Tack för hjälpen.

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Tack för hjälpen Dukegbg,Mookie och jojo.

Gald i hågen åkte vi alla mot kornhalsfärja och åkte över,tyckte kopplingen var lite skum så jag tog en provsväng,kom ca 150 m och bakhjulet toklåste sig.

Nå väl kontaterade att kopplingen gett upp,färja tillbaka, hem till Duke hämta verktyg,tillbaka slängde omkull hojen av med kåpan och konstaterar att lagret bakom kopplingskorgen gett (Duke orginal fel) ihop med skiten hyra släp och nu är jag hemma igen.

Woohooo!!

Fiffan, di där österrikiske maskninera verker inte vara späciellt bra. (För att snacke värmländska...)

Gött att det löste sig! Nu blir det meck för hela slanten.

Jo då nu firas det med BB.

Den österikiska skroten tål ovanligt mycket stryk med tanke på hur man kör dom,sen är det ju direkt ingen hemlighet att just det lagret är kassa på 01-02.

hållundan skrev:
2087480 Fiffan, di där österrikiske maskninera verker inte vara späciellt bra. (För att snacke värmländska...)

Gött att det löste sig! Nu blir det meck för hela slanten.

Njea, jag skulle nog säga nåt såhär.

de där österikiske maskinera vârke int va nô vider. :lol

Det gick ju efter omständigheterna bra. Du låg inte på för full bäver med knäskrap när bakhjulet låste sig och vi var ju fler så att det fanns hjälp att tillgå.

Bara att köpa nytt lager och börja mecka.

Mookie skrev:
2087554 Njea, jag skulle nog säga nåt såhär.

de där österikiske maskinera vârke int va nô vider. :lol

Det gick ju efter omständigheterna bra. Du låg inte på för full bäver med knäskrap när bakhjulet låste sig och vi var ju fler så att det fanns hjälp att tillgå.

Bara att köpa nytt lager och börja mecka.

Knäskrap med motard måste vara spännande, ok att farbrorn har långa ben men....
:hihi

Gött att allt gick bra iallafall :tummenupp . Har kTM egna motorer eller är det Rotax?

Så här kan det se ut när man meckar koppling i vägkanten... :hördu

Bifogat

• DSC01604.JPG
    DSC01604.JPG
    82.1 KB · Visningar: 95
  • DSC01605.JPG
    DSC01605.JPG
    75.3 KB · Visningar: 79
  • DSC01606.JPG
    DSC01606.JPG
    63 KB · Visningar: 78
ja hellre ett lager ras en total kvaddad hoj som jag
lyckades kvadda min hoj på väg till jobbet idag! :huvet

Var på väg till jobbet körde om en bil på importgatan när jag kört om bilen(JOBBAR KOMPIS)så ser jag framför mig att det e en håla mitt i vägen
Det sista jag kommer ihåg är att framfjädringen slår i botten jag glider iväg på rygg ser hojen göra en mollbergare med spinn sen står jag på trottoaren och gör tummen upp ått jobbar kompisarna.Klarade mig med ett stuckat knä och kraftiga svullnader irygg (RYGGSKYDDET RÄDDADE MIG)satt 9 timmar på axessakuten inte roligt

gulingen skrev:
2101390 Var på väg till jobbet körde om en bil på importgatan när jag kört om bilen(JOBBAR KOMPIS)så ser jag framför mig att det e en håla mitt i vägen
Det sista jag kommer ihåg är att framfjädringen slår i botten jag glider iväg på rygg ser hojen göra en mollbergare med spinn sen står jag på trottoaren och gör tummen upp ått jobbar kompisarna.Klarade mig med ett stuckat knä och kraftiga svullnader irygg (RYGGSKYDDET RÄDDADE MIG)satt 9 timmar på axessakuten inte roligt

En klen tröst är att du kan få ersättning av Vägverket.

Beklagar och hoppas du blir frisk snart.

Synd på hojen men huvudsaken är att du är hel!

Hoppas allt ordnar sig på bästa sätt ändå!

Fan tur i oturen....Nu kanske du kan köpa dig en fet kawa lixom jag...haha hoppas nu att du tillfriskanr fort o att det står en ny vass hoj på gården snart...

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8