade inga problem alls att putta igång den med skinnställ. bara springa lite sen i med ettan och släppa ut kopplingen samtidigt som man studsar ner på sadeln :)

Mitt batteri på min GSXR750 -99 la av på väg ner till västkusten. Jag hade inga problem alls att putta igång den med skinnställ. bara springa lite sen i med ettan och släppa ut kopplingen samtidigt som man studsar ner på sadeln :)

Mjo som jag skrev lyckades jag i Kalmar, det var dock på en väg med lätt neråtlutning och ingen trafik.

I linkan var det en liiiten statoil parkering eller fulltrafikerad 70väg.

Jag måste tyvärr erkänna att det är nått med Linköping och hjälpsamma personer, min hoj skiter i att starta typ var 5:e gång och förstårs när jag tankat på Statoil på väg ut mot Sviestad, och där står en man med armen i bandage och bara säger: Jag knuffar igång dig med min friska arm.
Det kallas HojBröder. Bra trend tycker jag.:tummenupp http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=39269 lägg den här mannen på minnet han är en vägens riddare.

Mitt olösliga laddningsproblem är fortfarande irritationsmomentet nr1
Skulle aldrig stå ut med nåt sånt.. fixa!:huvet
(funkar. det inte, PM:a..)

Mjo som jag skrev lyckades jag i Kalmar, det var dock på en väg med lätt neråtlutning och ingen trafik.

I linkan var det en liiiten statoil parkering eller fulltrafikerad 70väg.

Aha, förstår. Men sen är det ju bra jävla pinsamt att behöva putta igång hojen. Men det är bara att tänka för sig själv att det är rejsigt :yoparty

Kul dock att det finns folk som hjälper en i nöd :)

..Men sen är det ju bra jävla pinsamt att behöva putta igång hojen. Men det är bara att tänka för sig själv att det är rejsigt :yoparty)
När jag hämtade min hoj nere i Europa var det fel på startreläet (fick 25% avdrag på priset) så under 100 mil åka var det till 100% springstart. Tur att den är extremt lättstartad, varm som kall, men det är ju inte mindre jobbigt för det - eller pinsamt..:rolleyes:

Lägg dit några extra topplockspackningar och feljustera ventilerna lite så kompet sänks så är det inga problem att ta bot startmotorn helt sen och bli batterioberoende. Fast hojen blir nog inte så underhållande att köra heller om det ens går :)

*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back