Tack Folksam.

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Har numera skaffat mig en helt egen Retta.. (den gamla jag körde runt på var farsans)

Kollade me folksam vad jag skulle få ge i försäkring på hojen.. o fick 7800kr halv/hel o 18000kr hel/hel.. kommer välja halvförsäkringen.. hojen i fråga e en R1-00 (110kw) på en kille i Zon 2 hojkort sen förra året (tog de i maj.. men fick de först i aug.. undra varför?!?! ;) ).. så jag e toknöjd.. var beredd på att få betala 20000kr halv/hel.. men detta blev ju mkt bättre..

så ni som tycker ni pröjsar mkt.. kolla me folksam.. det verkar som dom vill vara me o slåss om oss.. :)

Maverick skrev:
Har numera skaffat mig en helt egen Retta.. (den gamla jag körde runt på var farsans)

Kollade me folksam vad jag skulle få ge i försäkring på hojen.. o fick 7800kr halv/hel o 18000kr hel/hel.. kommer välja halvförsäkringen.. hojen i fråga e en R1-00 (110kw) på en kille i Zon 2 hojkort sen förra året (tog de i maj.. men fick de först i aug.. undra varför?!?! ;) ).. så jag e toknöjd.. var beredd på att få betala 20000kr halv/hel.. men detta blev ju mkt bättre..

så ni som tycker ni pröjsar mkt.. kolla me folksam.. det verkar som dom vill vara me o slåss om oss.. :)

Jupp jag har Folksam jag med, 4200 halv/halv 24 år kort sedan 00(mc).

Folksam ville ha 28.000:- hel/hel för min Blade -03
Jag är 28år körkort sedan -91 bor i zon 3.
/Henrik

Dom måste ha bättrat sig sen i fjol, för då ville dom ha
96,000kr ja du ser rätt nittiosextusen för en hel/hel
Blade -96, zon 1, kk sedan 7år :skrämd :skrämd

Det e skönt att se att vi blivit avtrubbade...
Min första blade kostade 560 i mån Hel... det var lite dyrt...
Nu tycker vi att det är billigt med drygt 900 i månaden... halv...

Smakar det så kostar det, jag tror att det aldrig kommer att gå ned mer...

B1 skrev:
Det e skönt att se att vi blivit avtrubbade...
Min första blade kostade 560 i mån Hel... det var lite dyrt...
Nu tycker vi att det är billigt med drygt 900 i månaden... halv...

Smakar det så kostar det, jag tror att det aldrig kommer att gå ned mer...

Nä, det kommer inte att gå ner så länge våra hojar ramlar, stjäls och delarna kostar snabel. Ett "Ninja" klistermärke kostar lite över en tusenlapp har jag hört :eek: .
Men sin personliga premie kan man juh sänka genom att man flyttar ut på landet (prioriteringar) och blir äldre.
Jag pröjsar drygt 900 per månad i trafik.
Så ja, att få en halv för samma pengar tycker jag är okej :zpy

????

Har halvförsäkring någonsin varit "problem"??

Kvaddar du hojjen (självförvållat) får du ju inte ett öre!!! Hur kul är det med en hoj för 80.000-100.000kr??? :(

/Erik

Har ringt runt en del alldeles nyss och den bästa premien fick jag från folksam så länge den va påställt:

hel/mån: 3519:-
halv/mån: 1600:-

Men avställningkostanden va i saftigaste laget, 8400:-/år eller 700/månad det blir då ca: 4200:- per vinter.. errrr

räknat på en cbr 600fs -01

Optimalt skrev:
Har ringt runt en del alldeles nyss och den bästa premien fick jag från folksam så länge den va påställt:

hel/mån: 3519:-
halv/mån: 1600:-

Men avställningkostanden va i saftigaste laget, 8400:-/år eller 700/månad det blir då ca: 4200:- per vinter.. errrr

räknat på en cbr 600fs -01

Jag upphör aldrig att förvånas!!! Börjar förstå nu att jag ska sluta klaga över mina 5000:- helår halvförsäkrat.

/Martin

Förresten sa prästen, folksam erbjöd mig 9900:- helår halv för samma hoj, men den försäkringen fick de gärna köra upp... :finger

Jag fick full bonus genom att flytta över mina andra försäkringar till Folksam och då fick jag de också billigare.

Man tjänar också på att ha hojen försäkrad på helår, i inte ställa av den och sen ställa på den och betala per månad.... i alla fall jag :-)

Förstår inte varför det inte skiljer lika mycket mellan hel/halv för mej som för alla andra :confused:

Folksam vill ha 15000 hel/hel och 11000 halv/helår för mej, och trots att jag är 22 med kk i 2 tycker jag att det är alldeles för mycket med tanke på att jag bara har 35Kw mellan benen :(

Folksam vill inte vara med och tävla om sporthojjar i sthlm iaf, mig ville dom ha 545000 hel/hel av, bara en halv miljon dyrare per år än det näst dyraste bolaget.

litzter skrev:
Folksam vill inte vara med och tävla om sporthojjar i sthlm iaf, mig ville dom ha 545000 hel/hel av, bara en halv miljon dyrare per år än det näst dyraste bolaget.
Är du allvarlig? :eek:

litzter skrev:

En halv mille? Varför försäkrade du inte hojjen där? ;)

Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar