Tack Falkenbergs MK

Ja! Zehr gut arrangiert das war!!!
Eller KLASSE som vi säger hemma i Bremen...

Torkel skrev:
2487573 Verkligen bra flyt på tävlingarna och Falkenberg är som alltid en kul bana att rejsa på av någon anledning! Fast den här helgen var inte min om man säger så...
Vi kan väl börja på torsdagskvällen:
3 timmar senare är jag på väg igen spänd på vad ödet ska bjuda på för kul överraskning under resten av resan...
[*]Hemma i säng 03.00 efter den första duschen sedan i torsdags...
[/LIST]
Men vädret och arrangemanget kan jag inte klaga på! :tummenupp

Inte nådigt med otur Torkel! Var du förbannad nångång så att du svor och spottade eller behöll du ditt lugn som du annars brukar?
För att späda på smärtan lite, så tog vi båda 1 poäng den här säsongen! :pannkyss
Mvh // B-föraren :rolleyes:

Bikerbitch skrev:
2493512 Inte nådigt med otur Torkel! Var du förbannad nångång så att du svor och spottade eller behöll du ditt lugn som du annars brukar?
För att späda på smärtan lite, så tog vi båda 1 poäng den här säsongen! :pannkyss
Mvh // B-föraren :rolleyes:
Jag bara looooog! :tungan Det gick bara att garva åt skiten... Fast när jag skulle lasta ur så slog jag i skallen i husvagnen så det blixtrade till, då har jag för mig att jag sparkade till en sten eller nå't lite hårdare än nödvändigt. FÖRLÅT LILLA STENEN!

:mattiasÅh ja T-Man jag tror bestämt jag hörde ett "Jädrar" eller liknande lämna dina läppar när du skulle öppna motorn för andra gången :pannkyss

Crallan

Torkel skrev:
2487573 Verkligen bra flyt på tävlingarna och Falkenberg är som alltid en kul bana att rejsa på av någon anledning! Fast den här helgen var inte min om man säger så...
Vi kan väl börja på torsdagskvällen:

1. När jag ska backa med husvagnen innan avfärd så missar jag att den står i 90 grader mot bilen så jag trycker in kofångaren precis så mycket det går innan det blir dyra plåtskador, puh!
  2. Första passet på banan är 55 minuter, efter tre varv vurpar jag pga ett nybörjarfel i chikaneländet och missar resten av passet.
  3. Andra passet kör jag utan problem lustigt nog men retar mig på att varvtiderna visar 57-58 sekunder. Kom sen på att jag hade minsta varvtid inställd till 55 sekunder så det var inte så konstigt.
  4. Byter växellådsolja och hittar 3 lösa nållager i motorn. Måste därför ta bort kopplingskåpan och kika var de kommer ifrån. Det visar sig att de är från ett gammalt lager som jag bytte i somras, nemas problemas alltså.
  5. På kvalet blir jag svartflaggad pga det ryker om motorcykeln.
  6. Drevar om så att inte bakdäcket ska ta i avgassystemet = troliga anledningen till röken. Hittar oljeläckage efter nålletningen också och en trasig generatorkåpa... Jag drar åt skruvarna runt kopplingskåpan lite extra och hoppas det ska räcka.
  7. Tillbringar första delen av natten med att fundera ut lämpliga tortyrmetoder för finnarna/estlänningarna rakt över depågatan som har stor baluns fram till ettsnåret.
  8. Åker ut på warmup och efteråt så är oljeläckaget kvar, byter därför den gamla trasiga packningen mot en ny och skruvar ihop lite (för) hastigt.
  9. Race! Gör en värdelös start men kör upp mig något till varv 8 av 25 då kopplingswiren släpper pga mitt klantmek i punkten ovan. Bryter racet och ser tillbaka på min sämsta säsong någonsin.
  10. På vägen hem så kör jag med husvagnens stödhjul nedfällt i 5 km. Rekommenderas inte...
  11. En timme senare (kolsvart ute) exploderar ett däck på husvagnen på E4'an. Hjulhuset i plast sönderslaget och brandvarnaren i husvagnen tjuter av all däckrök som samlats. Reservhjul saknades förstås. I Värnamo hittar jag ett ensamt hjul som borde passa, 200 kr senare ligger det i min bagagelucka och jag letar mig tillbaka till husvagnen somi min fantasi inte bara är länsad utan även pulvriserad av lastbilar. Ut med mc, verktygsskåp mm och sen ett overkligt jobbigt vevande för att lyfta upp vagnen med bakre stödet.

På fälgen sitter bara däcksidorna kvar, slitytan är lindad stenhårt runt hjulaxeln men med "The Mother of All Polygrips" och en j-a massa svett och (inte lika mycket) blod så gick det att dra bort skiten och vålda på det nya däcket som lustigt nog passade perfekt!

3 timmar senare är jag på väg igen spänd på vad ödet ska bjuda på för kul överraskning under resten av resan...
  12. Hemma i säng 03.00 efter den första duschen sedan i torsdags...
Men vädret och arrangemanget kan jag inte klaga på! :tummenupp

På något sätt tycker jag numera att du verkligen gör skäl för dit namn Krångel! :tungan

Stackars liten då, tur att du kom hem alls! :pannkyss

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back