Tack gode Gud för LF

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Länsförsäkringar var det enda föräkringsbolaget som gav mig ett sansat pris när jag ringde runt igår till alla bolag för att försäkra min CBR900 -01a. Ska tilläggas att Tennant och Bilsport&mc var de värsta (vad sägs om 24000 kr för en trafikförsäkring tex? :kocko ) men även de andra hade fantasipriser. LF blev min räddare i nöden: 870:-/mån halvförs helår och 130:-/mån nu när jag har den avställd. :)

Ace Niki skrev:
Länsförsäkringar var det enda föräkringsbolaget som gav mig ett sansat pris när jag ringde runt igår till alla bolag för att försäkra min CBR900 -01a. Ska tilläggas att Tennant och Bilsport&mc var de värsta (vad sägs om 24000 kr för en trafikförsäkring tex? :kocko ) men även de andra hade fantasipriser. LF blev min räddare i nöden: 870:-/mån halvförs helår och 130:-/mån nu när jag har den avställd. :)

Telefonnummer!?

Jag ligger på 1300kr/mån som bästa bud just nu :(

//@

Är det hennes telefonnummer du är ute efter? Pröva gulasidorna.se annars!

Nöö nöö nöönöö nöööööööö!

Bifogat

• försäkring.jpg
    försäkring.jpg
    24 KB · Visningar: 225
Ace Niki skrev:

Försäkringsbolagen är konstiga!! När jag ringde runt och kollade så skulle LF ha 54 000sek/år för att helförsäkra min ZX 9a. Det billigaste allternativet som jag hittade var Folksam som vill ha 11 320sek/år för att helförsäkra min hoj. :tomten

Hur kan det skilja så mycket mellan bolagen??????

Last edited:
d1ce skrev:
Tack för den LF, 18.000kr/året trafikförs.!
//@

Hahaha, de gillade inte dig tydligen. Men det är mycket märkligt hur det kan skilja så mycket. Fattar ingenting. När man av ren slump (kan det tyckas) får ett hyggligt pris så gäller det att hugga direkt. Dagen efter kan det vara ett helt annat pris som gäller...

Ska tilläggas att när Cale (<25 år) försäkrade sin Aprilia Mille -99:a på TryggHansa fick han ett pris som låg mååånga tusenlappar under det erbjudande jag fick när jag ringde dit :mad: . Och då är antal hästar inte så olikt min cbr929a 01a och jag är över 30 OCH tjej dessutom... Orättvist!! Det finns INGEN rim och reson i försäkringsbolagens priser.

Last edited:
Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...