Tack Grabbar!!!!

Hehe, mötte två sporthojjar när jag körde upp... Kändes lite lågt att inte hälsa tillbaka men jag kunde inte med att sträcka ut näven med vägverkets inspektör i bakhasorna...

Sen kollar man backspegeln o ser att vägverksgubben hälsar :hihi

Last edited:
Dom som kör glidarhoj är oftast för deta för att orka höjja upp armen d är därför..

Virtue skrev:
haha ja brukar hälsa på alla som övningskör...till och med dem från körskolan med gula västar :D

Man får ju tänka en gång i tiden så körde man själv omkring med en sån väst :D

Last edited:
Virtue skrev:
hmm ja mötte honom på vägarna mellan åby och eriksberg...runt 20.00 kanske... ser ja dej på duken ska ja hälsa ska du se....gillar Ktm folket...särskillt när dom drar på bakan på kungsgatan o sånt ;)

ok då va det nog inte jag.

men ehm, det låter som jag på kungsgatan med. =)

Man blir sa glaaaad nar det halsas ! Har e det mest sporthojsgrabbar som nickar (dreggel) och det e mest for att man e hojtjej (typ en av mkt fa i Dublin). Men vafan gor det, jag ler sa hjalmen knakar varje gang !!!
Skall bli saaa kul att komma hem o se alla sporthojs manniskor pa vagarna :) :banana

Glidare kor ju sa langsamt att de knappt kan halla balansen...man kan ju inte vanta sig att de skall kunna gora tva grejer pa en gang :hihi kora OCH halsa (?!) De kan ju trilla av :hihi
Men jag halsar pa dem bara for att jaklas for jag vet att de inte halsar tillbax :hihi

Åkte ner sthlm-gbg igår med en kompis som också har retta,passerade norrköping runt 19.00 tiden tror jag....kan ha varit mig...sen fick man ta det lungt då snuten redan stannat en r6...han såg inte glad ut.vinkar för alla,klart man blir gladare när folk hälsar tillbaka me,sporthojar hälsar för det mesta tillbaka

....

Håller fullständigt med ....trevligt att hälsa på mc förare man möter men det är inte många som åker glidar hoj som hälsar tillbax.. :arsele :arsele

Tänk om alla billister skulle hejja/vinka åt varandra. Va ont i handen man skulle få :D

Jag hälsar bara på folk jag känner. Tycker det är lite tjatigt att hålla på o hälsa hit o dit. Jag får iaf inte ut något av allt hälsande.

Min egen jävla hälsa har sjunkit av att hälsandet sjunkit med 90% sen jag blev med ny hoj som VISSA tror är en Jävla Moppe! Ska fan sätta upp en skylt med STORSTÅNKA på framlampan!

Nexor skrev:
Min egen jävla hälsa har sjunkit av att hälsandet sjunkit med 90% sen jag blev med ny hoj som VISSA tror är en Jävla Moppe! Ska fan sätta upp en skylt med STORSTÅNKA på framlampan!

Håller med faktiskt, det var fler som hälsade när man körde sporthoj. Själv hälsar jag alltid när jag får tillfälle, oavsett hoj :)

R1-benji skrev:
Åkte ner sthlm-gbg igår med en kompis som också har retta,passerade norrköping runt 19.00 tiden tror jag....kan ha varit mig...sen fick man ta det lungt då snuten redan stannat en r6...han såg inte glad ut.vinkar för alla,klart man blir gladare när folk hälsar tillbaka me,sporthojar hälsar för det mesta tillbaka

mm har nån av er en silvrig retta...för de han ja med o se :P

bech skrev:
Dom som kör glidarhoj är oftast för deta för att orka höjja upp armen d är därför..

Och med tanke på att hojarna de åker på verkar vara lite skramliga så kanske de är rädda att styret lossnar om de släpper det... deras image skulle ju gå åt pipan om de drog på ändan...

jag tycker iofs att dom flesta som kör kromsläde också hälsar för det mesta ?

Däremot var det fler som inte hälsade när man körde offroadhoj förr..

Hälsar ni på MC-poliser f.ö ? det brukar jag göra, och dom brukar hälsa tebax.

Håller med om att glidarna sällan hälsar dom är väll rädda för att trassla in sig i fransarna om dom släpper styret. :rofl
Man kanske skall visa fingret nästa gång. Istället för att sitta där med handen i vädret. :FU

GlennB skrev:
jag tycker iofs att dom flesta som kör kromsläde också hälsar för det mesta ?

Däremot var det fler som inte hälsade när man körde offroadhoj förr..

Hälsar ni på MC-poliser f.ö ? det brukar jag göra, och dom brukar hälsa tebax.

Jorå MC-snutarna brukar vinka tebaks.
Var med om en kul grej apropå det för ett tag sedan. Var ute och åkte tillsammans med brorsan, brorsans tjej och farsan. Vi kör längs Solnavägen mot Råsunda. Först brorsan i ca 100 på slangen ståendes på knä på sadeln, därefter jag sedan brorsans tjej och sist farsan. Alla kör med god marginal för fort. Vi möter en MC-snut, min bror ser inte snuten men jag ser hur han vänder sej om och kollar efter bror min. Sist i gänget kör min far som vinkar åt snuten och snuten vinkar tillbaka!

kan säga att MÅNGA som kör sporthoj INTE hälsar... ungefär 1 av 10 hälsar tillbaka... iaf när man åker 73 (nynäsvägen) men inne i stan hälsas d hejvilt (fdm) :)

jag hejar på alla bilar som jag kör om å som slickar högerkanten, baraföratt jag e så taxam över att de håller sig ur vägen :Bugar :tummenupp

sen hälsar jag på allt som e över 100cc
råkade slänga ut näven när de kom en moped..:rodnar kollade inte så noga va de va å försent insåg jag mitt misstag :hihi

edit: men sporthojsnissen som höll på att fronta med mig i en kurva (jag låg vid högerkanten i en vänsterkurva!) hälsade jag inte på :3freak

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT